abbeltje schreef:Zilfstar, wat spannend allemaal. Als je echt denkt dat dit "het" paard voor jullie is zou ik toch eens een kijkje gaan nemen en wellicht bespreken of je een aanbetaling kunt doen maar pas per november het paard neemt.
Ik kan me voorstellen dat de huidige eigenaar alles is aangelegen om een heel fijn huis voor zijn lieve paard te vinden. Een paar maandjes extra voor het paard zorgen zal dan wellicht geen probleem voor hem zijn.
Ben benieuwd hoor, hoe het allemaal gaat lopen, het is zo spannend in het begin om je eigen paard te hebben. Ik kan me nog wel herinneren dat ik Leo kreeg, 2 nachten niet kunnen slapen en zelfs 's nachts een paar keer naar stal geweest omdat ik bang was dat hij dood in de stal lag.... Idioot hè?
NOVEMBER!!!!! AAAAAGH!!!
Nee hoor: augustus!
De mogelijkheid is er om hem nu te kopen en er zijn dan 2 opties om hem daar te laten (tot je een stal hebt zeg maar)
A. Een x bedrag voor stalling plus training (het bedrag is meer dan de stalhuur die ik hier zou betalen)
B. Een x bedrag (lager) voor stalhuur zonder training. Maar dan heb je over 4 maanden dus een paard compleet uit conditie. En ook dit bedrag is hoger dan als ik hem hier de wei op zou gooien.
Dus voor deze 2 opties gaat mijn man niet. Simpelweg omdat dat geld kost terwijl je het dier niet tot je beschikking hebt. Dan kun je hem net zo goed hierheen halen en voor dat geld stallen/ de wei op doen. En dat ben ik met hem eens.
Als we dat zouden doen, (hier de wei op gooien) dan zitten we dus nog met het feit dat er een aantal vakanties in de planning staan en mijn man nog niet helemaal aan het idee gewend is. Hij vind NU gewoonweg echt te vroeg! Dus als we nu gaan kijken en we hebben de klik, hebben we het probleem dus dat:
> mijn man hem nu eigenlijk nog niet kopen wil,
> de verkoper zo lang ( 4 maanden) het paard niet vast zal (willen) houden (dat is duidelijk uit het emailcontact en begrijp ik ook)
> hem daar die 4 maanden laten staan echt gruwelijk veel gaat kosten (zonder dus iets met hem te kunnen doen ivm afstand).
Dat gaat hem dus niet worden!
Enige optie die ik nu nog heb is dat mijn man het weidegeld wat ik net als optie gekregen heb wel ziet zitten. En we dus het paard de zomermaanden 24/7 op de wei hebben staan. Dat weidegeld is lager dan daar zonder training op stal te hebben staan. Is meer dan mijn man in gedachten had als weidegeld. En zowiezo meer (namelijk 100%) dan wat mijn man NU al uit wil geven.
Dilemma van hart tegen ratio.
Speelt mee dat ik al heeeeel blij mag zijn dat we nu voor een paard gaan (dus over 4 maanden) ipv over 4 jaar wat een afspraak van 2 jaar terug was. Dat heb ik dus al met veel .... voor elkaar weten te boksen (veel overredingskracht o.a.). Dus ja om die deadline nu nog 4 maanden naar voren te proberen te halen is wellicht iets te veel van het goede.
Maar jammer is het wel.
Als het aan mij lag, wist ik het wel. Maar ja, we nemen hier altijd samen de beslissingen... We moeten er wel samen achter staan.