Had je het weer wat mee? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hiphopje schreef:ik heb dus twee kids met PDD-NOS
de ene is heel druk, en de anders juist heel stilletjes.
dochterlief is net als moeders besmet met het paardenvirus, en zoonlief vind het maar zo zo.
dochterlief zit ook af en toe op bokt, dus misschien leest ze dit zelf (ze checkt af en toe mijn posts, hahahahaaaaaaaaaa)
dus, dochterlief, als je dit leest...............
vertel eens hoe jij het paardrijden vind
). ze heeft af en toe wel wat spatjes van niet in galop gaan, hoeken afsnijden en dat soort dingen, maar daar stoor ik me niet aan.
lammie2701 schreef:autisme of een aanverwante stoornis is een beperking dus naar mijn idee ben je hier gewoon welkom...
ik hoor in mijn werk ook vaak dat mensen met autisme (of aanverwante stoornissen) inderdaad baat hebben bij paardrijden...paarden brengen op hun manier duidelijkheid en structuur en oordelen niet, zodoende komt een paard ook erg tegemoet aan de behoeften van mensen met autisme of mensen met een aanverwante stoornis...

Ragnaaa schreef:lammie2701 schreef:autisme of een aanverwante stoornis is een beperking dus naar mijn idee ben je hier gewoon welkom...
ik hoor in mijn werk ook vaak dat mensen met autisme (of aanverwante stoornissen) inderdaad baat hebben bij paardrijden...paarden brengen op hun manier duidelijkheid en structuur en oordelen niet, zodoende komt een paard ook erg tegemoet aan de behoeften van mensen met autisme of mensen met een aanverwante stoornis...
Ja, klopt.
Ik vind het zelf erg fijn om met paarden te werken omdat ze me duidelijke, concrete signalen geven met hun hele lichaam.
Die lichaamstaal, zo helder.
Haast elk puntje van hun lijf laat zien hoe ze zich voelen, wat ze fijn vinden en wat juist niet.
En dat vind ik zelf erg fijn, omdat dat duidelijk is voor mij, dat geeft mij een bepaald gevoel van rust.

Mijn beperking is ook van motorische aard.
Hier hebben we druk in een verbouwing gezeten en mijn paard is verhuisd naar een andere stalling omdat de oude stalling ermee ophield. Ik moet zeggen dat hij het erg goed doet. Ik ben alleen wel weer aan mijn les toe want ik loop wat dood met hem. Ik heb de 1e les grondoefeningen (rechtrichten) gekregen en mocht niet rijden. De training begint me nu na 1 a 1.5maand de neus uit te komen (en mijn paard ook) steeds dezelfde oefeningen te moeten doen. Ik heb zin om er weer op te mogen en weer wat te kunnen afwisselen. Maar dinsdag is het zover
Dan mogen we weer lessen!!!!
Claudia78 schreef:Welkom SaskiaMijn beperking is ook van motorische aard.
En??? Hoe gaat het hier met jullie? Het is momenteel een beetje rustig in dit topic....Is iedereen met vakantie???Hier hebben we druk in een verbouwing gezeten en mijn paard is verhuisd naar een andere stalling omdat de oude stalling ermee ophield. Ik moet zeggen dat hij het erg goed doet. Ik ben alleen wel weer aan mijn les toe want ik loop wat dood met hem. Ik heb de 1e les grondoefeningen (rechtrichten) gekregen en mocht niet rijden. De training begint me nu na 1 a 1.5maand de neus uit te komen (en mijn paard ook) steeds dezelfde oefeningen te moeten doen. Ik heb zin om er weer op te mogen en weer wat te kunnen afwisselen. Maar dinsdag is het zover
Dan mogen we weer lessen!!!!
Ben benieuwd hoe het met jullie gaat

hihi
)...