Ik heb er op zich niet zo heel veel last van. Ik moet alleen uitkijken als ik loop dat ik niet door mijn enkel zwik en af en toe schieten mijn polsen niet goed.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zwerte schreef:Beetje speciale tape op de juiste plekken kan ook iets zijn wat kan helpen, ondersteunt de spieren en banden. Een goede fysio zal iig niks doen wat schadelijk is en hebben er veel meer verstand van dan een huisarts. Mijn huisarts heeft me naar de fysio gestuurd vanwege hoge spierspanning in mn rug. Meer kon hij zo niet ontdekken maar deed ook de moeite niet, aangezien een fysio dat veel beter kan bepalen. Vond ik een fijne aanpak! Hij zag en voelde wel dat er iets mis was, maar liet het aan de fysio om dat verder uit te zoeken. En toen bleek ik dus hypermobiel te zijn en alles daardoor muurvast was gaan zitten.
Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt....ik heb veel en vaak last van mn rug, maar liever mn hele rug pijn dan die verrekte schouder. Dat is zo naar en beperkend! Het is een heel erg frustrerend gevoel.
Zit er trouwens ook een knakje in? Dat heb ik vaak, als ik dan mn arm rond zwaai voel en hoor ik elk rondje een kleine tik. Als ik twijfel of mn schouder weer fout zit of gewoon wat zeurt door overbelasting, kan ik het daar altijd aan merken. Ik knak en kraak overal wel, maar die schouder doet dat dan echt bij elk rondje die ik draai. Blijven bewegen is sowieso goed trouwens.
) maar bij links schiet het soms verkeerd en dan doet het pijn. Dan moet ik mijn schouder even bewegen of er tegen duwen, dan hoor ik krak, en zit het weer goed.

)

(en ja ik weet dat het ook 14 week kan worden haha maar met mijn bekken verwacht ik dat dat geen optie is
)
. Ook snel last van mijn onderrug inderdaad, veel last van mijn armen als ik zware dingen heb gedaan. Ook kan ik inderdaad soms (maar is niet zo vaak eigenlijk) stappen en poef even door mijn enkel maar kan altijd doorgaan, nog nooit iets gebroken verder of zwaar bezeert waardoor het in verband moest. Ook die ellebogen blijven opeens steken en dan moet ik eens mijn arm heel snel strekken en knakt het terug goed. vuurneon schreef:Houd maar op hahahaha, moet nog 12 week
Maar mijn voorgevoel zegt 11 week(en ja ik weet dat het ook 14 week kan worden haha maar met mijn bekken verwacht ik dat dat geen optie is
)

Hackie schreef:Ja ik heb soms ook dat mijn 'grote teen niet goed zit' dan moet ik er even aantrekken en dan knikt hij weer in zijn gewrichtskom. Dit klinkt waarschijnlijk heel stom hahaha.
Gelukkig ik ben niet de enige met rare tenen, vroeg een keer aan vriendlief of hij eraan wilde trekken, gelijk bekken scheef
Lori schreef:Ooit ben ik naar een dokter gegaan over een probleem met mijn onderarmen, zijn conclusie was ook hypermobiel. Nu op zich twijfel ik er wel aan maar aan de andere kant regelmatig ben ik aan het stappen en gaat mijn knie licht uit de kom zeg maar, stapt erg raar kan ik zeggen. Ook mijn schouder ik strekte mij uit en knak uit de kom. Ook snel last van mijn onderrug inderdaad, veel last van mijn armen als ik zware dingen heb gedaan. Ook kan ik inderdaad soms (maar is niet zo vaak eigenlijk) stappen en poef even door mijn enkel maar kan altijd doorgaan, nog nooit iets gebroken verder of zwaar bezeert waardoor het in verband moest. Ook die ellebogen blijven opeens steken en dan moet ik eens mijn arm heel snel strekken en knakt het terug goed.
Wat ik mij wel afvraag is of mijn nekpijn hiermee kan te maken hebben tijdens de galop. Heb dit sinds een jaar ongeveer dat telkens als ik galopeer ik pijn in mijn nek krijg. Hoe ik ook zit (hoofd recht, naar onder, naar zij, verlichte zit) heb ik er last van. Nu rij ik niet veel meer maar vraag het mij nu toch af of het er niet mee te maken kan hebben als ik effectief toch hypermobiel ben.
De reden waarom ik zo twijfel over het HMS in mijn geval is dat ik niet extreem lenig ben te noemen en ook niet na een uur/een dag iets doe uitgeput ben dat ik een dag in de zetel moet liggen of rustig aandoen. Dat herken ik dan terug niet, was wel altijd vermoeid als ik een dag in de afwas draaide bij een horeca zaak hier dichtbij maar wie zou het niet zijn denk ik dan.
Maar als ik het topic zo lees herken ik mij toch in veel, misschien dat die dokter toch gelijk. Die rade mij toen ook kine aan maar nooit gedaan. Wordt het erger met ouder worden ?
_xrose schreef:Nou de fysio heeft iniedergeval meer geholpen! De spieren die mijn schouder bij elkaar houden zijn dus opgerekt, dat was te verwachten. Volgende week gaat hij dry needling bij mijn schouder doen en dan zou het al een stuk beter moeten zijn en als ik weer pijn vrij ben gaan we weer oefeningen doen om mijn schouder stabieler te maken. Als het over 2/3 weken nog niet over is krijg ik een echo van mijn schouder, om te kijken wat er stuk zou kunnen zijn.
Zouden jullie hiermee paardrijden?
Ik was volgens een andere fysiotherapeut inderdaad ook niet hypermobiel omdat ik mijn duimen niet tegen mijn polsen kan leggen. Toch schieten mijn schouders en heupen er aan alle kanten uit.