Claudia78 schreef:Eigenlijk zou dat zoieso een goede basis zijn voor iedereen dat rechtrichten...Ik ben heel benieuwd hoor hoe we eruit gaan komen.
Ik lees zoveel over "scheve paarden" waar ik mijn paard in herken. Zo is hij bijv ongelovelijk kijkerig een beetje een redelijk temo heeft hij niet echt. Zoals ik al eerder vermeldde valt hij door zijn linkerschouder en op de linker volte gaat ie dan ook altijd veel harder draven omdat hij dat makkelijker vind. Ik heb ook ontzettend veel zin om me te richten op het grondwerk.
Je kijkt er vanaf de grond vaak heel anders tegenaan dan als je erop zit
ik kan je vertellen dat het rechtrichten jou problemen zeker weten gaat oplossen en uiteindelijk wordt jullie band er ook beter/sterker door.
Mijn mening is dan ook dat rechtrichten echt de basis is, is je paard niet rechtgericht dan kun je fluiten naar de rest van de opleiding...dan krijg je niet de harmonie, lichte hulpen en het gezonde blije paard waar de dressuur voor bedoeld is...
mijn instructrice heeft nu ook een 5 jarige trainingspaard, wat nu een klein jaar geleden beleerd is en sinds het beleren met kissing spine loopt (paard is naar een professional gebracht om ingereden te worden en kwam met kissing spine weer terug).
dit paard wordt nu dus eerst 'omgeschoold' in de rechtrichtende buigingsarbeid en de eigenaresse krijgt er dan ook les in...