Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:08

hiphopje schreef:
heey alskarkogen, wij hebben een beetje hetzelfde!
alleen jij hebt tenminste nog kuiten, hahah die heb ik niet
hoe doe jij dat met rijden? heb je je beugels op verschillende lengte? en heb jij geen probleem dat je paard scheef loopt?

ik heb ook hetzelfde alleen dan met geen kniebanden er nog bij ;)

ik heb 2 gaatjes verschil met mijn beugels.
paard loopt wel scheef, en is ook niet in te buigen naar rechts(ja kan wel, maar dan heb ik barstensveel pijn erna, dat ik gewoon bijna niet meer kan lopen)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:21

Goedenmiddag Claudia,

Natuurlijk mag en kan ik niet bepalen, voor anderen, wat ze wel en niet kunnen. Ik heb dat bij mezelf altijd als zeer irritant ervaren. Ik bedoel het alleen maar goed: IK HOOP DAT HET JE GAAT LUKKEN EN IS DENK DAT HET JE GAAT LUKKEN. Uiteindelijk ben je ook moeder geworden; dat is voor je rug toch ook een zware belasting, denk ik zo. En dat heb je ook doorstaan. Natuurlijk weet ik niet wanneer de grens bereikt is. Dat weet ik niet bij mezelf, hoe zou ik dat dan bij iemand anders kunnen weten? Maar je wilt het heel graag EN DAT HELPT.
Dan nog iets: Neem je tijd! Je hoeft toch niet in London goud te winnen? De daarop volgende Spelen is vroeg genoeg ;) . Ik heb die haast wel gehad, MAAR HET HELPT NIET. Mijn Nimble is nu 14 en zal volgend jaar pas in de Gr.pr. uitkomen. En ik ben al 50 (ik heb het skelet van een man van 80; je snapt mijn haast? Maar grappig is, hoe ouder ik word, hoe sneller het gaat, terwijl ik bijvoorbeegld de laatste maanden veel zwakker geworden ben, doet Védrie (6) nu, spelenderwijs, oefeningen die Nimble pas kende toen hij 10 was. Ik hoop dat je dit moed en vertrouwen geeft in de toekomst.
Werk aan de hand is heel leuk. Ik heb het eergisteren nog gedaan, maar ik kan het niet meer goed meelopen. Ik heb er nu nog 'plezier van'. Daarom werk ik toch maar, steeds meer vanuit het zadel.

HééL Véél SUCCES en sterkte.
Met vriendelijke groet, Kadankovitch

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:36

amber_steph schreef:
hiphopje schreef:
heey alskarkogen, wij hebben een beetje hetzelfde!
alleen jij hebt tenminste nog kuiten, hahah die heb ik niet
hoe doe jij dat met rijden? heb je je beugels op verschillende lengte? en heb jij geen probleem dat je paard scheef loopt?

ik heb ook hetzelfde alleen dan met geen kniebanden er nog bij ;)

ik heb 2 gaatjes verschil met mijn beugels.
paard loopt wel scheef, en is ook niet in te buigen naar rechts(ja kan wel, maar dan heb ik barstensveel pijn erna, dat ik gewoon bijna niet meer kan lopen)

goh, ben dus echt niet de enigste met dit probleem.
ik heb me er maar bij neergelegd, en rijd lekker voor mijn plezier. dan loopt mijn paard maar niet netjes ingebogen :P
vroeger vond ik het wel vervelend, maar toen reed ik nog wedstrijden.
ben vorig jaar over gestapt op western, en dat bevalt mij veel beter!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:52

Kadankovitch schreef:
Goedemorgen Lammie (de cijfers mag ik weglaten?),

Hetgeen je schrijft over lichtrijden, is bijna hetzelfde wat ik van Ernest van Loon geleerd heb. Met dat verschilletje dat wij wel mochten draven maar dan in het tempo en houding (voorwaarts neerwaarts) waarbij we wel goed konden doorzitten. Gedurende het verdere rijden kon dat schwung, impuls, e.d. dan geleidelijk toe nemen. Zodoende ben je op elk moment tijdens het werk 'op de hoogte' van de 'State of the Union' (grappig,eigenlijk wel een erg toepasselijke uitdrukking, want het gaat om 'eenheid'). Maar dit verschil is zo klein dat het meer op haarkloverij lijkt, dus sorry. Ik wil niet onnodig 'beterweten'. Ik vind het vooral leuk dat ik nu eens niet alleen sta met die mening ; ik heb daar veel last van gehad toen ik nog in het A-kader zat in de aanloop naar de Paralipische Spelen van Athene. Vooral bij een training van Tinneke Bartels werd het lastig.
Overigens staan wij niet helemaal alleen, ofschoon het steeds minder mensen worden. Ook in de wereld van de conventionele wedstrijdrij'sport' (heeft vaak weinig met rijkunst te maken), waren en zijn er trainers van Naam en faam die fel tegenstander waren en zijn van lichtrijden: Oscar Maria Stensbeck (in Duitsland kun je de Stensbeck-plakette winnen, Hij stierf in 1938), zijn leerling Otto Schumann, diens leerling Ernest van loon; de bondstrainer van Denemarken Rudolf Zeilinger (tevens trainer van die ruiter van de merrie Matiné, africhter van het paar Dondolo van Rothenberger), Otto Lörke (na WOII bondstrainers van Duitsland), Bubbi Ghünter (bondstrainer van Duitsland tot aan zijn vroegtijdige dood), Willie Schultheis (bondstrainer van Duitsland), in Frankrijk; meneer Racinel, Colonel Durand, Equié en Chef van het Cadre Noir. En nog vele anderen. Toch zijn wij een minderheid. Ons standpunt wijkt van het gangbare af en daar willen veel mensen niet aan. Maar doen ze het wel dan krijgen ze emmers kritiek uit hun omgevng, manege, privéstal, en/of 'paardrij-vrienden'. Dan is het gemakkelijker met de grote stroom mee te zwemmen.
Ik denk, dat ik erover moet ophouden, want het hoort waarschijnlijk niet thuis in deze topic. Behalve dan dat ruiters wiens beperking 'het niet kunnen lichtrijden' betreft, zich geen zorgen hoeven te maken, sterker nog: HET GAAT MIJNS INZIENS ZELFS BETER ZONDER.
In ieder geval heb ik zelf meerdere paarden tot Gr.Pr. afgericht zonder ooit ook maar één pas licht te rijden. Daar spreek ik uit eigen ervaring!!

Ik vind het fijn dat er een topic is, waar meer mensen zijn die zelf ervaren wat het is om met een beperking te rijden; hoe het je moe en moedeloos kan maken, hoe blij het je kan maken als je het toch weer hebt overwonnen.

Enfin, veel succes allemaal
Met vriendelijk groet Kadankovitch

dat stukje wat jij zegt over voorwaarts-neerwaarts was ik dus nog vergeten...in de klassieke rijkunst gaat het ook om harmonie tussen ruiter en paard, dus veel overeenkomsten met wat jij allemaal zegt...
deze manier van rijden doet mij heel veel goed, ik kan nu ondanks mijn beperkingen gewoon heerlijk rijden...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:55

Kadankovitch schreef:
Hallo Lammie,

Met mij nog een keer. Ik heb juist de foto bekeken van je 'nieuwe' aanwinst. Ik vind friesen erg mooi, maar ik kan ze zelden fijn rijden omdat ze meestal breed zijn, of boven, bij de wervelcolom, erg rond zijn. Mijn heupgewrichten zijn omwoekerd met bot, dus de bewegingsvrijheid beperkt, dat kan erg pijnlijk worden. Hetzelfde geldt voor mij bij de Iberische en andere barokke paarden.
Jouw fries heeft een prachtig mooi, lang kruis. Dat wil er tegenwoordig wel een aan ontbreken.

Veel succes en vriendelik groet, Kadankovitch

bedankt voor je compliment over mijn paard, ik ben zelf ook erg trots op haar...
ik kan juist veel beter op een fries rijden dan op een ander (smal) paard omdat ik door die brede rug makkelijker mijn balans kan houden.

Lucky48

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:55

Relien schreef:
Lucky48 schreef:
Relien: Afgelopen zondag was er in Eindhoven een rubriek voor Aangepaste Sport. Daar reed ook een amazone mee met 2 verlamde benen. En nog een amazone eenzijdig verlamd vanwege herseninfarct. Reden behoorlijk goed!
Dus gewoon volhouden en gewoon doen!

weet jij toevallig wat voor zadel ze hadden.. ??

ik blijf het ook gewoon proberen hoor.. !! alleen erop komen is zo moeilijk. Ik ben dit weekend lekker naar pinkpop geweest was heerlijk er even tussenuit te zijn.. vooral omdat mijn stemmingen zo aan het wisselen zijn

Geen idee, zag er verder vrij gewoon uit
Maar als je het wilt weten, zou je via de KNHS contact met ze op kunnen nemen.

Madeira_

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:56

Heey meiden

Ik heb afgelopen zondag wedstrijd gehad, onderlinge. Maar ze hebben mij gewoon zoals andere mensen berekent, net als ze op de manege doen.

Ik heb nu 4 wedstrijdjes gedaan en het resultaat:

1e wedstrijd 1e geworden met 193 punten
2e wedstrijd 18e geworden van de 25, ging niet goed, 170 punten
3e wedstrijd, weet niet hoeveelste geworden maar was in een vreemde omgeving speciaal voor haflingers en heb 2 proeven gereden en allebei 183 punten! Ben trots op mijn haf :+:

Hoeist hier?

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:00

Ben geen meid, maar toch geluk gewenst !!!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:01

Heey, goed gedaan Paulien!!!
Ik heb straks weer les, het onweert nu en het regent af en toe.
Maar gelukkig is er ook een binnenbak.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:51

Knap gedaan hoor Madeira :D Nou, de kaptoom zou vandaag opgestuurd worden dus morgen of vrijdag zal ik hem wel hebben..
Kan ik eindelijk weer wat doen. Vandaag wel balen want ik ben weer behoorlijk aan het achteruit gaan met mijn rug.
Iedere dag maar weer met die rottige pijn opstaan. Maandag moet ik weer naar de podoposturale therapeut maar ik begin me af te vragen of de zooltjes wel werken eigenlijk want ik ben er nog niks mee opgeschoten maar wel 150 euro armer ;(

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:26

@ Madeira: goed gedaan hoor!

Update van mijzelf: Het is vandaag precies 4 weken geleden dat ik van Jippe afgevallen ben en mijn schouder uit de kom is gegaan. Heb dus al 4 weken grondwerk met mijn paard gedaan en onze band begint steeds beter te worden. Zonet bij chirurg geweest. Mag nog zeker 4 weken niet rijden is het advies. Niet vanwege de rij-bewegingen maar de bewegingen die je maakt bij op en afstijgen. En ik moet naar de fysio. Dat had ik al verwacht. Longeren etc moet ik daarmee overleggen wat verstandig is. Ik moet voorkomen dat binnen 3 maanden die schouder er weer uit ligt, want dan heb je zoveel schade dat het instabiel gaat worden. Dus ik moet voorzichtig blijven met mijn bewegingen.

Het valt me nu allemaal even niet mee en hoop dat ik toch ooit weer kan rijden. Zie het nu wat somber in en ben er echt even verdrietig over dat dit zo gebeurd is. Heb ik eindelijk mijn eigen paard, val ik er (na 25 jaar schadevrije jaren met af en toe ernaast liggen) meteen de eerste ronde af door een stommiteit van mezelf die ik nooit verwacht had te maken en nu kan ik voorlopig nog niet rijden!!! :( |( Ben ook zo bang dat ik als ik er eenmaal op mag angst heb gekregen voor het rijden en dat ik weer een stomme fout maak met zoiets als gevolg. Maar goed, komende tijd dus grondwerken. Weet iemand nog meer dingetjes behalve achteruit laten lopen, omgaan en hoofd omlaag doen die je los kunt doen met je paard?

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:39

@Zilstar;
Als ik er iets over mag zeggen.
Natuurlijk gewoon beweren :Het zal wel goed komen is erg simpel! Maar je hebt 25 jaar het gedaan, zonder ongeluk, dus goed gedaan, Waarom nu ervan uitgaan dat je weer een fout gaat maken? Nee, ik denk dat je door die pijnlijke ervaring, die fout niet meer maakt. En werkt aan de hand versterkt de band met, en de gehoorzaamheid van je paard. Ik neem ook aan dat je niet zonder extra hulp opnieuw op je paard stapt.
Ik begrijp de angst wel, ik ben van huisuit en bangerik. Ik wil hiermee alleen een hart onder riem steken.
Met vriendelijk groet Kadankovitch

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:51

@Kadankovitch

Ik had die dag ook hulp, omdat het allemaal wat nieuw was bleef Jippe niet staan. Dus iemand hield hem vast (dezelfde heeft me zien vallen en heeft het zadel eraf gehaald enzo) En ga zeker eerst Jippe longeren en goed aansingelen voor ik er weer op stap. :Y) Zal het zeker niet zonder hulp doen de eerste keer.

Maar ga het rustig opbouwen. Aan Jippe ligt het niet, die is super braaf. En een stuk rustiger inmiddels, kent zijn plekkie nu wel. Alleen uit de wei halen (vorige week vrijdag was ie jarig en ja dan willen de kids toch een tractatie geven, incl liedje :D Dus dat doen we dan niet in de wei met 5 andere ruinen erbij.) was wat lastig omdat ten eerste de ruinen uit zijn groep allemaal komen kijken wie er weg gaat en je dus moet opletten dat er niet 1 mee gaat. Dan moet je door een stukje andere wei met ruinen die dus ook komen kijken. En dat vind Jippe natuurlijk spannend. Tegelijk wil hij mij niet omver lopen, dus wordt daar wat nerveus van. Eenmaal uit de wei liep ie prima mee en zo de paddock op.

Tsja ben ook nogal en piep-miep zelf. Moet mezelf gewoon een schop geven af en toe... :+ Maar je berichtje heeft me wel geholpen hoor. Dankje!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:11

ik ben ook niet meer zo'n held hoor. Maar nu na 6 maanden ben ik zo dol op mijn knolletje, het lijkt wel alsof we elkaar nu begrijpen en weten wat we aan elkaar hebben. Kijk, ik zal nooit de sterren van de hemel rijden, en dat boeit me ook niet meer. Dan loopt ze maar scheef of niet netjes ingebogen, zolang ze maar lekker braaf is en gehoorzaam vind ik het prima. Mijn eerste buitenritje was 2 weken geleden, met een paar andere van stal. Ik vond het doodeng, maar had me weer eens voor niets druk zitten maken, Lizzy was superbraaf. Maar in mijn eentje durf ik geen buitenrit te maken, terwijl ik dat 15 jaar geleden echt heel vaak heb gedaan. Maar de band die ik nu met mijn knolletje heb, had ik echt niet met mijn vorige paard.
Zilfstar, gewoon lekker bezig zijn met je paard, en dat hoeft niet altijd te betekenen dat je erop zit. Stukje wandelen, laten grazen in een berm ofzo. Longeren, dubbele lijn, enkele of los (zover dat gaat met je schouder) beetje klickeren, wat schriktraining. Is echt heel leuk om te doen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:43

Fijn dat het je iets helpt!!
groetjes

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:51

hiphopje schreef:
ik ben ook niet meer zo'n held hoor. Maar nu na 6 maanden ben ik zo dol op mijn knolletje, het lijkt wel alsof we elkaar nu begrijpen en weten wat we aan elkaar hebben. Kijk, ik zal nooit de sterren van de hemel rijden, en dat boeit me ook niet meer. Dan loopt ze maar scheef of niet netjes ingebogen, zolang ze maar lekker braaf is en gehoorzaam vind ik het prima. Mijn eerste buitenritje was 2 weken geleden, met een paar andere van stal. Ik vond het doodeng, maar had me weer eens voor niets druk zitten maken, Lizzy was superbraaf. Maar in mijn eentje durf ik geen buitenrit te maken, terwijl ik dat 15 jaar geleden echt heel vaak heb gedaan. Maar de band die ik nu met mijn knolletje heb, had ik echt niet met mijn vorige paard.
Zilfstar, gewoon lekker bezig zijn met je paard, en dat hoeft niet altijd te betekenen dat je erop zit. Stukje wandelen, laten grazen in een berm ofzo. Longeren, dubbele lijn, enkele of los (zover dat gaat met je schouder) beetje klickeren, wat schriktraining. Is echt heel leuk om te doen.

Volgende week donderdag eerste afspraak fysio en dan ga ik wel horen wat ik mag. Ben ook bang met bijv longeren (al is ie super braaf en hebben we een mooie ronde longeerbak, er hangt toch 500 kilo aan die lijn) dat er dan toch te veel spanning op komt te staan. Maar ga volg week misschien wel hem in de paddock zetten en daar laten lopen. Schriktraining is ook een leuke. Hij vertrouwt mij goed, heb hem expres zelf geladen 5 weken terug. Dus een schriktraining is misschien wel leuk. Als iemand ideeen heeft hoe ermee te beginnen zonder meteen een heel parcours neer te moeten zetten met erbij genomen dat ik dus niet kan sjouwen: ik hoor het graag.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:44

Update hier: Jippie! Ja wij hebben echt een fijne stalhouder. Om Jippe uit de wei te halen (of 1 van de andere ruinen die buiten blijven 's nachts) moeten we door een stuk weiland heen waar de ruinen staan die 's nachts naar binnen gaan. Dat ging goed tot een week geleden toen die ruinen vrij opdringerig werden naar ons toe. 1 melding op het bord voor een draadje zodat de andere groep niet meer bij ons kan komen en vandaag VOILA! Touwtje hangt er. En tegenwoordig staat er gewoon netspanning op de draden dus ze hebben er inmiddels allemaal reuze respect voor.

Maar goed, nu kon ik Jippe dus mooi meenemen naar de paddock. Hij liep braaf en aan een redelijk loshangend touwtje mee. Liep wel te snuiven enzo, want ja het blijft allemaal raar natuurlijk. :Y) Toen moesten we de draai de paddock in maken en precies bij de opening van de paddock stond, jawel heeeel eng: een witte tuinstoel. Hij liep dus keurig mee de paddock in en wilde er daar dus vandoor gaan uit 'angst' voor die stoel. Dat ging dus niet door (had hem met mijn goede hand vast). Hij moest eerst van mij rustig staan, toen paddock dicht gedaan en hem toen losgelaten. Briesend naar de andere kant, staart in een soort krul op zijn rug en staan snuiven. Hahaha maf beest. Ik heb de longeerzweep gepakt en op het commando draven ging hij keurig op de volte om me heen draven. En ook in galop. En hij is supergevoelig voor de richting van de zweep. Zodra deze naar de grond wees kwam hij naar me toe gedraafd. Zo briesend naar die zweep snuffelend en keurig voor me stoppend. Beetje schriktraining met de zweep, zijn zijkanten aanraken ging prima. Daarna zweep weg gelegd en grondwerk gedaan: komen, achteruit, om, blijven staan, voetje.

En toen die stoel IN de paddock gezet. Mooi dat ie daar dus voor wegrende. Dus ik hem genaderd en uitgenodigd bij me te komen en dat deed hij. En zo steeds dichter naar de stoel toe tot ik ernaast stond. De laatste 2 stukjes bleef hij eerst aan oude stront staan snuffelen, met 1 oog op die enge stoel gericht, om dan dichterbij te komen en echt bij mij te staan. De laatste keer snuffelde hij eerst aan mij en toen voorzichtig aan die stoel. Om vervolgens er rustig weg van te lopen. Ik vond het een mooi resultaat van een combi van grondwerk, schriktraining en band/ vertrouwen opbouwen. Tsja ik wil hem leren stil te staan naast een kruk/ trapje zodat ik op kan stijgen zonder aan hem te moeten hangen (ben niet meer zao soepel als in mijn tienerjaren en maar 1,59 groot en het is beter voor zijn rug) dus dit was een mooi begin met wennen aan een vreemd voorwerp in de bak!

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:47

@Zilstar, maar geld ook voor anderen:

Zou het iets voor je zijn om Jippe het knielen bij te brengen. Ik heb het al mijn paardengeleerd. Van Friezen heb ik altijd de indruk gehad dat ze daar aanleg voor hebben. Het voordeel is dat je in het zadel getild wordt, door de beweging naar boven. Als ze het goed kennen, is het mogelijk zonder hulp van wie of wat dan ook, wanneer het nodig is, op en af te stappen. En het ziet ook nog leuk uit ook!
Zeker op een wedstrijd terrein is het handig, of 'n plaats waar een paard niet bekend is, daar willen ze juist op het moment dat je op de kruk op één been staat om je voet in de stijgbeugel te zetten, naar iets kijken en zich omdraaien. Als ze het knielen goed kennen dan heb je meer rust, ze kunnen niet rond draaien en het knielen is ook een teken van vertrouwen van het paard in jouw. Trouwens je staat op de grond en dat is stabieler dan zo'n wiebelig krukje.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:33

Hoi Allemaal

Hier ben ik dan weer. Eindelijk weer is bij m'n paardjes in Duitsland.
Even weg van de mallemolen met dokters pffffffff.
Hiermee had ik het ook erg druk.

Maak kennis met m'n nieuwe zoon ;) "Grendel"

Afbeelding

Hij is op de foto 3 weekjes oud.

Had een nieuw barok hoofdstel gekocht voor Lieuwe, maar hij staat ook mooi bij Fernando

Afbeelding

Lekker even rijden. Fer is nu 27 jaar en vindt het altijd erg leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog 1 samen. Wat een knappe vent he :D

Afbeelding

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:35

Hey Nawamooks :D Welcome Back!!! Wat een scheetje zeg die grendel :* Mooie foto`s van jouw en je paardje.

Hier aan deze kant van de laptop gaat ie op paardengebied iets minder. Ik train wel iedere dag nu maar ben zo onzeker of dat ik het wel goed doe zo. Het is voor mij gewoon zo`n nieuwe methode. Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als jou Lammie. Ik voel mijn paard beter aan in het zadel dus ook wat er niet goed gaat dan als ik aan de hand oefen. Maar goed, ik ben nu 6dagen bezig dus waar praat ik over. Vanaf 14 juli gaan we het rechrichten onder het zadel uit oefenen. En trouwens, nu gaat het ook niet slecht hoor ;) Heb vandaag op de een of andere manier een zeikdag hihihi :o

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:54

Heee Claudia

Ik ken het helemaal.
Vroeger kon ik dit en dat. Moet je me nu zien.
Ik rij meerendeels op Fernando omdat hij mij het vertrouwen geef.
We sukkelen ook wat aan hihihihi.
Fernando en rechtrichten hihihihi Is erg lastig. Maar ach hij is al zo oud.
Met Lieuwe moet ik en hijzelf nog veel leren. Wordt vaak boos op mezelf.
De gedachten erbij van vroeger kon ik het wel.
Hopelijk morgen foto's met Lieuwe

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:39

Ja, ik ken dat wel hoor...Ik heb ook zo`n kort lontje }>
Ben benieuwd naar de foto`s van je andere paard ;)

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:55

Sorry Claudia
het is hier zulk slecht weer dat het er helaas niks van komt.
Hopelijk de volgende keer als ik hier weer ben

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:41

Ja, wat een snertweer he? Wij hadden anders vandaag een barbeqeu gehouden maar die konden we dus afzeggen ;(
En dan te bedenken dat de zomer morgen in gaat (en we tevens de langste dag hebben) Ik was vanmiddag met mijn paard aan het werk en toen sputterde het ook....Na jaaaa, ze hebben het volgende week weer over mooi weer toch?
enneeeeh... Die foto`s houden we nog tegoed ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:58

hallo,
ik ben er ook weer...
hoe is het hier?

met mij gaat alles super op wat spierpijn en een paar vastzittende wervels na.

Maar Jana was geweldig afgelopen weekend, heerlijk ontspannen en ontzettend lief. We hebben heerlijk rondgereden met z'n allen en ook nog een paar stukken echt lekker gegallopeerd en zelfs nog een rengalopje...(jaja zelfs Jana in rengalop), al met al hebben we in 3 dagen tijd 65 km afgelegd te paard (o.a. over nationaal park de hoge veluwe, dat was echt geweldig mooi).