Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariska_aspi

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:26

Dank je wel Lammie 2701.
Heerlijk is dat hè? Ik ga vandaag weer rijden, ik voel me goed, dus het zal ook wel goed gaan samen met Job. Het is een eerlijk paardje.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:31

Veel plezier vandaag dan...en een eerlijk paard is altijd al een goed begin...toch?

Vandaag heeft Jana een dagje vrij...het ziet er hier nu namelijk erg dreigend uit (vermoed dat er zo een giga regenbui gaat vallen) en vanmiddag/vanavond ben ik aan het werk...
Dus als het weer morgen goed is ga ik morgenochtend weer rijden...
Gelukkig is Jana een makkelijk paard waar je na 3 dagen niet rijden ook zo weer op kan stappen en rijden...lekker makkelijk en ongecompliceerd...heerlijk...

Sanneeofzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:31

Een beperking zou ik het niet noemen :p maar heb wel eens paardgereden toen ik mijn armgebroken had, ik mocht eignelijk niet maar me arm zat gewoon in het gips... heb er nog 2 M pacours mee gewonnen :p was 2x 1e .. maar als ze het doorhadden was ik denk ik wel gediskwaliviseert

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:36

ik heb zo vreselijk genoten vanochtend. Mijn vriendin staat sinds kort bij ons op stal met haar paard, en ze heeft me vanochtend weer mee het bos in gesleept en ik heb zo vreselijk genoten!
We hebben van elkaar een fotootje genomen, want zeg nu zelf, dit is toch een geweldig uitzicht???
Ik zit altijd een beetje vreemd met mijn rechterbeen, omdat ik daar geen bespiering heb en een spitsvoet.
Afbeelding

mariska_aspi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:50

Ziet er mooi uit, en fijn dat je genoten hebt ;) , dat heb ik vanmorgen ook, ondanks dat Job, de haflinger waar ik op rijd, een beetje van slag was.

RobinRijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:27

Mijn vriend heeft maar 1 arm en wil gaan rijden.
Hij denkt dat hij dat niet kan!
Ik ga hem laten beginnen op een paard die heel rustig is met stappen.
Voor de lol zal hij het altijd wel kunnen!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:06

RobinRijnen schreef:
Mijn vriend heeft maar 1 arm en wil gaan rijden.
Hij denkt dat hij dat niet kan!
Ik ga hem laten beginnen op een paard die heel rustig is met stappen.
Voor de lol zal hij het altijd wel kunnen!

rijden met een arm gaat volgens mij best. westernrijders rijden meestal met een arm :D
en als je je paard kunt leren te sturen met neckreining is het helemaal toppie voor hem.
*D

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:13

ik heb sinds 2 1/2 jaar een heupprothese.
paardrijden gaat goed, alleen het opstappen is vaak een probleem, geen opstap station en een krukje staat nooit op een vaste plek
In de buitenbak klim ik op de onderste lat van het hek en dan opstappen.
sinds mijn heupprothese weet ik eindelijk waar mijn zitbeentjes zitten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:19

Ik ben er ook weer! Ik heb me een tijdje geleden hier aangemeld maar al een tijdje niet meer geweest. Als jullie opnieuw willen weten wat ik heb kwa handicap dan roep, dan vertel ik het nog een keer ;)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:26

winnitou schreef:
ik heb sinds 2 1/2 jaar een heupprothese.
paardrijden gaat goed, alleen het opstappen is vaak een probleem, geen opstap station en een krukje staat nooit op een vaste plek
In de buitenbak klim ik op de onderste lat van het hek en dan opstappen.
sinds mijn heupprothese weet ik eindelijk waar mijn zitbeentjes zitten

Bedenk net dat het december 2 jaar wordt dat het metaal er in zit, heb het idee dat het al veel langer is

_deempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:39

hoi mijn zus heeft ook een beperking en reed toen ook paard
ze heeft aan haar ene kant meer kracht dan de andere dus teugels vast houden
ging toen ook niet goed, toen hadden ze er een knoop in gelegt en zo
kon ze toen wel goed paardrijden,

xx

loulou87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:46

Ik heb een spierziekte, en ging de laatste jaren erg goed, maar nu is het terug gekomen, baal zo erg, kan mijn paardje niet meer houden vind het niet eerlijk dat ze bijna geen beweging krijgt, ja lekker op het land maar ze heeft er zoveel plezier met rijden. wil mijn meisje niet kwijt maar is de beste oplossing voor haar en mij... :'(

mariska_aspi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:55

@Loulou87: Dat is erg voor je. Ik wens je veel sterkte.
Ik heb je profiel ook even bekeken en het lijkt me een schat van een dier en ze is erg mooi. Ik hoop dat je een goed huisje voor haar vind.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:07

tsja of het een beperking echt is weet ik niet.. als ik andere verhalen zo hoor vind ik dat veel meer een beperking.

maar 2 en een half jaar geleden heb ik een ongeluk gehad met mijn paardje, hierbij zijn we samen achterovergeklapt en heb ik nu al 2 en half jaar lang rugproblemen, dokters kunnen niet vinden wat het is. mensen zeggen wel eens, rug pijn is eigenlijk niet zo erg en ach kom op zeg je heb het nu toch al 2 en half jaar lang dus dat wend wel... elke dag voelt voor mij weer anders. de ene dag heb ik een super goeie dag waarbij ik wat meer kan en de andere dag een ontzettend slechte dag.. laatste paar weken gaat het slecht en heb hierdoor al 6 weken mijn paardje niet meer kunnen rijden.. :( helaas.. gelukkig heb ik mensen die zo lief zijn die dat wel voor mij kunnen doen.. dus aandacht genoeg ;)

mariska_aspi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:25

@Wallie: Het lijkt me toch echt dat je beperkt wordt in het paardrijden, dus rijd je naar mijn menig wel degelijk met een beperking.
Wel jammer dat mensen geen begrip kunnen/willen tonen voor je klachten. Rugklachten kunnen heel lang aanhouden. Ik ben nu 15 jaar verder na mijn ongeluk te paard en rijd nu de laatste 5 jaar zonder knie en rugpijn.
Ik hoop voor je dat er verbetering komt.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:10

@ Wallie: Naar mijn idee heb jij ook echt wel een beperking...
Ikzelf heb namelijk ook veel rugproblemen (al mijn hele leven ong.), gelukkig helpt bij mij het paardrijden om mijn houding goed te houden en de spieren sterk te houden, maar heb ik een paar dagen niet gereden dan merk ik dat ook gelijk...

Ik wens bij deze iedereen heel veel sterkte ...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:51

Loulou, jeetje wat sneu voor je :(:) zou je ook geen bijrijdster kunnen nemen?

Wallie, ik noem het ook een beperking :j

Nou.. ik ben 2 weken terug geopereerd aan mijn knie en mag 9 maanden niet rijden. Maar ga wel andere hele leuke dingen doen met Madeira uiteraard :D

raja_flintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:48

ik heb problemen met men handelingen maar ik kan toch nog goed rijden

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 02:00

Hallo,

ik rijd ook met een beperking!

Ik heb namelijk een erpse paralese, ofwel een verlamming aan mijn rechter arm.
Dit door een fout van de dokter bij mijn geboorte:(.

Voorheen redde ik mij wel, maar nu na zoveel jaar weer te beginnen, heb ik toch echt moeite met opzadellen ed.

Maar het plezier is er niet minder om.

Vroeger reed ik de moeilijkste paarden van stal, en kon alles met mijn eigen paardje.

Groetjes Marije

Afbeelding

Ineke282

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:35

Hee

Ik heb ongeveer een halfjaar geleden ook al gereageerd omdat ik ook een soort van beperking had. Ja idd had.

Ik heb al 8 jaar een ziekte aan mijn knie die heel mijn leven uitmaakte.. Ik heb als meisje van 7 te horen gekregen dat ik niet mocht rennen, springen of beter gezegt... Sporten.. Ik was een erg fanatieke danseres en ik kon met mijn dansgroep mee naar NK's maar ik mocht niet meer dansen.. Ik was er kapot van.. onder tussen reed ik 2 of 3 jaar paard.. Ik ben me helemaal op de paarden gaan storten tot ik sinds 2 jaar weer helemaal de mist in ga.

Ik heb namalijk een extra stukje bod onder mijn aanhechtings pees in mijn knie. Bij die ziekte hoort dat stukje vast te groeien maar dat deed t niet, dus dat deed met alles was ik deed pijn... Zeker met paardrijden.

Ik heb 2 jaar geleden voor het laatst ongestoort kunnen paardrijden.. Tussen door heb ik eerst een half jaar niet kunnen rijden.. toen weer opbouwen.. Weer niet kunnen rijden.. Weer opbouwen tot ongeveer 2 maanden geleden.. Toen heb ik 3 lessen gereden en sinds dien zit ik weer in de lappe mand.. Want ik ben eindelijk Na 8 lange jaren geopereert. Ze zeggen dat het nu weg moet zijn maar ik weet het nog niet. Ik wil zo snel mogelijk weer ff lekker op mijn paardje.

Iedereen fijne feestdagen.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:36

Ik heb sinds 1,5 jaar posttraumatische dystrofi aan mijn rechter pols door een ongeluk tijdens mijn werk. Hierdoor kan ik mijn rechterhand ook amper gebruiken en heb veel pijn (zeker met dit mooie weer).

Rijden doe ik momenteel niet ook al zeggen therapeuten, artsen en psycholoog dat ik het wel moet doen. Voor geestelijke ontspanning, lichaams houding en stimulans voor r.hand.
Ik kan goed met 1 hand rijden (ik ben westernruiter) maar mijn huidige werkgever (draverstal, die mij door omstandigheden nog steeds moet blijven betalen) heeft mij al bedreigt me van mijn pony te sleuren als ik daar op rij en me naar zijn bedrijf te slepen. Als ik kan paard rijden kan ik ook werken. Is zijn bekrompen mening.

Ik wil verdomd graag weer rijden, maar weet dat meneer de werkgever de pensionstal waar mijn pony's staan in de gaten houd. Dus blijf ik op de grond, ook al doet het mij wel erg veel pijn.
Het heeft er wel voor gezorgt dat ik nu bij een psycholoog loop en dat ik het er heel erg moeilijk mee heb.
Het is aan de buiten kant niet te zien wat ik heb, dus krijg ik vaak te horen dat ik me aanstel en niet wil werken (komt van werkgever)

Als iemand een idee heeft hoe hier mee om te gaan, hoor ik het graag.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:54

Hallo iedereen

Ik meld me weer eens. Na maanden te hebben geploetert, ga het lopen weer een stuk beter.
Af en toe zit ik nog wel in m'n rolstoel. Maar het ergste is achter de rug.

Welkom iedereen die mij nog niet kennen.

Woensdag ga ik weer naar duitsland, ga ik weer even kijken bij m'n paardjes.
Ja dat horen jullie goed "paardjes" Fernando heeft de kerst gehaald en hopelijk het nieuwe jaar ook.
Hopelijk haalt hij april nog dan is hij jarig en wordt hij 28 jaar.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:10

hoi hoi,
ik kom ook weer even binnenvallen...
met mij gaat het nu even weer minder...loop sinds 2 weken ook weer bij de fysio...ivm beschadigde schouder en sleutelbeen...ben namelijk 12 weken geleden van de pony afgevallen (3 x) en ben daarbij 2 x hard op mijn schouder en nek gevallen en blijkbaar daarbij dus de boel beschadigd...
het leek eerst wel weer de goede kant op te gaan, maar helaas kwam de pijn weer terug en dit keer nog erger dan dat het in eerste instantie was...

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:40

Hee!

Ik rijd ook met een beperking. Ik heb namelijk Erbse Parese. Bij de geboorte is een zenuw beschadigd waardoor mijn linkerarm verlamd was. Ik kon alleen nog m'n vingers bewegen. Met behulp van fysiotherapie (en mijn ouders! :) ) kan ik m'n arm toch weer redelijk goed bewegen.
Soms krijg ik commentaar van jury's dat mijn armhouding niet goed is, mijn elleboog te ver bij m'n lichaam vandaan staat, mijn schouder(s) te strak zijn. Soms is dat best wel vervelend, helemaal als dat bijna bij elk onderdeel staat. Bij mijn vorige pony stond dat er best wel veel op, maar bij de pony die ik nu heb valt het tot nu toe mee. Bang is een groot woord maar springen vond ik nooit helemaal geweldig. Mijn moeder laat ook best wel blijken dat zij het liever ook niet wil dat ik spring. (Dit komt ook doordat de dokters hebben gezegd dat als ik mijn arm breek, deze nooit weer zo goed zou kunnen functioneren zoals ie nu doet.) Mijn vorige pony kon nog wel eens heel idioot springen. Maar Henri springt best wel fijn. Het is een koele kikker maar geen dooie. Nu spring ik dus ook en ik vind het bijna leuker worden als dressuur :+

Famke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:39

Heb sinds ongeluk met paard 22 jaar geleden schouder- en rugklachten en daardoor chronisch pijn, de ene dag gaat beter dan de andere, maar je leert er mee omgaan.. Gelukkig heb ik een heerlijk makkelijk paard die meteen merkt hoe 't met me gesteld is en dan heel voorzichtig met me omgaat..

Aikon, kan me jouw situatie goed voorstellen, is het een optie om elders in pension te staan?

Rijden is idd goed voor je, je blijft daardoor uit de visuele cirkel én je conditie verbeterd er door, je kan even alles vergeten en lekker bezig zijn met je paard. Ik moet ook blijven rijden van therapeut/arts, weliswaar met bodyprotector, maar ik moet toegeven, ze hebben gelijk: het helpt echt! Kan je niet rijden (wat mij ook vaak gebeurt), lekker wandelen of rondtutten met je paard is ook heerlijk ontspannend..