Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Famke29 schreef:Aikon, joh, je had moeten zeggen dat je topsporter was, maar goed, je gaat weer lekker rijden en dat is het belangrijkste toch?
Relien, super dat je weer gaat rijden, hoop dat de massimo voor je werkt!!!
Lammie, moest ook erg lachen toen er tegen mij gezegd werd "je moet blijven rijden", ohhh wat een straf is dat... de meesten raden het juist af want stel je voor dat er iets gebeurt.. volgens die personen kan je beter stilletjes op de bank gaan zitten en dan maar hopen dat je daar ook niet vanaf valt
EllisL schreef:Ik meld me.
Ik heb een hemiplegie of een Hemiparese aan me gehele rechterkant. Hemiplegie(hemiparese) betekent dat je een deel van je lichaam (bij mij aan de rechterkant)niet goed kunt bewegen. En dit heeft weer verschillende oorzaken. Bij mij is dit gebeurt doordat er bloedproppen in mij rechter hersenhelft zaten. Normaal gesproken zou je hier meestal dood aan gaan. Dat betekent dus dat ik geluk heb gehad. Ik ben nu imiddels 14 en heb nu 10 operaties achter de rug in 7 jaar (Vanaf 2003) en over 2 jaar weer de volgende. Mensen noemen wat ik heb ook wel een spastische verlamming. Ik heb vanalles moeten leren. Ik kroop extra lang en moet een hele tijd leren lopen. Normaal als je loopt leer je vanzelf traplopen e.d. Hier heb ik dus 2 jaar over gedaan. Toen moest ik dus met aangepaste schoenen lopen. Ik heb het andere kinderen laten proberen en dat vonden ze echt niet lekker lopen. Ik zat 3x in de week op fysiotherapie. Nu is dat naar 1x in de week gegaan. Mijn lengte-verschil tussen mijn 2 benen is erg groot namelijk 7 cm. Op de basisschool kon ik gewoon met mijn spalk aan lopen want die kinderen kenden mij allemaal en wisten ook heel goed wat er aan de hand was. Maar vorig jaar toen ik in de 1e klas op de middelbare school zat, had ik die spalk ook aan. Maar je kan al raden wat er gebeurde. Ze pestten me. De hele klas, ik stond er in mijn eentje voor. Tot huilens toe elke avond maar weer. Mijn ouders waren naar die mentor gegaan. Die maar volhouden dat we een goede sfeer hadden in de klas. Nou als je pesten goed vind. Wat voor mentor ben je dan? Nu heb ik voor op school speciale steunzolen en draag ik mijn speciale schoenen thuis. Ik ben een klas over gegaan en zit in Havo 2.
Ik weet ik moet er mee leren leven maar dat zal echt niet gemakkelijk zijn.
Wat ik zoal met 1 hand doe:
Schoenen aan doen
Kleren aan doen (broek op hijsen enz)
Brood smeren
Appel schillen (met behulp van een speciaal plankje)
Dingen aanpakken, vooral kleine dingen
Knop dicht doen van bijv. Een broek
Oja, Voor de mensen die het graag willen weten: Ik rijdt nu 7 jaar en op een New Forest merrie van 4 jaar.
Groetjes