Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:55

lisamber schreef:
chalinka schreef:
vandaag echt HELEMAAL alleen gereden, alleen wat mensen die in de stallen bezig waren (papa, nonkel, grootvader) die niks van paarden kennen, heb gedraaft en gegalopeerd

jammer alleen dat je zelf niet kan rijden en zelf er ook geen verstand voor hebt |( mijn tip is: stop alstublieft met met paardrijden en koop een hobbelpaard ofzo, rij dat maar de vernieling in ;(

Wat is dit ineens voor agressieve aanvallerige toon?? Dat ben ik niet gewend in dit topic en heb dan ook hierop geTemd!

lisamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:57

sorry maar al die foto's..... word nogal gefrusteerd er van ;(

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:24

jeetje zeg...sommige mensen...(zijn nogal snel gefrustreerd)

lisamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:37

haha,check de foto's+ reacties en zie zelf dat ik niet eens de enigste ben;)

lammie2701

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:50

ja dat kan wel zijn dat er zo gereageerd wordt in dat topic, maar je weet hun achtergrond waarschijnlijk niet en om het hier dan ook nog eens te plaatsen is ook niet nodig.
daar is dit topic niet voor...

lisamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:21

tja.... als op alle topic een slotje zitten dan moet je toch ergens reageren;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:23

of gewoonweg simpel niet reageren...er zit niet voor niks een slotje op neem ik aan...

lisamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:39

precies.... maar ik hou nie zo van alles maar voor je houden;) zie liever ook niet dat een paard de vernieling in wordt gereden

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:43

het is ook niet de bedoeling om dit topic met dit soort dingen te bevuilen...dus vanaf nu reageer ik gewoon niet meer op jou...
ook heb ik getemt over je posts...

lisamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:46

top moet je doen... zoals je al zei: gewoonweg simpel niet reageren. strakke actie van je

kisshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:05

ik snap je wel hoor lisamber;) ik iriteer me er zelf ook aan... maar probeer het wel netjes te houden!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:24

Dit topic gaat over rijden met een beperking. En hier hoeft dus niet alle gedoe van andere topics herhaald te worden. Anders komt hier straks ook een slotje en daar zitten wij als ruiters met een beperking (en er direct aan gerelateerd) niet op te wachten. Het meiske heeft hier slechts blijk gegeven van het feit dat ze op haar paard gereden heeft. En zonder foto's of wat dan ook. Dus hou dit topic netjes zonder afkatten over andere topics. Als je iets aan haar kwijt wilt bestaat er nog altijd een PB knop en hoef je niet hier een dergelijke opmerking te plaatsen (waarmee je dus sensatie zoekt zodat wij allemaal gaan kijken hoe erg dat meiske dan wel niet is) en zeker niet vervolgens op die toon doorgaan tegen de andere mensen hier.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 29-04-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:25

ik ben het helemaal met je eens zilfstar

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:27

Hoewel ik me ook heb verbaasd over de foto's van chalinka :n , en dan heb ik het niet eens over een foto in haar profiel waar een meneer met een peuk in zn ehm... mond het veulen "knuffelt" :( , hoop ik oprecht dat we het hier gezellig kunnen houden.
Ik vind dit altijd 1 vn de meest tolerante en vriendelijke topics en zou het zonde vinden dat dit hier door word verpest. :o

kisshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:44

okee late we ons er niet over druk maken!!! uhmmm..... hoe gaat het met jullie :+ hebben jullie eigen paarden en waar rijden jullie :+ en wat gaan jullie doen met koningendag :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:02

Nou dan knal ik er gewoon leuk nieuws in.
Zoals wel vaker geschreven is zoonlief van 7 wat angstig aangelegd. En durft nog neit te draven en zeker neit te galoperen. Vandaag was het superstil op stal, de bak helemaal voor hemzelf. Niet gelongeerd was Sando was superbraaf. Dus hop, los die bak in en mama er buiten (als ik IN de bak sta komt Sando gegarandeerd naar me toe). Na wat rondjes stap in de bak warabij hij overal kon komen (Sando is nu niet meer bang voor de mestbak aan de andere kant van de bak. Of beter: voor de duiven die daar opvliegen). Dus ikz ei: ga lekker draven, kun je best en als je wilt stoppen, stop je.
Dus Stefan aandraven, klein stukje.... Ging super. Hij zat goed door (en dat gaat snel zo'n shetje hoor) alleen logisch: zijn handen wapperen op en neer. Nou dat geeft nu nog helemaal niks. De teugels waren lang genoeg dat San er geen last van had. Dus hij weer en weer. Steeds langer tot bijna de hele bak door. En trots! Als een pauw. San deed het prima, ging niet uit zichzelf in galop, wat hij nog wel eens wil doen.

Toen zei ik: hij luistert zo goed vandaag, je kunt wel een galopje proberen. Vind je eht te hard gaan ,dan neem je hem weer terug... En ja hoor. Dat deed hij. OK hij schrok even van het aanspringen en na 4 passen galop nam ie hem terug. Maar toch nog 2 keer zo'n kort stukje gedaan. Een hele overwinning voor onze zoon. Ben super trots op hem (dus heeft ie een ijsje gekregen)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 29-04-09 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:04

Hier gaat het goed. :D

Alleen zijn er op de wei naast onze stal nieuwe paarden komen te staan.
Aangezien mijn paard altijd "last" heeft van het voorjaar -over actieve bijnieren die te veel testosteron aanmaken :(:) - was er vandaag geen land mee te bezeilen. Steeds afgeleid en erg druk, brullen, uitsloven.
Heb hem voor de veiligheid niet gereden.
Hopelijk is hij er morgen iets meer aan gewend.
Vorig jaar heeft hij van frustratie een gat proberen te bijten in zijn stalwand... :=

kisshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:09

hey zilfstar... goed man :D geef je helemaal gelijk zo ook apetrots zijn *D

en amanda ik hoop voor je dat je paard nu niet in gat gaat bijten in de deur in plaats van de stalwand :=

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:11

heey zilfstar wat goed zeg van je zoontje...logisch dat je trots op hem bent...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:29

ik meld me ook weer ff,was vanaf vrijdag offline..moest me op de EHBO melden,weer een crohn aanval, vandaar die pijn! :(
gisteren weer ontslagen met antibiotica (zit ook een abces bij darmen) en een pred(nison)pakket naar huis! (4 meter dunne darm ontstoken)
vandaag mijn ziekenhuislucht omgetoverd in een paardenlucht! :D en heerlijk (rustig aan) mijn paardjes geknuft/gepoetst!
de beste medicijn blijven bij mij altijd mijn paardjes! ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:34

happytime schreef:
ik meld me ook weer ff,was vanaf vrijdag offline..moest me op de EHBO melden,weer een crohn aanval, vandaar die pijn! :(
gisteren weer ontslagen met antibiotica (zit ook een abces bij darmen) en een pred(nison)pakket naar huis! (4 meter dunne darm ontstoken)
vandaag mijn ziekenhuislucht omgetoverd in een paardenlucht! :D en heerlijk (rustig aan) mijn paardjes geknuft/gepoetst!

Sterkte hoor! :(:)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:58

Moderatoropmerking:
Graag vriendelijk blijven in het commentaar naar anderen toe en proberen ontopic te blijven

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:24

happytime schreef:

heel veel sterkte...

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:09

hiphopje schreef:
gothica11 schreef:
Mijn linker onderbeen "doet" het niet, ik kan dus niet drijven, gelukkig zijn er genoeg paarden die alles ook snappen als ik maar een been gebruik, alleen kan ik niet naar rechts wijken en dat soort dingen.
Ik heb met paardrijden geen hulpmiddelen alleen word m'n been helemaal strak vastgezet omdat ik er geen controle over heb en ik m'n paard nog wel is onverwacht een trap geef anders.
Maar verder is er niks aan de hand, alleen lichtrijden kan ik niet langer dan 5 min. achter elkaar. En opstappen is ook m'n hobby niet.

ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar dan met mijn rechterbeen. Ik heb totaal geen bespiering in mijn onderbenen, en mijn rechtervoet staat in een gigantische spitstand. Ik verlies soms nog mijn beugel tijdens het rijden, vooral in galop, maar nu rijd ik gewoon door zonder beugel zonder eraf te kukelen, hihi. Oefening baart kunst.
Is het niet een mogelijkheid voor jou om aan de andere kant van je paard op te stappen? Met je goede been dus?

Eerst werkte dat wel, alleen sommige paarden schrokken ervan, maar aangezien het bij mij al vanaf m'n knie begint en die ook erg moeilijk beweegt kan ik m'n been - ook als ik aan de verkeerde kant opstap - er niet overheen krijgen. Maar eerst deed ik het inderdaad zo. Met minse had ik ook een handig hulpmiddel, fantastisch beest, ik stapte aan de verkeerde kant op en hij duwde met z'n hoofd tegen m'n kont aan, nou deed hij dat ook voordat ik een kappot been had, maar het hielp wel. Helaas is hij te langzaam en kan ik hem niet meer rijden.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:18

dinsdag met de les liep mijn knolletje echt superbraaf, zo braaf dat ik toen ik in de galop weer eens mijn rechterbeen kwijt was, gewoon ben doorgereden en zelfs een kleine stop heb geoefend.
Ik heb nu zoiets van, ja ik rijd mooi door als ik mijn beugel weer eens verlies want straks denkt dat slimme paardje van mij dat ze dan meteen mag stoppen, hahaha.
Goed, in de stap dus weer mijn beugel teruggevonden en op de een of andere manier geef ik haar per ongeluk een trap met mijn rechterbeen en ze was helemaal beledigd waarom ik haar trapte. Was ook totaal onterecht maar ik kon er niks aan doen.
Ach, voor de rest is ze superlief. De volgende keer probeer ik mijn beugels een gaatje langer te doen, kijken of dat beter zit.
Gelukkig heb ik een knop op mijn zadel, heeeel handig als handvat :P