[HK] Aangepast Paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:50

Nee, daar had ze geen zinin, want dan zouden we het normale rondje doen.
En dat is best wel groot, en op sommige paden worden de paarden zoo opgefokt dan weten ze precies dat het een galop pad is!

We hebben 4 soorten routes!

- Het kleine rondje -> Stap/Draf
- Het normale rondje -> Stap/Draf/Galop
- Het grote rondje -> Stap/Draf/Galop
- Het goudenpad. -> Stap/Draf/Galop/Rengalop (volgens mij)
Laatst bijgewerkt door Siggislief op 26-06-08 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:56

ikenindi schreef:
kon ze niet gewoon mee lopen en rennen dan? goed voor haar conditie Knipoog hahaha

hahaaha

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:10

ik heb morgen een buitenrit van 5 uur Lachen dan mag er ook wel iemand meelopen hoor! vrijwilligers??? Tong uitsteken

heb vrijdag echt een oliebol gehad, had al een privéles omdat me paard niet meer naar me wil luisteren en dan gewoon alle kanten opgaat,
en dan gaat het eerst wel lekker, loopt ze mooi rond en dan ineens wil je een volte rijden, en dan gaan we 5-8 meter verder ineens over een hindernis Boos! ik kreeg haar maar niet voor die hindernis vandaan. Nadat ze dat nog een paar keer had gedaan had ik het echt gehad. Dat stomme beest voelt volgens mij precies aan wanneer ik m'n armen niet goed kan gebruiken. (had natuurlijk de hele dag al super veel last gehad van m'n armen en knieen dus dat zal best hebben meegespeelt.)
Vandaag moest ik de hele dag lesgeven, en voelde smorgens al m'n armen, dus ik natuurlijk heel blij Boos! gelukkig had ik een korte dag. Hoop dus dat de luchtvochtigheid morgen iets lager is, dat ik er minder last van heb, anders mag er wel begeleiding meelopen hoor Tong uitsteken (gelukkig is m'n paard in het bos wel super lief Lachen )
ik ga morgen met 14 mannen op stap, dus wens me succes Huilen van het lachen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 06:10

Succes vandaag! Knipoog

Ik kan helaas niet, ik ga vandaag om 10:00 uur naar de manege om een week naar Westerbork tegaan! Haha!

Wij doen eigenlijk geen buitenrit meer op de manege wat langer dan een uurtje duurt!

Vroeger hebben we wel een keertje om eeen heul groot waterplas gereden vlakbij richting Amstelveen.
Ouderkerkerplas heet het volgens mij!
Erg leuk rijden, maar niet met wind, wil je draven gaan ze galoperen! Clown
Heb kgehad wat jaartjes geleden!

Ze hebben ook een buitenrit gemaakt vorig jaar volgens mij bij de Amsterdamse Bos. Lachen
Maar dan voor mensen die geen dressuur kunnen rijden.
Die echt helemaal aangepast gaan rijden!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 06:38

k vind het heerlijk om met paard uren door het bos te zwerven Lachen k zou niet meer zonder kunnen.
t liefst alleen maja als je er ook geld mee kan verdienen mogen die 14 anderen ook nog wel mee Tong uitsteken
We zitten dan ook midden in het bos,

maja nu moet ik eerst 2 verslagen afmaken voordat ik moet rijden Huilen van het lachen

veel plezier!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:23

ladypaard schreef:
ik heb morgen een buitenrit van 5 uur Lachen dan mag er ook wel iemand meelopen hoor! vrijwilligers??? Tong uitsteken

heb vrijdag echt een oliebol gehad, had al een privéles omdat me paard niet meer naar me wil luisteren en dan gewoon alle kanten opgaat,
en dan gaat het eerst wel lekker, loopt ze mooi rond en dan ineens wil je een volte rijden, en dan gaan we 5-8 meter verder ineens over een hindernis Boos! ik kreeg haar maar niet voor die hindernis vandaan. Nadat ze dat nog een paar keer had gedaan had ik het echt gehad. Dat stomme beest voelt volgens mij precies aan wanneer ik m'n armen niet goed kan gebruiken. (had natuurlijk de hele dag al super veel last gehad van m'n armen en knieen dus dat zal best hebben meegespeelt.)
Vandaag moest ik de hele dag lesgeven, en voelde smorgens al m'n armen, dus ik natuurlijk heel blij Boos! gelukkig had ik een korte dag. Hoop dus dat de luchtvochtigheid morgen iets lager is, dat ik er minder last van heb, anders mag er wel begeleiding meelopen hoor Tong uitsteken (gelukkig is m'n paard in het bos wel super lief Lachen )
ik ga morgen met 14 mannen op stap, dus wens me succes Huilen van het lachen

wilde best mee hoor. ik wordt niet moe Knipoog weet alleen niet of mijn accu dat vol zou houden Knipoog

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 05:59

haha nou volgende keer, mag je mee, houdt de accu wel 3 uur vol?? Lachen

gelukkig alles goed gegaan, kreeg ik van te voren te horen dat het geen gejakker ritje moest worden maar gewoon lekker rustig en ontspannen, bleken het allemaal lui te zijn van de jachtclub dus dat ging al snel , zullen we een galopje doen, alle hindernissen die we voorbijkwamen aan sloten,greppels, boomstammen en dergelijke gingen ze overheen Huilen van het lachen
tot 2x toe vette rengalop Tong uitsteken
gelukkig kon mijn paardje het een beetje bij houden, en had ik extra tuigje eraan, want jeej dacht op gegeven moment dat ik haar niet meer terug kon krijgen,,

k had alleen omdat k smorgens heel vroeg was opgestaan al wel me medicijnen/pijnstillers geslikt (met een koekje), maja pas 1,5 uur later ontbeten, dus was een beetje misselijk geworden Huilen van het lachen
en dat duurt dan zolang voordat dat weer over gaat,

hebben julie daar ook wel eens last van? (of slikken julie lekker niks Lachen ?)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:50

ligt er aan hoe hard we gaan Knipoog ik kan ongeveer 20 km geloof ik...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:30

kun je de motor niet uitzetten?? Haha! dan trekt lady je wel mee Lachen
trouwens 20 km is nog best hard.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:55

De week was erg geslaagd, het rijden helemaal! Lachen
Heb weer op m'n lievelings paard gereden, Kasztan!
We hebben de hele week erg mooi weer gehad, tot woensdag-avond.
Zelf heb ik nog in de regen gereden (Donderdag) en waren echt kleddernat..
M'n broer was echt doorweekt en m'n fleece trui ook en m'n cap was pas de volgende dag droog Schijnheilig
Het is zo'n Leather Cap van HH.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:30

ik heb gister ook zo heeeerlijk gereden
we hadden weer eens gewoon les, dus geen bosritje.
het paard waar ik op reed, heeft volgens mij alle knopjes erop zitten. en op een gegeven moment had ik een paar knopjes te pakken en kon ik zo vanuit het halt hups in de galop aanspringen. ik voelde me net anky Haha!
alleen de rechtergalop gaat altijd wat moeilijker bij mij, omdat mijn rechterbeen nooit wil luisteren Tong uitsteken

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:00

Heb vrijdag voor het laatst gereden aangezien Hinde best veel bereden word door iedereen en ze zijn erg veel bezig met buitenritten maken omdat ze dat nog een beetje eng vinden. Heb vandaag aangespannen gereden het heeft een tijdje een beetje stil gelegen maar nu pakken we het weer een beetje op. Dus nu mennen we zo'n 2 tot 3 keer in de week en de rest grondwerk. Nu is het de kunst om de regelmaat erin te houden. Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:24

ladypaard schreef:
kun je de motor niet uitzetten?? Haha! dan trekt lady je wel mee Lachen
trouwens 20 km is nog best hard.

20 km is ver. 12 km/uur is de snelheid Knipoog

maar ik heb nu een scoot-mobiel tijdelijk. electrische rolstoel is naar de werkplaats. eindelijk... is steeds stuk, en dan komt er een monteur, en dan wordt t alleen maar erger... pfff ze zijn er nu eindelijk achter waarom Knipoog

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:37

haha oeps, dan houden we het op stap, en zeer langzame draf,

ja scheurde er zeker te veel mee Tong uitsteken

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:41

heb gister weer voor het eerst terwijl er een ander paard in de bak was, toch super lekker kunnen rijden, dins tijdens de groepsles was het weer hardstikke drama, ben toen zoooo boos geworden, heb gister eerst maar wat scherpere sporen gehaalt, (de andere voelde ze niet eens, had ze volgens mij alleen maar voor de sier om)
maja dus gereden en echt super lekker, hoefde me knie niet meer achtelijk veel te draaien, en kreeg ik haar lekker voorwaarts, zodat ik van voren wat bezig kon zijn, en als ze weer begon te trekken kon ik dat met m'n benen oplossen,
dat voelde zo lekker Haha! (mij nu niet als dierenbeul uitmaken hoor)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:24

ladypaard schreef:
haha oeps, dan houden we het op stap, en zeer langzame draf,

ja scheurde er zeker te veel mee :P

niettus!dat was dus ook steeds wat ze aan de telefoon zeiden... :s
nu bleek ineens dat iets niet goed was en dat ik met gemak over de kop kon vliegen met dat ****************ding!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:25

dan is t maar goed dat ze er nu wel achter zijn gekomen wat het is, (dat wilden ze niet op hun geweten hebben als je over de kop was gevlogen)

(en toch denk ik stiekem dat jij best wel een scheurmonster bent, ook al is t dan niet met je karretje Tong uitsteken )

ben je nu ook zo'n gevaarlijke gek op een scootmobiel?? Haha! werd gister bijna aangereden door zo'n ding. omdat die oudere mensen denken dat ze met zo'n ding heel hard over de stoep mogen scheuren en dat de andere mensen dan voor ze opzij moeten springen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:49

ik rijd er idd hard mee... 12 km per uur kan dat ding (rolstoel) en dat rijd ik ook wel meestal ja. maar dat kan ie niet voor niets. dat mag, en dat kan. dus waarom zou ik dat niet doen?

maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... op de stoep rijd ik niet zo hard. daar mag ik maar 6 km/uur. oke, ik weet niet hoe hard ik pcs rijd, maar niet extreem hard, en zeker geen 12 km/u...

wat die oudere mensen betreft. dat is idd levensgevaarlijk. die denken echt dat iedereen wel aan de kant springt!
soms heb ik zoiets van: ik ga ook maar zo rijden, want ik heb t tegenovergestelde. ik kijk enorm uit. int centrum bijvoorbeeld ook. maar dan springt dus gewoon iedereen ineens voor je :s is ook niet leuk hoor!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:09

JAAAAAAAA ik heb eindelijk een manege gevonden waar ze lesgeven in westernrijden. Ze hebben maar 1 eigen lespaard, maar nog wel plek. Ik ga donderavond kijken, en dan even uitleggen/vragen, of het verantwoord is dat ik met mijn kromme poten op een quarter klim Haha!
spannennnnnnnnnnnnnd

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:16

oeh spannend! zou wel supergaaf zijn!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:54

nou, ik weet eindelijk wat ik aan ons ongeluk heb overgehouden... schertje in knie, en toch ook meniskus gescheurd...

xLaura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:50

Ik heb een hartafwijking maar ik kan wel gewoon rijden alleen iets korter dan anderen.
ik zocht eigelijk mensen die ook een hartafwijking hebben en paarden ook super leuk vinden.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:10

ikenindi schreef:
oeh spannend! zou wel supergaaf zijn!

ben vanavond wezen kijken, en woensdagochtend heb ik een proeflesje
nou, ben benieuwd, heb werkelijk nog nooooooit op zo'n zadel gezeten.
het lijkt me ook totaal iets anders dan het gewone engels rijden.
dochterlief gaat mee, zal vragen of ze wat foto's wil maken Clown

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:10

ikenindi schreef:
nou, ik weet eindelijk wat ik aan ons ongeluk heb overgehouden... schertje in knie, en toch ook meniskus gescheurd...

oh, dat is balen

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:12

Zo ben ik ook weer even. Heb dinsdag les gehad en instructrice heeft wat filmpjes gemaakt. Ik snapte eigenlijk niet dat ik niet ontzettend op mn sodemieter heb gehad. Ik heb een beetje het gevoel als ik naar die filmpjes kijk dat ik er als een zak aardappels op zit. Dus woensdag weer goed geoefend met rechtop zitten gisteren weer en vandaag ga ik lekker grondwerken.