Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ni_na

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:48

ik denk dat de mensen met een beperking het best wel lastig hebben
er reed iemand bij mij die maar met een hand kon rijden, het was lastig, maar ze deed het heel goed!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:00

Hey, leuk dit topic weer eens tegen te komen. Ik wist niet dat er nog leven in zat :P Hoe is het met iedereen hier?
Allemaal goeie kerstdagen gehad? Hier gaat ie wel zijn gangetje. Kan momenteel net als zoveel paarden eigenaren/rijders weinig met mijn paardje. Ik heb gisteren en vandaag gelongeerd en handwerk gedaan. En nu komt er weer een vorstperiode aan :( ...Ik zou volgende week donderdag weer les krijgen maar vraag me af of dat wel doorgaat. Enneh...ik heb er een paardje bij gekocht. Naast mijn friese kanjer komt er nu een Tinkermerrietje van 1.5jaar bij.
Het was eigenlijk niet helemaal de bedoeling maar ik werd zo verliefd op haar toen ik haar tegenkwam op m.p. Heb ik straks als mijn kleine meid naar school gaat er weer een uitdaging bij...En tot die tijd lekker opvoeden en poetsen ect. 2 januari komt ze!!!!! *\o/*

simtoontje

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:58

ik rij sinds 2003 met een rug blessure.
rij dan met een boomloos zadel omdat ik dat persoonlijk zelf het prettigste vindt rijden.
en natuurlijk niet te lang:P

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:01

leuk om alles nog even te lezen,
en wetende dat ik dus niet de enigste ben ;)
sterkte allemaal met het rijden!!
ik heb al een paar maandjes niet meer kunnen rijden, over een paar weekjes mag ik weer!! kijk er naar uit.. helaas is mijn paard nu niet meer te rijden :( :(

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:05

Ik heb pdd-nos, valt in het autismespectum, pijn in de rug, pijn aan bijde knieeen, en heb door gebeurtenissen met paarden aardig wat angsten erbij gekregen, dus kan wel zeggen dat ik ook aardig wat beperkingen heb.
Kan nu ook niet rijden daardoor.
Ben op zoek naar hulp voor mijn poown en mij.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:12

nou ik heb mijn 5 dagen werken overleefd (met mijn schouder/sleutelbeenblessure)...en ik ben nu bezig met het bijkomen daarvan...
morgen weer fysio en die zal wel mopperen als ik hem zou vertellen dat ik pijnstillers heb geslikt...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:27

Bedankt voor je steun Famke29.

Een andere pensionstal is niet mogelijk, ik heb 2 pony's en waar ze nu staan, half pension (ik ben nu €240,- p/m kwijt voor 2 inc.alles) ben ik net zo duur uit als 1 ergens anders + dat ik dan van openbaar vervoer afhankelijk ben.
Ik kan zelfs niet langs de weg wandelen met ze. Krijg ik ook weer problemen mee.

De reintegratie consulenten willen me voor 100% af laten keuren, misschien dat ik dan wel zonder problemen kan gaan rijden. (ik hoop het, ik word hier gek van, loop al bij psycholoog)

Famke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:56

Aikon, jammer dat een andere pensionstalling niet kan, zou heel wat schelen voor jou, maar de kosten wegen ook zwaar, logisch!

Afkeuren zal een hele kluif worden, UWV keurt nog alleen 100% af als je opgenomen bent in een psychiatrisch ziekenhuis of bijna met twee benen in 't graf staat (klinkt cru hoor, maar dat vertelde mijn bedrijfsarts destijds, die wilde mij ook 100% laten afkeuren). Ben nu nét onder de grens (op een 0.5% na) afgekeurd, heb een waslijst met wat ik niet mag en hoeveel uur ik wel wat mag doen: vindt daarmee maar 's een baan, dus niet! Krijg nu pijnbestrijding in het ziekenhuis, zodat ik in elk geval weer energie krijg doordat de pijn wordt weggenomen, maar de beperking blijft wel, dus je moet toch altijd daarmee rekening houden.

Lammie, foei toch, pijnstillers innemen! Waar zijn die dingen nou voor, als je pijn hebt, heb je recht op een pijnstiller (dat is mij verteld in de pijnpoli), teveel is niet goed, maar kwel jezelf niet door pijn te hebben, of je moet gewoon nog teveel hebben gedaan terwijl dat nog niet kan/mag... Klinkt hard misschien, maar ben ondertussen een "ouwe rot in 't vak"..

R.X. kan me voorstellen dat je angst hebt ontwikkeld, met eerst lekker rondtutten en een goede instructeur ben ik ook weer over m'n angst gekomen, als jij je pown vertrouwd komt 't allemaal wel weer goed, rustig opbouwen en op je eigen tempo opbouwen, niets moet!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:59

Famke29 schreef:
Aikon, jammer dat een andere pensionstalling niet kan, zou heel wat schelen voor jou, maar de kosten wegen ook zwaar, logisch!

Afkeuren zal een hele kluif worden, UWV keurt nog alleen 100% af als je opgenomen bent in een psychiatrisch ziekenhuis of bijna met twee benen in 't graf staat (klinkt cru hoor, maar dat vertelde mijn bedrijfsarts destijds, die wilde mij ook 100% laten afkeuren). Ben nu nét onder de grens (op een 0.5% na) afgekeurd, heb een waslijst met wat ik niet mag en hoeveel uur ik wel wat mag doen: vindt daarmee maar 's een baan, dus niet! Krijg nu pijnbestrijding in het ziekenhuis, zodat ik in elk geval weer energie krijg doordat de pijn wordt weggenomen, maar de beperking blijft wel, dus je moet toch altijd daarmee rekening houden.

Lammie, foei toch, pijnstillers innemen! Waar zijn die dingen nou voor, als je pijn hebt, heb je recht op een pijnstiller (dat is mij verteld in de pijnpoli), teveel is niet goed, maar kwel jezelf niet door pijn te hebben, of je moet gewoon nog teveel hebben gedaan terwijl dat nog niet kan/mag... Klinkt hard misschien, maar ben ondertussen een "ouwe rot in 't vak"..

R.X. kan me voorstellen dat je angst hebt ontwikkeld, met eerst lekker rondtutten en een goede instructeur ben ik ook weer over m'n angst gekomen, als jij je pown vertrouwd komt 't allemaal wel weer goed, rustig opbouwen en op je eigen tempo opbouwen, niets moet!!

ik slikte tijdens mijn diensten 6 paracetamols met codeine per dienst om de diensten door te kunnen komen (en ja ik heb de boel ook fiks overbelast, mede doordat ik 20-12 een dienst onverwachts alleen moest draaien)...

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:48

Ik heb sinds twee jaar een flinke beperking in m'n hand. Bij het schoonmaken van de vissenkom brak deze en sneed het glas dwars door mijn pols. Mijn pezen zenuwen en aderen waren volledig door. Na 2 operaties kan ik m'n hand weer redelijk goed gebruiken alleen ben ik m'n gevoel volledig kwijt. Alleen veel pijn zeker nu met het koude weer. Maar we gaan gewoon door hoor!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:51

Hallo Allemaail

Hierbij wil ik jullie nog een goed 2010 wensen

Namens mij en de dieren

Ik moet zeggen dan ik het erg naar m'n zin heb gehad in Duitsland en dat ik Fernando nog kan zien.
Het wordt echt steeds zwaarder. Je weet niet wanneer hij zeg ik stop ermee.
Net voordat ik naar Duitsland ging is m'n oudste kat Qupido overleden. In april zou hij 18 jaar zijn geworden.
Dus ik ging al met een rotgevoel de kerst in.

Ik ga het nieuwe jaar lopend in en er zal weer een hoop gebeuren.
Krijg 2 kniebraches aangemeten, Zooltjes in m'n schoenen. Het wordt voor mij een jaar om te wennen.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:55

ik heb dan zelf niet een beperking, maar heb wel op een zorgboerderij gereden waar ook mensen rijden met een beperking.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:56

bij deze wil ik ook iedereen een goed 2010 wensen...

@nawamooks: Succes met het wennen en met alles wat je nog te wachten staat...
veel sterkte met het verlies van je kat en ik kan me voorstellen dat het wel zwaarder wordt wat betreft fernando...

ik ga vanaf maandag in ieder geval een week therapeutisch werken, aangezien ik de boel flink heb overbelast en de fysio niet blij was met mij...
ook mijn manager vond dat ik te lang doorging en die belde mij op met de mededeling dat ik vanaf maandag therapeutisch werk en dat alle diensten voor de komende week opgelost zijn...

Famke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:58

Iedereen een goed 2010!!

Lammie, goed idee, therapeutisch werken! Blijkbaar wordt je dus goed in de gaten gehouden op 't werk (was bij mij wel anders helaas) en wordt je daardoor geholpen je grenzen te leren kennen... is heel moeilijk hoor, ga er zelf ook nog vaak genoeg over heen, maar stop als je pijn begint te voelen of als het erger wordt (ben je er al wel overheen, maar dan is het de truc om eerder te stoppen).. Wens je veel succes toe!!

Nawamooks, sterkte met het verlies van je kat, en succes met het wennen!!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:28

ja het is een heel goed idee...en ja grenzen aangeven is niet mijn sterkste kant...
bij de vorige instelling waar ik heb gewerkt was het ook wel anders...daar verwachtten ze van mij dat ik met een whiplash en nekkraag om even ernstig meervoudig gehandicapten uit bed haalde, verzorgde en ook nog alles eromheen deed...daar gingen ze maar van het volgende uit: werken tot je erbij neervalt en ben je er bij neergevallen dan moet je nog steeds door...

gelukkig is het bij deze instelling heeeeeel anders geregeld en heb ik een leidinggevende die voor mij opkomt en mij steunt...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:43

het is rustig hier...

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:53

ik heb scoliose, en vervelend maar ik kan er mee leven.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:52

Iedereen een goed en pijn vrij jaar toe gewenst.

Lammie ik kom niet met 6 paracetamol de dag door, ik zit aan de tramadol (iets lichter dan morfine) en dat 2x/dag. Anders weet ik van de pijn niet waar ik het zoeken moet, zelfs 2 is soms te weinig. Ben hier door suf en moe (slaap 10 á 12 uur/dag) en duizelig, de hele dag. Ik mag niet meer auto rijden |( en niet met machienes werken. _/-\o_ Op mijn computerscherm (tv) is de tekst vaak wazig of niet goed leesbaar. (mijn scherm is schoon! daar licht het niet aan) Komt door pijnstillers. Het is wel heel vermoeiend om met computertje te werken. Dus geen werk met computers :P

Grensen zijn altijd moeilijk, vooral bij paarden mensen. :D heb ik gemerkt.

R.X. ik hoop dat je hulp vind voor jou en je pony

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:40

aikon schreef:
Iedereen een goed en pijn vrij jaar toe gewenst.

Lammie ik kom niet met 6 paracetamol de dag door, ik zit aan de tramadol (iets lichter dan morfine) en dat 2x/dag. Anders weet ik van de pijn niet waar ik het zoeken moet, zelfs 2 is soms te weinig. Ben hier door suf en moe (slaap 10 á 12 uur/dag) en duizelig, de hele dag. Ik mag niet meer auto rijden |( en niet met machienes werken. _/-\o_ Op mijn computerscherm (tv) is de tekst vaak wazig of niet goed leesbaar. (mijn scherm is schoon! daar licht het niet aan) Komt door pijnstillers. Het is wel heel vermoeiend om met computertje te werken. Dus geen werk met computers :P

Grensen zijn altijd moeilijk, vooral bij paarden mensen. :D heb ik gemerkt.

R.X. ik hoop dat je hulp vind voor jou en je pony

die 6 paracetamols met codeine nam ik alleen tijdens mijn diensten (dus 6 in 8 uur tijd) en ik heb het ook niet voor mijn standaard beperkingen geslikt, maar voor mijn schouder-sleutelbeenblessure...ook heb ik wel eens gesmokkeld door diclofenac te slikken icm paracetamolcodeine...

inderdaad grenzen aangeven is voor mij in ieder geval heel moeilijk...maar gelukkig heb ik een fysio die mij er regelmatig op wijst en nu dus ook een manager die zo nodig afremt...

tramadol is idd heftig spul...

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:22

Ik zat na een paar jaar op 12 paracetamol-codeine pffffff gek werdt ik ervan.
Ben er nu vanaf, alleen met dit werer zit ik aan de diazepam en de A.C.Cod. zetpillen met codeine.
Diazepam om m'n spieren wat slapper te laten worden zodat ik geen stijve hark ben.

Straks naar de fysio pfff zie het echt na de feestdagen niet zitten.
Ben nog veelste moe.

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:15

Net weer bij de fysio geweest.
Wat een drama |( :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:18

nou mijn eerste dag therapeutisch werken zit erop...en mijn manager schrok zich kapot...
hij zei letterlijk: jeetje wat zie jij eruit...
waarop ik reageerde met: en bedankt he...
maar hij vond mij eruit zien als een zombie (door het slaapgebrek)...
en hij zei dat hij mij wilde behoeden voor de fout die hij had begaan met zijn schouder...hij heeft namelijk een zelfde soort blessure gehad en bij hem was het gaan ontsteken en moest er een drain in...
hij vroeg mij of ik hem wilde laten zien hoe en wat, dus ik mijn sjaal afgedaan, schrikt ie weer en zegt: jeetje dat zit echt niet goed...en toen vroeg hij: zo kun je natuurlijk weinig en toen liet ik zien wat ik wel en niet kon en ook daar schrok hij van en zei toen: maar goed dat ik je heb afgeremd...en dat heb ik toen maar beaamd...hij vond de hoeveelheid pijnstillers ook niet normaal...maar als ik hoor wat jullie allemaal slikken dan valt dat van mij nog wel mee...

morgen naar de fysio en die zal wel blij zijn met mijn manager...

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:37

@lammie2701 Nou dan denk je ook als die man dat zegt van, wat zie je eruit!!!
Sterkte veder

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:14

dank je...gelukkig is dit maar een tijdelijke blessure en eens een keer geen blijvende beperking...

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:42

Het blijft altijd moeilijk. Werken met een beperking.

14 jaar lang zonder werk gezeten en nu een eigen bedrijfje met m'n vriend.
Ik werk nu 6 dagen in de week, maar pas m'n tijden heel erg aan.
We hebben een werknemer die denk het te begrijpen, Maar het blijf erg lastig.

vergelijk alles met een tijdelijke blessure en dan kan ik uitleggen dat je het daar niet mee moet gaan vergelijken.
Dus ik weet precies wat je bedoelt Lammie