Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
abbeltje schreef:Hallo allemaal,
Gister is Cleetje uit het ziekenhuis gekomen, hij mist nu dus een stuk van zijn rechterwijsvinger en rechtermiddelvinger. Hij mist bij beidenvingers iets meer dan 1 kootje, dus heeft ongeveer een halve vinger over.
Het is een dapper mannetje en we zijn dan ook apetrots op hem. Gister stond meneer al op de trampo heel zachtjes te deinen, springen ging nog niet echt, maar hij blijft goed in beweging. Vandaag moet er natuurlijk pony gereden worden want dat heeft hij ook heel erg gemist.
Ik ben ook gewoon heel erg druk omdat wij een kleine camping hebben en daardoor nu heel veel lieve gezellige gasten om ons heen hebben, dus het bokken moet een beetje tussen de bedrijven door.
Inèske schreef:Hoikes
ik vraag me af wie er paardrijd, ondanks een beperking...
Misschien een rare vraag, maar zou ik mogen weten wat uw beperking is en welke oplossingen je hebt? Ook enkele foto's lijkt me leuk
Niet om te gebruiken hoor (daar vraag ik wel toestemming voor) maar ik zou graag iets uitbouwen voor mensen met een (fysieke) beperking die hun hobby (paardrijden) terug willen opnemen.
En omdat ik me er veel kan bij voorstellen, maar in de praktijk zo weinig voorbeelden vind, vraag ik langs deze weg wat steun...
(als u het niet publiek wilt maken, dan is een persoonlijk berichtje ook tof hoor)
groetjes
racheeel_ schreef:Ik heb een beschadiging aan mn kleine hersenen waardoor mn coördinatie van mn hersenen naar mn spieren heel slecht zijn. Ook val ik vaker flauw of heb ik uitval van mn spieren waardoor ik ze dus even niet kan gebruiken. Paardrijden is heel vermoeiend voor mij dus ik rij ook niet als mn lichaam dat aan geeft.
Verder is mn paardje speciaal ingereden en als ik de beugels uit doe, weet ie dat hij moet stoppen. Hij voelt me heel goed aan.