Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:00

Zilfstar, wat spannend allemaal. Als je echt denkt dat dit "het" paard voor jullie is zou ik toch eens een kijkje gaan nemen en wellicht bespreken of je een aanbetaling kunt doen maar pas per november het paard neemt.
Ik kan me voorstellen dat de huidige eigenaar alles is aangelegen om een heel fijn huis voor zijn lieve paard te vinden. Een paar maandjes extra voor het paard zorgen zal dan wellicht geen probleem voor hem zijn.
Ben benieuwd hoor, hoe het allemaal gaat lopen, het is zo spannend in het begin om je eigen paard te hebben. Ik kan me nog wel herinneren dat ik Leo kreeg, 2 nachten niet kunnen slapen en zelfs 's nachts een paar keer naar stal geweest omdat ik bang was dat hij dood in de stal lag.... Idioot hè?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:35

abbeltje schreef:
Zilfstar, wat spannend allemaal. Als je echt denkt dat dit "het" paard voor jullie is zou ik toch eens een kijkje gaan nemen en wellicht bespreken of je een aanbetaling kunt doen maar pas per november het paard neemt.
Ik kan me voorstellen dat de huidige eigenaar alles is aangelegen om een heel fijn huis voor zijn lieve paard te vinden. Een paar maandjes extra voor het paard zorgen zal dan wellicht geen probleem voor hem zijn.
Ben benieuwd hoor, hoe het allemaal gaat lopen, het is zo spannend in het begin om je eigen paard te hebben. Ik kan me nog wel herinneren dat ik Leo kreeg, 2 nachten niet kunnen slapen en zelfs 's nachts een paar keer naar stal geweest omdat ik bang was dat hij dood in de stal lag.... Idioot hè?

NOVEMBER!!!!! AAAAAGH!!! %) Nee hoor: augustus! :D :D :D

De mogelijkheid is er om hem nu te kopen en er zijn dan 2 opties om hem daar te laten (tot je een stal hebt zeg maar)

A. Een x bedrag voor stalling plus training (het bedrag is meer dan de stalhuur die ik hier zou betalen)
B. Een x bedrag (lager) voor stalhuur zonder training. Maar dan heb je over 4 maanden dus een paard compleet uit conditie. En ook dit bedrag is hoger dan als ik hem hier de wei op zou gooien.

Dus voor deze 2 opties gaat mijn man niet. Simpelweg omdat dat geld kost terwijl je het dier niet tot je beschikking hebt. Dan kun je hem net zo goed hierheen halen en voor dat geld stallen/ de wei op doen. En dat ben ik met hem eens.

Als we dat zouden doen, (hier de wei op gooien) dan zitten we dus nog met het feit dat er een aantal vakanties in de planning staan en mijn man nog niet helemaal aan het idee gewend is. Hij vind NU gewoonweg echt te vroeg! Dus als we nu gaan kijken en we hebben de klik, hebben we het probleem dus dat:
> mijn man hem nu eigenlijk nog niet kopen wil,
> de verkoper zo lang ( 4 maanden) het paard niet vast zal (willen) houden (dat is duidelijk uit het emailcontact en begrijp ik ook)
> hem daar die 4 maanden laten staan echt gruwelijk veel gaat kosten (zonder dus iets met hem te kunnen doen ivm afstand).

Dat gaat hem dus niet worden!

Enige optie die ik nu nog heb is dat mijn man het weidegeld wat ik net als optie gekregen heb wel ziet zitten. En we dus het paard de zomermaanden 24/7 op de wei hebben staan. Dat weidegeld is lager dan daar zonder training op stal te hebben staan. Is meer dan mijn man in gedachten had als weidegeld. En zowiezo meer (namelijk 100%) dan wat mijn man NU al uit wil geven.

Dilemma van hart tegen ratio.

Speelt mee dat ik al heeeeel blij mag zijn dat we nu voor een paard gaan (dus over 4 maanden) ipv over 4 jaar wat een afspraak van 2 jaar terug was. Dat heb ik dus al met veel .... voor elkaar weten te boksen (veel overredingskracht o.a.). Dus ja om die deadline nu nog 4 maanden naar voren te proberen te halen is wellicht iets te veel van het goede.

Maar jammer is het wel. -O- Als het aan mij lag, wist ik het wel. Maar ja, we nemen hier altijd samen de beslissingen... We moeten er wel samen achter staan.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:47

mag ik weten welke stal?
wij hebben jana in november 2008 bij stalhouderij meijer uit marienheem vandaan...ook een heel goed adres voor friezen...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:56

lammie2701 schreef:
mag ik weten welke stal?
wij hebben jana in november 2008 bij stalhouderij meijer uit marienheem vandaan...ook een heel goed adres voor friezen...

Je hebt PB

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:58

jij ook...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:22

ooh wat leuk, een eigen paard!

ik vind het al goed wat je voor elkaar hebt gekregen, dat lukt hier nog niet ;) maar ik snap je man ook wel. Het is voor hem natuurlijk een hele stap (en een hele uitgave), maar ik hoop voor je dat het gaat lukken! Vast wel :D

Hier ben ik bezig om wat voor te bereiden op uit huis gaan, dus druk aan het kijken, rekenen, etc :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:23

tjah ik heb mijn droomfries gelukkig al en het is ook nog een dochter van mijn favoriete hengst...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:37

dat is helemaal leuk!! welke hengst?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:46

brandus...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:47

ze komt ook bij meijer vandaan...de eigenaren van brandus

kb1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:49

ik help mee op een manege voor gehandicapte mensen, die hebben veel verschillende beperkingen. van een geestelijke tot lichamelijke handicap. zij rijden paard ter ontspanning. sommige stappen alleen maar, maar dat is voor hun rustgevend. er zijn ook mensen met een lichte handicap die helemaal losrijden en gewoon kunnen draven en galloperen zonder begeleiding.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:26

Zilfstar : Ik hoop dat het een beetje positief uitpakt met jullie droompaardje.
Ik heb gisteren weer ffe gereden en dat ging redelijk. Zulk lekker weer erbij gehad.
Ik vind het vandaag wat tegenvallen door die frisse wind. Nu we het even over de vaders van onse lievelingen hebben. Gurbe zjn vader is Fetse. (ik meende Fetse x Doeke)

Nou, mijn vakantie poen gaat dit jaar helemaal op aan de dierenarts. Na het geintje van Gurbe met zijn koliek van vorige maand ligt nu onze witte herder op de operatie tafel. Een ontstoken baarmoeder. Het beestje is al bijna 12 jaar maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar te laten inslapen (wat z4e vandaag de dag nogal vlug adviseren) We kunnen haar zometeen weer ophalen. Het schijnt dat de operatie goed gegaan is maar dat de baarmoeder er heel raar uitzag en dat er cystes op de eierstokken zaten. Het is een risico wat je neemt met zo`n oudje. Maar ik ben blij met mijn keuze.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:07

aj das vervelend zeg...hoe is het nu met je hond?

ik heb vandaag weer contact gehad met de huisarts...dit keer was er een vervanger en die had, wat ik nu heb al vaker bij patienten gehad. Nu heb ik inplaats van de zinksulfaat oogdruppels gewone vette oogzalf zonder medicijnen erin, dit omdat mijn ogen nog steeds erg droog aanvoelden...
nu heb ik dus ongeveer een uur geleden die oogzalf in mijn ogen gedaan en heb nu hele wazige maar ook erg vochtige ogen...dat wazige is vervelend maar dat vochtige dat is wel erg prettig...alleen merk nu wel weer dat ik weer een korrelig gevoel krijg...ik hoop dat dat ook weer weg gaat anders wordt het maandag weeeer bellen...

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:06

Nou alles is gisteren wat anders gelopen ;( Toen we de hond op gingen halen en ze van het infuus kwam raakte ze in shock.
Het leek zo raar. Ze besloten haar te houden bij de d.a. We zouden die avond wel gebeld worden over hoe het met haar zou gaan.
Ik weet nog dat ik weg wilde lopen en me ineens naar mijn hond omdraaide (Die inmiddels op de tafel gehesen was)
Ik gaf haar een aai over haar kop en zei: "Dag Whitney" onderweg naar huis zei ik tegen mijn vader(die gelukkig mee ging) dat ik er een slecht gevoel over had. Later ging de telefoon...Het ging weer beter met haar. Ze zouden vandaag eigenlijk weer bellen.
Gisteravond om ong. kwart voor 10 ging de telefoon en hadden mijn vriend en ik beiden zoiets van o..oooww dit is foute boel.
En idd, het was de d.a. weer. Ze wilden nog even bij haar kijken maar toen ze bij haar kwamen was ze al heen gegaan |(
Ik ben zo kapot...zo ontzettend kapot. Ik kon alleen maar krijsen en huilen...Whitney...mijn hond...Al bijna 12jaar mijn trouwe vriendin.
Weg....zomaar ineens weg... Je weet met zo`n oude hond dat het eraan komt en toch krijg je een klap in je gezicht.
Ik heb de hele nacht wakker gelegen...de hele nacht. Mijn hoofd bonkt gewoon.
Gisteren was ik nog zo blij dat ik haar ophalen kon. Ik verheugde me erop om haar weer uit te laten vandaag.....
Nu voel ik me leeg....mijn katten (in het bijzonder 1) missen haar gigantisch. Whitney, i will love you for ever!!! Y;(
Ik zal even zien of ik morgen of misschien het weekend hier een foto van haar plaatsen kan.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:47

oooh wat erg...heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:23

vandaag alleen geweest met mijn paarden, allee buren ware er wel, maar ja, en dan nog een mens om bomen af te doen, chalinka had super veel schrik, ben zelfs in rengalop door de piste gegaan en mijn hoofdstel was veel te groot

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:37

Goh Claudia, wat erg voor je van jullie hond. Heel veel sterkte met het verlies. Hoe oud ze ook is, hoe realistisch je ook bent, het is en blijft een verlies die enorm veel pijn doet. Sterkte!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:21

@claudia: wat n vreselijk verhaal, heel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:45

vandaag even zonder stijgbeugels gedraaft (hingen wel aan zadel, wil volgende week eens proberen de stijgbeugels er af te laten (heb nogal schrik zonder zadel)

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 00:03

@ chalinka, heb je wel cap op gehad dan. Lekker gevaarlijk, zonder beugels rijden en dan ook nog eens zonder cap. Ik heb net even je foto's bekeken, maar geen cap te vinden.[code][/code]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:29

lindalieneke schreef:
@ chalinka, heb je wel cap op gehad dan. Lekker gevaarlijk, zonder beugels rijden en dan ook nog eens zonder cap. Ik heb net even je foto's bekeken, maar geen cap te vinden.[code][/code]

mijn cap is kwijt :( weet hem niet meer liggen

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:36

YES
weer een drempel overwonnen
vanochtend met een paar stalgenootjes een buitenritje gemaakt. Mijn eerste buitenritje sinds ik weer een eigen knolletje heb. Lizzy was superbraaf, ze was zelfs veel rustiger dan in de bak! Dochterlief mocht op een van hun pony's. Oh man, ik heb genoten, ondanks dat we alleen gestapt hebben.
IK WIL MEEEEEEEEEEEEEEEER

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:55

ooh dat is leuk hè!! Als je een drempel overwint!

ik had het toen ik na jaren weer écht op het paard (pony) ging. Eerst scheet ik al bagger toen ik zadels zag, en ik zat erop....en ik was niet bang! :D

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:07

oh, dat heb ik ook.
maar als ik er eenmaal opzit is het goed

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:40

jep klopt, alleen de stap ernaar toe is soms wel heel groot hè