Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphz

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:58

Welkom @Ben_Hur!
@lammie2701 veel succes morgen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 07:48

Daphz, dank je!
Nou mijn rug ligt ook weer flink in puin...pff...echt niet normaal...
vooral boven in mijn rug en nek doet het pijn...maar ja, niks aan te doen...
Morgen, voor de verhuizing nog maar even gaan rijden met jaantje...misschien dat dan de boel los komt...

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:18

hey. ik heb zelf een hemibeeld rechts. dit houd in dat ik gedeeltelijk verlamd ben en spastisch aan mijn rechterkant.

ik heb zelf een haflinger. ik stap op met krukje en heb een lussenteugel(jachtteugel) verder heb ik geen aanpassing.

mijn beperking is niet ernstig. zelf ben ik dus vrijwilliger op een manege voor gehandicapten in westerbork.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:20

Ik denk dat ik ook rij met een beperking.
Ik heb de ziekte van lyme en soms uitval in mijn benen. Rijden lukt me niet goed meer, helaas.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:36

Ook ik moet mij hier melden....
In augustus 2009 heb ik mijn ringvinger verbrijzeld. Nu 10 maanden verder heb ik 2 operaties achter de rug en ben ik 5 schroeven en 1 plaatje rijker. De artsen zagen het wat somber in maar ik kom er redelijk goed bovenop. Mijn vinger kan ik na oefeningen bijna 90 graden buigen. Dus de teugel kan ik vasthouden. Kracht in mijn vinger, hand en pols in een stuk minder. Op dit moment moet ik nog zeker tot augustus met een spalk om rijden. Dit houd in dat ik mijn teugels tussen mijn ringen en middelvinger moet doen en mijn middelvinger stijf staat. Hierdoor heb je weinig houvast. Rijden met een beperking, maar wel op de rug van mijn paarden!

el_Padrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:32

Op mijn 18 is bij mij de ziekte M.C.T.D geconstateerd. Eerst kon ik me met medicijnen redelijk goed redden. Maar de laatste jaren gaat het niet goed. Ik heb er een nierfunctie stoornis bij gekregen en door een longinfectie heb ik 5 weken in coma gelegen. Toen ik hier uit kwam heb ik alles op nieuw moeten leren. Een jaar later kreeg ik last van mijn schouders. Toen bleek dat ik door langdurig en veel medicijn gebruik necrose in de schouders had. In december heb ik mijn tweede schouderprothese gekregen. Eind februari kreeg ik te horen dat ook mijn heupen en knieën vervangen moeten worden. Ik zit nu te wachten op de eerste operatie. Ik ben altijd heel positief geweest, maar nu ben ik het echt zat. Ik kan eigenlijk fysiek niet meer voor mijn paarden zorgen met gevolg dat ik afscheid van ze moet gaan nemen. Dat doet nog meer pijn dan die hele rot ziekte.

MarjolijnBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:29

Ik meld me ook.

Zelf heb ik niet zo'n enorme beperking, het is alleen wel lastig met wedstrijden...
Ik ben horend geboren, maar door een hersenvliesontsteking ben ik volledig doof geworden.

Later is er ook een vorm van epilepsie ontdekt. Als er iets herhaalt bv bal stuiteren ben ik buiten bewustzijn.
De ergste aanval was gelukkig vorig jaar februari. Maar er zijn wel steeds kleine 'mini' aanvalletjes waarbij ik snel m'n ogen moet sluiten om niet te verdwijnen.

Maar lang niet zo erg als sommige mensen hier op het topic :)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:57

stom stom.....gisteren toch ff dressuur matig gereden ff maar gok 10 min om ff wat dingen voor te doen.
nu spijt van me rug ik word er gek van.....zo ff naar de masseur......ooit komt alles goed.
ik lees hier trouwens graag mee.......
vind fijn dat er mensen zijn die....erover mee kunnen praten ;)
mijn grootste erg....wil ik ook hier ff neer zetten verpakkingen.....die maken me soms hor en dol....o ja me rechterhand is niet meer wat het ooit was al zie je er vrij weinig aan.
misschien dat ik nog wel eens een keertje een foto plaats.
Echt respect voor iedereen hier _/-\o_ ......petje af...top +:)+ !!!

el_Padrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:33

Verpakkingen ja. Daar kan ik ook echt knettergek van worden. Vooral die waarbij je moet drukken en draaien tegelijk _-:(

bonita17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:14

ik heb 8 jaar lang paardgereden waarvan ik 4 jaar lang eigen paarden heb gehad.
Maar toen ik 15 was kreeg ik steeds meer last van mijn gewrichten en op een begeven moment kon ik niet meer lopen niks.
toen hebben ze verdere onderzoeken gedaan het bleek dus dat ik reumatoide artritis had waarbij ik gelijk een week opgenomen werd in het ziekenhuis.
ze hebben er 2 jaar over gedaan om de goede medicatie te vinden voor mij maar nu gaat het eindelijk goed.
Waardoor ik me paardje weg moest doen omdat ik er totaal nix meer mee kon doen , ik had een fjord een super leuk beesie zelf ingereden alles.
Maar hebben we weggedaan naar een lief baasje waar die goed onderhouden wordt. Zelf mis ik het een klein beetje. Ik zou niet meer aan een eigen paard beginnen maar gewoon 1 x in de maand ofzo een lekker buitenritje maken is wel zo gezellig op z'n tijd.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:54

heb afgelopen week mijn heup recht laten zetten, hij week 2,8cm. dit is waarschijnlijk ook de reden dan ik kortsluiting had in mijn rechter been. de pijn van de slijtage blijft helaas wel maar ga zo voor het eerst in 2 weken weer rijden en hoop dat mijn been blijft fuctioneren zodat ik mijn paardje wel kan sturen.. :o

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:33

nou...net bij de fysio geweest voor mijn schouderblessure en stond met 10 min alweer buiten...heb vorige week mijn schouder dus zodanig overbelast dat ie niet hersteld was...moet nu tot maandag rust houden en dan maandag weer terug komen...ik baal hier ontzettend van...pff...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:48

Het is denk ik wel een jaar geleden dat ik in topic ben geweest. Ik heb de ziekte COPD en daardoor is mijn conditie flink achteruit gegaan. Helaas door veel vervelende omstandigheden veel stress gehad en heb daardoor nog eens 15%longfunctie ingeleverd. Als het zo achteruit blijft gaan, kom ik nog eens te lopen met zo'n zuurstoffelsje. Voorlopig nog niet en werk ik weer aan mijn conditie.
Verder nog een scoliose waardoor het moeilijk is om echt rechtop te zitten. Kan ik heel eventjes volhouden (een proef lang) maar daarna stort ik in als een zoutzak.

Ik vond het altijd erg fijn om hier in dit topic te lezen en mijn ongenoegen te uitten. Er is veel begrip voor elkaar en ondersteuning, erg fijn.
Echter doordat ik werd lastig gevallen door een buurman die héél internet afstruinde naar mails, topics, reacties, etc van mij en die vervolgens openbaar maakte door deze voor te lezen op te dreunen in grote gezelschappen heb ik me een tijd volledig terug getrokken van dit forum.
Ik heb ondertussen mijn naam gewijzigd en contact met de buurman is natuurlijk volledig verbroken, tevens kom ik hem nooit meer tegen binnen welk gezelschap dan ook.
Dat heeft mij weer over het streepje getrokken om hier weer eens te reageren.
Ik zie nog veel mensen uit die tijd voorbij komen, dus hoop weer van de partij te mogen zijn.

Kim_Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:05

Ik heb posttraumatische dystrofie en rijd zonder echte hulp midellen. Hierdoor kan ik maar 1 tot 2x in de week een half uurtje rijden. In alle ziekenhuizen hebben ze me opgegeven dus voorlopig zal ik het hier mee moeten doen. Ik heb nu bijna 4 een paard en 3,5 jaar dystrofie. Godzijdank dat ik de dystrofie pas een half jaar later kreeg! Anders had ik nooit paard mogen gaan rijden van mun ouders. Ik wil graag gaan springen, maar mag dit apsoluut niet! Dan maar dressuur.
Medicijnen helpen ook niet meer. Dus dat is geen oplosing.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:53

Ik heb scoliose. Dat is een soort S-bocht in m'n rug.
Ik word altijd snel moe in me rug met paardrijden.Zolang rechtop zitten.. pff. ;)
Ik heb 1,5 jaar bij een fyshio gelopen om me rugspieren sterker te maken,
maar voor mij gevoel hielp het niet. Toen ben ik weer naar de arts geweest om rontgenfoto's te maken
en inderdaad, die fyshio hielp niet veel. En toen..moest ik in een gipskorset! |(
Het zou m'n rug dan in de goede houding dwingen en ik moet het 6 maanden dragen.
Nu zit ik inmiddels al 6 weken in m'n korset en het gaat al vooruit.
Maar ik kan niet paardrijden, zwemmen en het is verschrikkelijk warm!
Nog tot ongeveer eind Decmeber te gaan, en ik ben er vanaf (hoop ik).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:53

nou, na mijn overbelaste schouder zit ik nu alweer 4 weken met verrekte kniebanden...gisteren is de fysio daarbij nog achtergekomen dat ik overbeweeglijke knieschijven heb...of te wel...naast een overbeweeglijke rug, heb ik nu ook overbeweeglijke knieschijven...
en nu is de knie ook nog overbelast...kom ik ook wel weer overheen...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:17

@lammie toch, ben je van het ene af en dan...... Sterkte.

Ik meld me ook maar weer eens. Ik ben eindelijk van mijn erg aardige werkgever af en heb toestemming van het uwv om weer te gaan rijden, werkgever had/heeft daar niets over te zeggen. Ik ben inmiddels voor 100% afgekeurd en ga rijden met een brace aan mijn rechter hand/pols (Ik heb ptd)

Dus ik weer een poging wagen (zat gelijk op mijn gat :D , ben er dus nog niet helemaal op geweest)nu ben ik bezig hem eerst aan de druk in de beugels te laten wennen links en rechts (voor hem ook 2 jaar geleden dat ik er voor het laatst op zat, en dat toen pas voor de 2e keer) van de week ga ik het er weer op wagen om er echt op te zitten, en hopen dat ik blijf zitten. Verder doe ik meer grond werk om zijn spieren meer op te bouwen. :Y)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:25

tjah wat zullen we ervan zeggen...ik ben gewoon een grote kneus...

wat fijn dat je nu van die werkgever af bent en wel weer gewoon lekker mag gaan rijden...ik rij nu ook met een brace om mijn knie (moet 3 weken continu een brace dragen en vanaf volgende week alleen met paardrijden), maar kan niet zeggen dat het lekker rijd...maar ja moet maar, want anders ga ik er iedere keer doorheen en lijd ik echt pijn...

maar jij, aikon, heel veel succes met het opbouwen met het rijden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:30

Ik heb zo'n lang dik plastiek ding. Mijn onder arm kan ik niet vrij bewegen wat weer een overbelasting in mijn schouder geeft. Dat duurt weer een paar dagen. Ik moet echt wat anders hebben.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:35

tjah ik heb zo'n neoprene brace met metalen baleinen aan de zijkanten, die baleinen zijn niet fijn met paardrijden....maar ja wat moet dat moet...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:37

Klinkt beter dan ik heb, ding zweet ook giga veel. Heb pony lief al per ongeluk een dreun verkocht met dat grote ding, ik voelde niet dat hij al zo dicht in de buurt was. Arm beest. :(:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:42

die van mij zweet en jeukt ook heel erg, maar gelukkig neemt dat neoprene wel het zweet op, dus blijf een droog been houden...maar ja...zo is er altijd wel wat te klagen...ik zal het er iig even mee moeten doen...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:04

De vulling van die van mij neemt niks op, helaas. Airco zit er ook niet in. := 'S nachts voldoet ie erg goed, geen last van de druk van de deken, kan er niet meer per ongeluk op gaan liggen, of buigen.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:10

hier ook maar weer is een berichtje van mij,.

een tijdje geleden heb ik gewoon voor de grap is mee gedaan aan een onderlingen wedstrijd en ik ben eerste geworden.. nu begint het weer heel erg te kriebelen om officieel te starten..

Allen nu heb ik al meer dan een week niet kunnen rijden omdat mijn katheter ( slang die via mijn buik naar mijn blaas gaat) veel pijn doet en me dus belemmert :( jammer

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:12

aikon schreef:
De vulling van die van mij neemt niks op, helaas. Airco zit er ook niet in. := 'S nachts voldoet ie erg goed, geen last van de druk van de deken, kan er niet meer per ongeluk op gaan liggen, of buigen.

aah das balen...ik mag mijn brace nu gewoon snachts af..gelukkig...en vanaf volgende week waarschijnlijk alleen nog met paardrijden om...