Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:20

gothica, ja, ik denk dat paarden er ook aan moeten wennen als je aan de andere kant opstapt. Eigenlijk maakt het helemaal niet uit aan welke kant je opstapt, maar het zit er zo ingebakken dat je links moet opstijgen. Ik kan niet rechts opstijgen, maar anders had ik het zeker eens geprobeerd met mijn knolletje. Hmmm, ik zou natuurlijk wel aan de andere kant kunnen àfstappen............... gewoon voor de afwisseling. Lijkt me wel heeeeeeeeel erg raar om te doen.

AnnaR

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:06

jah, het maakt idd niks uit, maar het zit er bij die knollen zo in dat het rechts opstappen gewoon niet lukt, of ze schieten weg of ze gaan rondjes draaien

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:11

yeh,mijn ouwe opgezadeld en 20 minuten in de bak gestapt (stiekum drafje,best moeilijk als je van de artsen niets mag doen, behalve rust houden) happy weet precies hoe ik me voel en gedroeg zich braaf (normaal stuiterd ze op haar oude dag de rijbaan door) heerlijk genoten dus vandaag en...goed voor mijn ego! ;)

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:38

happytime schreef:
yeh,mijn ouwe opgezadeld en 20 minuten in de bak gestapt (stiekum drafje,best moeilijk als je van de artsen niets mag doen, behalve rust houden) happy weet precies hoe ik me voel en gedroeg zich braaf (normaal stuiterd ze op haar oude dag de rijbaan door) heerlijk genoten dus vandaag en...goed voor mijn ego! ;)

fijn dat je zo lekker gereden hebt. Ik ga zaterdag 2 uur, weet niet of dat een wel een heel goed idee is...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:02

oepsie 2 uur? ik heb door de antibiotica en prednison bibberbenen,vond dit ff genoeg,voelde wel na het draven krampen in mijn ontstoken darmen :( maarja...wie gaat er nou paardrijden als je net 2 dagen uit het ziekenhuis ben)
deze muts dus.
gisteren wankelde ik nog op mijn benen, maar wilde de pony longeren....ha ha sun hield me staande aan de andere kant van de lijn,ze trok gewoon de lijn strak :P
veel plezier zaterdag en...als je geniet die 2 uur....valt alles mee!

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 01:00

jah 2 uur eerst in de ochtend een uur en dan in de avond nog een:P heeft me knie tijd om te rusten.

whaaattt!! je ben gek :P wel leuk dat je zoveel voor het paardrijden overhebt.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:16

Happytime, fijn dat rijden goed ging meid :) maar denk wel een beetje om jezelf he?

Rijden ging wel goed (denk ik, durf ik nooit zo erg te oordelen over). Eerst ging mijn schoonzus er even op. Ik zou bijna zeggen gelukkig, klinkt heel hard, trok Madeira even haar trucendoos open bij haar (ze rijdt ook al meer dan 10 jaar). Dus zag even dat ik niet de enige was :D. Daarna ging ik, maar ze rende niet onder mij uit!!! Joeppie!! Was wel 1 paard in de bak, dus dat is toch weer 1 overwinnen, niet waar? Ze doet het namelijk ene keer wel bij 1 paard in de bak andere keer niet. Ik heb ook voltes geoefend in de galop, maar dan aan te springen zonder dat je de bakrand bij je hebt.. vind ik best wel lastig! Omdat ik het moeilijk kan inschatten (omdat ik onbewust volte ene keer groter maak dan de andere keer, scheelt toch weer net een paar seconde, en dan ben ik te laat of te vroeg). Daarna gewoon voltes gedraafd, ik gaf beetje been omdat ik vond dat ze te SLOOM liep (???) en ze snapte het even niet, wilde gelijk weer in de galop aan springen, dus ze let wel goed op maar ik legde natuurlijk mijn been niet achter de singel, dus kreeg een bok daarna haha omdat ik haar terug nam Madeir ging er ook van door (vanuit de galop) ik schrok even omdat ze heel hard de bocht om galoppeerde (wist wel dat er ergens een bocht zat, maar moeilijk in te schatten he als een paard zo er van door gaat dat je ook haast niets meer kan horen)… Maar daarna moest ik zelfs gewoon lachen, MEIDEN IK BEN NIET MEER BANG VOOR HAAR!!! En dat is voor mij, hoe belachelijk het misschien ook klinkt, een super overwinnen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:32

wat goed dat je niet meer bang bent voor haar, echt een top-overwinning.
heb dat zelf ook met de dochter van mijn ouwtje...3 x zadelmak gemaakt, maar ze blijft een angsthaas,voor alles gaat ze rennen en de rem???? ho maar,ze rent zich verzuurd! :(
echt een drama,met lessen ging het wel goed en (sorry niet mijn manier) maar slofteugel als noodrem uit veiligheid!
(intructie geeft bij uitzondering les met hulpteugel,want dit is echt gevaarlijk voor beide)
maar heb haar nu drachtig,dus geen rijden meer,straks zien we wel weer.
wel erg moeilijk zo"n paard,vooral omdat ik door mijn ziekte de controle over evenwicht heb verloren,en dan sneller bang wordt!
maar als het een keer goed ging....was ik super blij en trots.
dan nu maar mennen metde pony en rijden op de ouwe!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:42

Wat zijn jullie weer flink geweest zeg!
En Madeira: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!! :Y)
Afbeelding
Ik ga zo ffe naar mijn paardje toe. Ik heb gistermiddag lekker gereden. Ging goed en ik was tevreden.
Vandaag ga ik dus niet rijden (misschien wel ffe wat grondwerk) Maar dat laatste is niet zeker omdat we allemaal camping gasten op stal hebben nu.(wat overigens wel heel gezellig is en je zeker geen hulp tekort komt) Dus is de paddock en de bak niet altijd vrij. Tuurlijk kan je er altijd wel bij in maar goed, hij is gisteren zo braaf geweest.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:30

Madeira, dubbel gefeliciteerd met je verjaardag èn je angstoverwinning, hardstikke goed van je!!!! *\o/*

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:11

Vrijdag op 2 Friezen gereden, 1 ruin en 1 hengst van 4 jaar oud. Beide prima papieren. Vooral de hengst sprak me erg aan. Maar wel een boel paard onder je kont hihi. Was lekker aan de hulpen, op zich een heel rustig een eerlijk dier, nog wel jong, onstuimig, moest natuurlijk nog veel leren al zat er een prima basis in. Was echt helemaal verliefd op hem (tweede premie, echt een WOW-paard) en nog wel hoor...

Zaterdag naar een 6 jarige friese ruin wezen kijken. Lief beest, nieuwsgierig, goed ingereden en beleerd, ook goed aan de hulpen, heerlijke galop. Voorwaards maar met meer balans dan die hengst. Minder in de papieren en mindern WOW-factor. Toch voelde ik mij bij deze ruin veel zekerder, hij was toegankelijker.

Diezelfde avond een heel moeilijke knoop doorgehakt, maar we gaan voor die ruin van 6 jaar. Hopelijk lukt het me nog deze week een keuring te regelen en als ie daar goed doorheen komt, gaan we hem zaterdag al ophalen!! Beide kids hebben er ook opgezeten (ook op die hengst trouwens, ging ook prima) en ze vinden hem echt helemaal leuk. Paardje liep ook lekker ontspannen met een kind op zijn rug (aan de hand in de bak stappend)

Dus hopen op die keuring!!! Ik vind het allemaal nog heeeeeel spannend.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:18

oooh spannend!!! ik hoop voor je dat ie goedgekeurd word...

ik heb gisteren voor het eerst springles met Jana gehad...en ja!!! we hebben wel 30cm gesprongen...(was voor Jana de eerste keer dat ze sprong)....maar ik ben supertrots op mijn allround sportfries....hahaha

Lucky48

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:23

Wie gaat er op 24 mei naar Internationaal Concours Hippique Eindhoven, om mee te doen aan de rubriek Aangepaste Sport??

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:11

Dankjuliewel meiden! :+:

Lucky48, als ik vervoer zou kunnen regelen zou ik heel graag naar zoiets willen..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:42

gothica11: en ritje overleefd? spierpijn?
ik heb niet meer gereden,wel afrastering opgeknapt zodat ze lekker de wei op kunnen.
valt niet mee, een lichaam die normaal zeer actief is en nu bibberig en sloom (zeg maar stoned!) van de prednison/antibiotica :( maar nog ff een maandje volhouden.
morgen proberen sun in te spannen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:00

Morgenochtend keuring!!! := := :=

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:48

succes met de keuring...hopelijk komt die erdoor...

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:21

Hoi allemaal.
ik kom ook weer is even kijken. heb het heel druk gehad de laatste weken. ik heb wel een paar x gereden nog met mijn paardje :D het gaat eigenlijk best goed alleen mag hij wel een betere draf ontwikkelen haha want doorzitten is echt een ramp maarja ik kan niet anders.
ik vroeg mij af hoe jullie (als je rolstoel gebonden bent) het doen bij je paardje opzadelen enzz als je alleen op stal bent ?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:50

JIPPIE!!!!!

Of beter gezegd Jippe want zo heet ONS paard! Hij is zojuist positief door de keuring gekomen en we gaan hem zaterdag halen.
Volgens de DA een heel lief paard :D en helemaal prima in orde!

Oh wat ben ik blij!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* :D :D :D :D

En de kinderen ook. De oudste kreeg tranen in zijn ogen, lief he.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:04

Gefeliciteerd Zilfstar!! Echt super voor jullie. Heb je het toch maar mooi voor elkaar! Ga je snel wat foto's plaatsen zodat wij hem ook kunnen bewonderen?

Ben zelf weer twee dagen terug van vakantie. Heb het nu heel druk met de gasten die bij ons zijn, maar zoek toch hier en daar wat gaatjes om met de paarden bezig te zijn. Het gaat goed met ze en ik geniet volop van ze en van het mooie weer.

obi17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:39

relien,
dat vroeg ik me ook af. hoe kom je op een paard als er niemand op stal is

Morven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:01

Ik heb een progressieve spierziekte maar rijd ondertussen alweer zo'n 10 jaar paard. :D Ik rijd op een sjabrak met een singel met handvaten & een lussenteugel voor beter grip aan de teugel. Ook loopt er altijd iemand naast voor het geval dat... na 10 jaar vind ik 't nog steeds leuk 8-)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:05

@ zilfstar: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!! enne...wel snel foto's he? mag ik vragen waar je haar vandaan hebt? mag ook via pb...

hier gaat het vandaag iets minder...door de regen en kou (ja hier regent het iedere keer en is het buiten knap fris) heb ik weer een pijnlijke nek...helaas sinds mijn auto-ongeluk van vorig jaar (whiplash) mijn gevoelige plek die als eerste minder wordt...

@ Morven: Welkom!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:19

Hey zilfstar, nog gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst he? Zaterdag word dus een spannende dag voor jullie. Dus je hebt je man toch zover kunnen krijgen om eerder een paard aan te schaffen.

Ik heb gisteren gereden. Het ging niet juh van het...Het waaide enorm en hij was gewoon zo klierig. Ik heb er eerst een kwartier of zo over gedaan om erop te komen. Ik heb sinds zaterdag ook zooltjes voor mijn rug dus enorme spierpijn in mijn benen waardoor ik mijn been amper in de stijgbeugel kreeg. Niemand in de buurt dus geen hulp. Het was uitgestorven op stal. Afijn toch nog een poosje gereden ondanks de harde wind. Toen ik mijn dochter ging ophalen bij mijn moeder begon het te hozen dus ik ben blij dat ik het nog voor de regen heb kunnen doen :P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:20

Claudia78 schreef:
Hey zilfstar, nog gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst he? Zaterdag word dus een spannende dag voor jullie. Dus je hebt je man toch zover kunnen krijgen om eerder een paard aan te schaffen.

Ik heb gisteren gereden. Het ging niet juh van het...Het waaide enorm en hij was gewoon zo klierig. Ik heb er eerst een kwartier of zo over gedaan om erop te komen. Ik heb sinds zaterdag ook zooltjes voor mijn rug dus enorme spierpijn in mijn benen waardoor ik mijn been amper in de stijgbeugel kreeg. Niemand in de buurt dus geen hulp. Het was uitgestorven op stal. Afijn toch nog een poosje gereden ondanks de harde wind. Toen ik mijn dochter ging ophalen bij mijn moeder begon het te hozen dus ik ben blij dat ik het nog voor de regen heb kunnen doen :P

Lastig zo voor je zeg!

Tsja we gingen eerst voor een aantal paarden die de zomer dan nog bij de verkopers konden blijven. De hengst moest je dan wel stalgeld voor betalen en zou geruind worden, dat wel. De ander was al eerder verkocht dan we gingen kijken. Tsja voor dat stalgeld hadden we de 'hengst' ook al bij huis kunnen stallen. En manlief wilde toch wel eens kijken bij die Friezen. Toen zagen we Jippe op MP en daar dus gekeken omdat die toch 2 jaar ouder was dan die hengst. Dat bleek dus helemaal te klikken en die mensen wilden hem niet de hele zomer hebben staan ivm de hechting aan het dier van vooral hun tienjarige dochter. Ik heb manlief dus duidelijk gezegd dat als er een klik is zo'n kans misschien nooit meer komt. Hioj was ook helemaal gek met dat beest. En snapte ook dat ik dat niet kon laten lopen. En hij vind het inmiddels ook wel leuk. Had als verrassing een cap en rijbroek voor hem gekocht (ha manlief eindelijk eens in een strak zwart broekkie gezien :P ) en dat heeft ie ook aangedaan. En hij was degene die vond dat Jippe dan toch wel een ruime box moest hebben (we hadden keus uit 2 maten) en dus vond dat we voor dat beetje per maand extra we hem best die ruimte moesten gunnen. Dus hij komt in een grotere box dan ik en mijn begroting had berekend.

Ach ja... het kan zo lopen he hihihi. Maar ik denk dat we ook wel een fijn beessie getroffen hebben. Maar de tijd zal het leren!