Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:39

Mijn linker onderbeen "doet" het niet, ik kan dus niet drijven, gelukkig zijn er genoeg paarden die alles ook snappen als ik maar een been gebruik, alleen kan ik niet naar rechts wijken en dat soort dingen.
Ik heb met paardrijden geen hulpmiddelen alleen word m'n been helemaal strak vastgezet omdat ik er geen controle over heb en ik m'n paard nog wel is onverwacht een trap geef anders.
Maar verder is er niks aan de hand, alleen lichtrijden kan ik niet langer dan 5 min. achter elkaar. En opstappen is ook m'n hobby niet.

Butterfly

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:41

nee idd, dan kan ik begrijpen dat opstijgen je hobby niet is! Hoe doe je dat dan precies? Of gewoon?

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:43

ligt eraan hoe hoog mijn paard is, of ik word erop getakeld of aan de verkeerde kant erop.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:46

okee, zo kan het idd ook!

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:52

jah en tot nu toe werkt het prima, als het paard maar niet te hoog is. want dan is het voor de mensen om me heen echt hijsen geblazen aangezien in nogal groot en zwaar ben.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:53

haha ja dat kan ik me wel voorstellen! Ik zit zelf ook liever op een pony van 1.50/1.55 dan een paard van 1.70 :P

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:55

Ik zit wel liever op een groot paard aangezien die grotere passen maken en je dan minder hoeft te drijven, alleen de mensen die me erop moeten krijgen vinden het niet zo leuk :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 23:30

Gothica11, super van je dat je gewoon lekker doorrijdt! :)

Hiphopje, fijn dat het zo goed gaat, wouw knap van je! :D

Ik had vrijdag ook weer les. Ik vroeg nog van: gaat niet zo goed he? Maar ze zei: jawel gaat wel goed! Dus ben blij :D. Het voelde wel goed trouwens, maar ik vraag nogal vaak om bevestiging (onzeker).

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:31

Madeira: Ik heb dat ook wel hoor...Veel te onzeker...
Met mij gaat het alles behalve goed. Ik mis mijn hond Whitney zo enorm.
Wat heb je dan een enorme leegte als je bijna 12 jaar zo`n maatje hebt gehad.
De afgelopen 3 dagen hebben we ook steeds wat visitte gehad dus een beetje afleiding voor zover dat kan.
Nu komt de klap nog eens aan vandaag. Ik denk dat ik vanmiddag maar wat afleiding bij mijn paard zoek als het wat wil.
Al zou het maar wat poetswerk of knuffelen zijn. Hier trouwens nog een paar foto`s van mijn trouwe 4voeter.
De 1e is van vorige winter en de 2e van 30 maart.
Afbeelding

Afbeelding
R.I.P. Whitney. Je bent altijd in mijn hart en ziel

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:20

aaah wat een mooie hond!!! Kan me voorstellen dat je die mist

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:28

Butterfly schreef:
jep klopt, alleen de stap ernaar toe is soms wel heel groot hè

ja, hihi, dan lig ik soms echt wakker hoor, en spookt er vanalles door mijn hoofd of het wel goed zal, en wat er allemaal zou kunnen gebeuren........
moet ik niet doen, maar het gaat vanzelf. Maar ik wil het zooooooo graag, buitenrijden, en ik weet zeker, als ik een paar keer mee geweest ben dat ik straks niet meer te houden ben, hahaha. Een vriendin van me is mij nu over aan het halen om in september de herfstrit te gaan doen, lijkt een beetje op een enduranceritje, maar dan 15 km voor de beginnertjes. Lijkt me helemaal geweldig om dat een keer te doen zo'n tocht. http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=227& ... =&ppCatID=
Laatst bijgewerkt door hiphopje op 26-04-09 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:30

gothica11 schreef:
Mijn linker onderbeen "doet" het niet, ik kan dus niet drijven, gelukkig zijn er genoeg paarden die alles ook snappen als ik maar een been gebruik, alleen kan ik niet naar rechts wijken en dat soort dingen.
Ik heb met paardrijden geen hulpmiddelen alleen word m'n been helemaal strak vastgezet omdat ik er geen controle over heb en ik m'n paard nog wel is onverwacht een trap geef anders.
Maar verder is er niks aan de hand, alleen lichtrijden kan ik niet langer dan 5 min. achter elkaar. En opstappen is ook m'n hobby niet.

ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar dan met mijn rechterbeen. Ik heb totaal geen bespiering in mijn onderbenen, en mijn rechtervoet staat in een gigantische spitstand. Ik verlies soms nog mijn beugel tijdens het rijden, vooral in galop, maar nu rijd ik gewoon door zonder beugel zonder eraf te kukelen, hihi. Oefening baart kunst.
Is het niet een mogelijkheid voor jou om aan de andere kant van je paard op te stappen? Met je goede been dus?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:32

Claudia, heel veel sterkte met het verlies van je maatje.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:02

Claudia78, jeetje heftig allemaal zeg :(:)
Ik heb mijn (geleide)hond sinds 3 juli 2008 en zou nu al niet meer zonder hem kunnen!! Heel veel sterkte :(:)

Rijden ging volgens mij wel goed :D ze was lekker aan het proesten en wilde zelfs haar hals strekken in draf. Weet niet of dat een goed teken is, maar zover ik voelde was ze ontspannen, en dat is wel nr. 1 wat ik wil bereiken met ons, + plezier hebben natuurlijk :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:48

heej allemala
Was ik weer eens een keer weer. Hoe gaat het hier. Ik ben er woensdag weer eens een keer afgevallen. Ik rij op een fries vna 3 jaar en is nu sinds augustus ongeveer onder het zadel en hebn nog nooit met haar gegalopeerd wel iemand anders op haar en ziet er zo makkelijk uit en wilde het zelf wel eens uitproberen maar helaas hahah dat liep neit helemaal goed af. Ze begon hard te draven en kon daardoor niet meer lichtrijden maar het is goed afgelopen en we proberen het later gewoon nog een keer. jahaha

Groetjes

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:51

hoi hoi,
mijn fries gallopeert ook het liefst aan door hard te draven...is gewoon een balansprobleempje, komt zeker goed...
paard moet gewoon leren dat ie bij het aangalloperen zijn/haar buitenachterbeen er meer onder moet zetten en dat is echt heel moeilijk bij een paard wat nog niet in balans is...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:01

ja het komt vast goed haha,

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:06

ik spreek uit ervaring...het komt zeker weten goed...
laat hem/haar maar eerst lekker op eigen benen lopen en zijn/haar eigen balans vinden en dan komt die gallop vanzelf wel...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:22

Ik heb het met Madeir even gehad, maar dat kwam door mij. Ik ging dan met mijn bovenlichaam heel erg naar voren hangen in de hoek en mijn handen vooruit steken van: toe maar toe maar. Nu moet ik gewoon blijven zitten en dan mijn been aanleggen en eventueel tikje met zweep erbij geven.. Maar ik denk dat ja 't paard zelf belans problemen heeft het moeilijker is dan als je zelf iets niet correct doet.

Meiden :D ik ga 7 juni mee doen met een onderlinge wedstrijd (speciaal voor haffies). Het is op een plek dat Madeir goed kent (Madeir komt namelijk van die plek vandaan) dus ik ben heel benieuwd :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:03

leuk voor je!!!

wat betreft het balansprobleem bij paarden, dat komt vaak door de natuurlijke scheefheid en de oplossing daarvoor is je paard rechtrichten (www.paardenbegrijpen.nl), ik krijg van mijn instructrise ook les in het rechtrichten (marion alblas, www.edelester.nl)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:52

Joepie Joepie...

We gaan vrijdag op sjouw naar Friesland om bij een stal kennis te maken met het Friese ras (en dan dus van iets dichterbij dan langs een box lopen en een aai geven). Het is een stal waar ik ene paar mooie paarden heb zien staan (echt KWIJLgehalte! en volegsn fokker staan er ook minstens 2 die geschikt zouden zijn voor ons)
En zaterdag gaan we langs bij een Tinkerstal om daar te kijken. (van iemand hier op Bokt. Die heeft ook een misschien passend paardje staan)

Heb gister een cap voor mijn man gekocht als verrassing. Want hij had aangegeven als we toch een paard hebben er ook wel eens op te willen.

Dus toen had ik het erover tegen de kinderen dat ze vrijdag en zaterdag dus hun rijbroek aan moeten hebben en hun caps mee. Hij (mijn man) gespeeld zielig: Dan kunnen jullie er allemaal op en ik niet...

Dochter springt op sleurt mij mee naar de schuur waar ik de cap verstopt had en liep er triomfantelijk mee naar papa. Die was erg verrast. Hij zit er nog een beetje mee welke broek hij aan moet doen (spijkerbroeken zijn allemaal vrij strak bij de kroonjuwelen en in zijn nette broeken doet ie niet) maar hij weet niet dat als het goed is vandaag een tweedehands herenrijbroek arriveert.... hahahaha!! Ja ik heb er zin in.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:57

ooh leuk zeg...veel plezier vrijdag...

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:48

lammie2701 schreef:
leuk voor je!!!

wat betreft het balansprobleem bij paarden, dat komt vaak door de natuurlijke scheefheid en de oplossing daarvoor is je paard rechtrichten (http://www.paardenbegrijpen.nl), ik krijg van mijn instructrise ook les in het rechtrichten (marion alblas, http://www.edelester.nl)

Hey wat grappig Lammie: Ik ga vanaf 28mei ook bij iemand lessen die les geeft in het rechtrichten omdat het met Gurbe ook niet wil. Hij is schots en scheef valt vooral gigantisch door zijn linker schouder om zijn rechter achterbeen te ontlasten omdat die zwakker is. Terwijl hij hem juist moet gaan gebruiken. 28 mei heb ik een kennismakings les bij Natalie van der Meide (www.fijnerijkunst.nl) Van die les uit gaan we zien of we eerst meer aan de basis gaan werken of dat ik anders met de jaarcursus rechtrichten mee ga doen. :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:12

Claudia78 schreef:
lammie2701 schreef:
leuk voor je!!!

wat betreft het balansprobleem bij paarden, dat komt vaak door de natuurlijke scheefheid en de oplossing daarvoor is je paard rechtrichten (http://www.paardenbegrijpen.nl), ik krijg van mijn instructrise ook les in het rechtrichten (marion alblas, http://www.edelester.nl)

Hey wat grappig Lammie: Ik ga vanaf 28mei ook bij iemand lessen die les geeft in het rechtrichten omdat het met Gurbe ook niet wil. Hij is schots en scheef valt vooral gigantisch door zijn linker schouder om zijn rechter achterbeen te ontlasten omdat die zwakker is. Terwijl hij hem juist moet gaan gebruiken. 28 mei heb ik een kennismakings les bij Natalie van der Meide (http://www.fijnerijkunst.nl) Van die les uit gaan we zien of we eerst meer aan de basis gaan werken of dat ik anders met de jaarcursus rechtrichten mee ga doen. :D

Heey wat leuk, dat je ook geintresserd bent geraakt met deze "manier" van rijden...
Ik heb het geluk dat Marion en ik op dezelfde stal staan...zodoende helpt zij me ook af en toe buiten de les om als ze ziet dat ik vastloop...

lisamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:52

chalinka schreef:
vandaag echt HELEMAAL alleen gereden, alleen wat mensen die in de stallen bezig waren (papa, nonkel, grootvader) die niks van paarden kennen, heb gedraaft en gegalopeerd

jammer alleen dat je zelf niet kan rijden en zelf er ook geen verstand voor hebt |( mijn tip is: stop alstublieft met met paardrijden en koop een hobbelpaard ofzo, rij dat maar de vernieling in ;(