lammie2701 schreef:ik heb erg veel moeite met mijn houding en zit, door mijn scoliose en hypermobiliteit, maar ik vind het juist fijn dat mijn instructrice daar op let, aangezien mijn houding ook in verband staat met mijn balans/evenwicht...
Ja, precies. En een zo juist mogelijke houding scheelt ook weer overbelasting op andere lichaamsdelen (wat bij mij vooral een rol speelt).
lique schreef:Kijk en dat heb ik dus met mn dochter ook he , soms corrigeer ik haar maar weet ik niet echt of ze dr iets aan kan doen , met haar nieuwe pony gaat ze straks ook op een manege rijden in zwolle speciaal voor mensen met een beperking, ook ivm het lichtrijden etc..
Met een voltigesingel kan ze galoperen maar ik het het idee dat ze dan met haar armen/handen zichzelf na beneden duwt omdat ze ook geen bilspieren heeft, op een zadel werkt dat natuurlijk niet , zelf wilt ze trouwens springruiter worden . tis wat haha
Ja, dat lijkt mij erg lastig. Geeft ze zelf ook aan wanneer iets niet lukt? Dat scheelt al een hoop dan kan je er rekening mee houden en eventueel een trucje bedenken als dat mogelijk is. Die manege in Zwolle schijnt erg goed te zijn, leuk dat ze daar gaat rijden zeg
!