Mijn haflinger is gemiddeld een stuk intelligenter dan een gemiddel paard.
Ik vraag me af of de TS nog wel verschijnt in dit topic, aangezien ze vanaf de 19e al niet meer op bokt geweest is.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Juist met jouw beperking zou ik een wat intelligenter en minder lomp paard nemen dan een fjord, haflinger of tinker... Ik zou eerder denken richting een New Forest bijvoorbeeld.
Sonja schreef:Juist met jouw beperking zou ik een wat intelligenter en minder lomp paard nemen dan een fjord, haflinger of tinker... Ik zou eerder denken richting een New Forest bijvoorbeeld.

ik ben benieuwdStronglady schreef:fjordnina schreef:Met de fjorden zou ik in jouw geval niet bij een particulier kopen, maar bij een fijne fokker. Ook daarin zou ik heel selectief zijn. Indien je dat wilt overwegen wil ik je via pb wel een aantal aan en afraders op basis van mijn ervaringen geven. Een particulier is vaak blij met iedere kijker, terwijl een fokker door het grotere aanbod toch wel kijkers krijgt en hem om het even is welk paard hij verkoopt. Daardoor kan hij een eerlijker advies geven.
Is misschien wel een hele goeie tip en zou dan ook voor andere rassen net zo goed gelden? Ben tot nu toe eigenlijk alleen maar op MP aan het rondstruinen, dus vooral particulier! Ik ontvang graag een pb-tje fjordnina! Verkopen fokkers ook wat oudere dieren die alles al kennen?
__Robijn__ schreef:Waarom neem je geen trekpaard? Die zijn zo rustig en makkelijk. Een klein kind kan er op wegrijden. Of indd een fries, 1 die al wat ouder is, zou geen jong paard nemen! Je hebt super makke te koop staan. Een trekpaard is groot maar ongelofelijk lief! en ze zijn niet allemaal groot. Ik zou geen fjord ofzo nemen, vaak zijn het sterke paarden met een dominant karakter. Niet allen, maar vaak maken 'beginners' de fout om een fjord te kiezen!
succes