Mijn truukje met de teugels achter zijn oren en naar beneden halen werkte niet echt (te sterke nek) maar hij vond zelf dat geklooi ook niets en deed toen zijn hoofd meer naar beneden precies toen ik zei: kom eens hier. Ik voel een commando aankomen! Longeerlijn eraan en rustig (!) naar de longeerbak gelopen en hem even lekker kwartier, twintig minuten laten werken. OP de volte lopen is nog wat eng zo dicht langs de draad, stappen in het begin wil hij liever niet. Draven en galop doet ie op commando (zonder zweep erbij) en zelfs als ik zeg "rustig draven" neemt ie wat gas terug en komt ie iets verzamelder. Omkeren op commando lukte niet. Zweep op de grond laten vallen (die ik dus bijna zonder te gebruiken in mijn hand heb) is duidelijk einde oefening en dan staat ie meteen voor je neus.

Daarna ernaast gelopen om uit te stappen, toen ie op adem was naar binnen, droog gewreven en deken er even op. Toen werd ie echt onrustig. Hinnikenen naar zijn weidemaatjes, rondjes lopen.. Ik heb rustig alles beetje opgeruimd en pas toen hij rustiger stond en aan mij snuffelde enzo heb ik de deken eraf gehaald en hem weer naar de wei gebracht. Zodat ie dus niet voor zijn onrustige gedrag beloond wordt met naar buiten mogen. Liep goed mee naar de wei, halstertouw los gemaakt, de wei open en "ga maar" Kata-klop kata-klop kata-klop.... in volle galop hoofdje omhoog helemaal naar achter (onze weides zijn echt heeeeel lang of diep hoe noem je dat...