Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:06

Zo ben ik ook weer effe...

Zoonlief heeft verder niet gereden behalve nog een keer zadelloos met zijn zusje. (niet samen, maar na elkaar). Weer was te slecht voor hem om te rijden en vanmidag had ie een verjaardagspartijtje. Dat vindt hij altijd erg spannend dus wou liever naar zijn pony. Mooi niet dus! Sociale contacten is niet zijn sterkste kant in de klas. Hij is dus wel gegaan natuurlijk en ik belde na 10 minuutjes om mijn mobiel door te geven. En toen was ie alweer ontspannen!

Zusje wilde bij vriendinnetje spelen, dus mama is alleen met Sando in de weer gegaan. Aan de LL naar de bak (hij staat op een weitje en we mogen dus de rijbak etc gebruiken van het pension waar hij voorheen stond), daar gelongeerd en gesprongen (kleintje, 5 x links en 5 x rechts om. Mooi dat ie dus na 4 keer rechtsom niet meer wilde hihi. Lui beest. Geen conditie! Heb hem nogmaals linksom laten doen en daarna deed hij de laatste rechtsom toch nog. BRAAAAFFFFF!). Toen nog even LL gedaan, wat galoppasjes ertussen, mooie voltes. Hij was best moe toen we terug liepen... hihi. Kreeg laatst nog een compliment dat dit 1 van de weinige shetjes was waar echt wat mee gedaan werd! Terwijl ze zoveel in huis hebben. Ja lekker gewerkt weer. Ga nu dochter ophalen.

Groetjessss

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:01

hehe, eindelijk gelukt.
we rijden puur voor de fun, dus ik hoef geen rijtechnisch commentaar (verwacht ik hier eigenlijk ook niet, hihi, en ik zet het echt niet op rijden in the picture!) Dit filmpje is dus alleen voor hier :D
De bedoeling was dus dat ik een grote volte (loop) in een snelle galop zou maken en een volte in een langzamere galop. dan op x terugkomen en overgaan op de andere hand en dus in de andere galop overgaan en weer een snelle en een langzame volte. uhhhhhh, tempo verschil zit er nog niet echt in, hahaha, maar ik was al blij dat ze netjes overging in de linkergalop. helaas verloor ik mijn beugels en dan zit ik niet meer ontspannen, je ziet me op het laatst dus ook echt steun zoeken aan de teugels, oooooooooooh dat moet ik nog echt afleren
kijk en huiver:

http://www.youtube.com/watch?v=DYabpYMOloA

lammie2701

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:51

even foto spammen van de les van vandaag...

Afbeelding

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:08

Ik heb zelf ook een soort van beperking,
op mijn pols zit een groote bobbel van het bot(geen kanker)
dus dat veroorzaakt dus dat ik erg last heb van mijn pols en dus ook nu niet kan rijden.
ik ben opzoek naar een paard waar ik gewoon heerlijk mee kan knuffelen!
en meelopen,
nouu kan het ziekenhuis niks vinden,
dus nu sturen ze me naar een revalidatie arts,
maar waaarschijnlijk kan die ook niks voor me doen& zou ik dus vaak last van me pols hebben
eigenlijk best vervelend!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:06

heel mooi lammie

hiphopje ziet er netjes uit hoor

ik had vandaag les, maar we gaan morgen weer verder, dus om negen uur alweer naar de stal toe. ging wel goed, ben trots op m paardje. zijn maankam ziet er rustig uit, dus ik heb hoop dat het door verharen komt en door te veel eiwitten, anya de tip met azijn onthoud ik wel

ik ga zo denk ff tv kijken, lekker rustig

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:34

Hey meiden hoe gaat ie? :D Toch wel leuk dat er hier meer friesjes zijn.
Hip hopje. Wat een leuk beesje heb je zeg :D Leuk filmpje hoor.
Wat schitterend weer he? Ik baal gewoon dan mijn vriend pas om half 7 thuis is.
Ach, ik ga ffe lekker dollen met mijn paardje vanavond en morgen past mams senior weer op de kleine.
Kan mama junior lekker rijden :P

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:09

Ik heb er nog een beperking bij sinds vandaag.... voor 26 dagen lang maar liefst....... Mijn schoonvader is hier op bezoek...... en wij kunnen niet echt goed met elkaar. Is echt op de tenen lopen met hem om mij heen.
Maar goed, het is maar ( :+ ) voor 26 dagen. En dan ben ik van die handicap af :evaw:

Ga vanmiddag maar even lekker een ritje maken, een beetje ontspannen doet een mens goed.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:56

ik heb zeker een leuk beestje, ben er ook echt superblij mee
hier nog een maffe foto van haar, stond ze te wachten tot we de beugels op mijn lengte hadden gemaakt, hahaha die blik van haar.
en nog een actiefoto, ze mocht hier lekker hard in galop
Afbeelding
Afbeelding

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:57

je ziet op de onderste foto echt goed mijn spillebeentjes hahaha
ik heb totaal geen onderbenen, zijn gewoon bot met vel erover
MAAR IK KAN LEKKER WEL PAARDRIJDEN PUH :P

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:11

Leuk palmboompje op zijn hoofd hihihi :P

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:24

Hahah ja dan konden we voor altijd op dezelfde pony blijven rijden ahhaa. Morgen is de dag en komen ze haar ophalen. Zal wel flink janken worden haha. Moet er nu nog ff niet aan denken. Ben benieuwd hoe Marijke er op gaat reageren. Zij gaat straks in de wei met het paard van mijn vriend haha. Dus dat word nog wat. Ze hebben tot nu toe allene maar ruzie samen.

Nawamooks schreef:
@hiphopje ben erg benieuwd naar de film. Ik zou het echt niet kunnen galop zonder beugels.

@ Kleine Linda wat sneu. Tuurlijk zal je haar missen. Soms willen we allemaal klein blijven :D

Ik zit ook even in een emo dipje morgen even naar de HA om meer te weten te komen van hoe en wat.
Ben erg geschrokken van het nieuws. Dus hoop ik gerust gesteld te kunnen worden.
Maar blij ben ik echt niet.
Dit wil ik er ook niet bij hebben |(

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:43

ILoveeyouu, welkom!

Hiphopje, ik kan je filmpje niet zien ;(

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:21

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:27

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:35

oeh, een bosritje, gaaaaaaaf
ik ga even snel je foto'skijken

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:52

Zo, nog even snel een verslagje voor het slapen gaan :Z Vanavond ffe met Gurbe de bak in geweest. Omdat hij nogal schrikkerig is en vaak niet door zijn "spoken hoek"wil leek het me een eens leuk om wat met zijn angsten te gaan doen. Dus....Paraplu mee de bak in en flink gek doen. Echter, namen we een stalmaat je van hem mee die totaal niet bang was en die nam de plu zelfs in zijn mond whahaha
Nou, daar mag die van mij een voorbeeld aan nemen... :P Maar opzich viel het allemaal nog mee met de angst.
Beide paarden begonnen op een gegeven moment te vliegen maar ik had meer het idee dat dat door de joligheid kwam hihi.
Nou, deze dame gaat lekker slapen. Morgen maar eens ffe rijden.
Het word weer schitterend weer dus.

Trusteeeeee :z

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:49

hej meiden

ook ik meld me weer. gisteren onwijs druk gehad en toen ik kwam lag de pc eruit...ze zijn aan het bouwen verderop, dus zullen iets geraakt hebben. wel mijn paard is sinds een paar dagen dus aan het beleren en het gaat heel goed tot nu, dus super blij. vanmorgen moet ik naar de fyzio en vanmiddag zal ik ff m paardje gaan verzorgen, het is gelukkig lekker weer. word je blij van... :D verder niet veel nieuws, gaat zo zijn gang een beetje. wat een leuke fotos weer! prachtig!
ik was op zoek naar een blauw hoofdstel voor m paardje, maar kan helaas nergens meer iets vinden... :( harry's horse had er zo een maar blijkt niet meer te verkrijgen.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:04

Gooooooodmooooorning bokt!!!!! :P Wat een lekker "humeur"weertje is het weer.
Ik blij dat mams vanmiddag op Caitlyn past.
Pffff...Maar ja, eerst nog ffe werk aan de winkel hier.

Bari: Ffe googelen...Als ik iets zoek en ik kan het niet vinden dan kijk ik ook wel op google bij afbeeldingen en dan kom ik soms alsnog een site tegen waar ze het wel hebben *succes* :Y)

Doei doei

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:18

hallo!!!
allemaal! Wat een prachtig weer!! alleen vandaag word Kelly opgehaald! Ik ga haar echt giga missen. Maar de kids vonden haar helemaal geweldig dus dat zit hoop ik wel goed!

Groetjes Linda

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:58

Linda succes voor vandaag. Het zal zeker niet makkelijk zijn om afscheid te nemen. Fijn dat je zo'n goed adres voor haar hebt gevonden.

Gister had ik echt een hele slechte dag, was heel erg benauwd en had pijn op mijn borst. Af en toe kan ik daar zo angstig van worden. Ik zal toch een manier moeten vinden om er mee om te gaan.
Helaas is het hier in het Zuiden erg slecht weer. Net nu ik een ritje gepland had met de pony's. Ik wilde graag mijn zoontje ophalen bij school. Vinden alle partijen leuk. De pony's worden door alle kids getroeteld, vinden ze heerlijk. Zoonlief is apetrots, de vriendinnetjes heel erg blij dat ze ook mee mogen. En ik geniet dan altijd van de lieve pony's mijn zoontje die zich dan bij uitzondering voorbeeldig gedraagd en alle blije gezichtjes.
Maar goed, de zomer komt er aan, dus nog ritjes genoeg om te maken!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:06

@ linda veel sterkte

ik ben net ff thuis wat eten en dan lekker naar m paard, het is zalig weer dus heb er echt zin aan (altijd trouwens maar met mooi weer word ik alleen maar blijer)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:18

Hey hallo,
Bedankt gaat echt moeilijk worden
Mag ik vragen wat je hebt? i.v.m. pijn op de borst enzo

abbeltje schreef:
Linda succes voor vandaag. Het zal zeker niet makkelijk zijn om afscheid te nemen. Fijn dat je zo'n goed adres voor haar hebt gevonden.

Gister had ik echt een hele slechte dag, was heel erg benauwd en had pijn op mijn borst. Af en toe kan ik daar zo angstig van worden. Ik zal toch een manier moeten vinden om er mee om te gaan.
Helaas is het hier in het Zuiden erg slecht weer. Net nu ik een ritje gepland had met de pony's. Ik wilde graag mijn zoontje ophalen bij school. Vinden alle partijen leuk. De pony's worden door alle kids getroeteld, vinden ze heerlijk. Zoonlief is apetrots, de vriendinnetjes heel erg blij dat ze ook mee mogen. En ik geniet dan altijd van de lieve pony's mijn zoontje die zich dan bij uitzondering voorbeeldig gedraagd en alle blije gezichtjes.
Maar goed, de zomer komt er aan, dus nog ritjes genoeg om te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:21

een kort overzichtje van deze week
dindsdag zijn we gaan buitenrijden, lekker leuk
woendsdag heb ik me kwaad gemaakt
gister heeft hij erg hard moete werken

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:21

@ Linda: Ik heb COPD. Het is pas sinds kort geconstateerd maar ik loop er al best lang mee blijkt. Ik had zelf steeds het gevoel dat mijn klachten tijdelijk waren. Het komt wel weer goed was mijn motto geworden.

Hier een uitleg over wat COPD is. Ik zit in stadium 2 tegen 3 aan. Niet echt iets om vrolijk van te worden. Ik hoef gelukkig nog geen ondersteuning van zuurstof. Maar moet hier wel rekening mee houden dat dit er aan zit te komen.

Wat is COPD?
COPD is een chronische longziekte waarbij u moeite heeft met ademhalen. Dit komt omdat uw longen ontstoken en beschadigd zijn.

COPD is een afkorting van de Engelse term 'Chronic Obstructive Pulmonary Disease', dit betekent chronisch obstructieve longziekten. COPD is een verzamelnaam voor longaandoeningen zoals chronische bronchitis en longemfyseem.

Licht, matig en ernstig COPD
COPD kent verschillende fases. Van de mensen met COPD heeft ongeveer 80% licht of matig COPD; de anderen hebben ernstig of zeer ernstig COPD. Maar wanneer spreken we van licht en wanneer van ernstig COPD? Een indeling hiervoor die wereldwijd veel gebruikt wordt is de GOLD indeling die gebaseerd is op longfunctieonderzoek.

Longfunctieonderzoek geeft aan hoe goed de luchtwegen en de longen (nog) werken. Een belangrijk onderdeel daarvan is het meten van de maximale hoeveelheid lucht die u in één seconde kunt uitblazen. Dit heet de FEV1 en zegt iets over de vernauwing van uw luchtwegen. De GOLD indeling vergelijkt deze uitslag met de gemiddelde uitslag van een gezond persoon van dezelfde leeftijd en geslacht (de voorspelde waarde).

De GOLD indeling ziet er als volgt uit:

GOLD I - licht COPD: de maximale hoeveelheid uitgeademde lucht is meer dan 80% van de voorspelde waarde.
GOLD II – matig COPD: de maximale hoeveelheid uitgeademde lucht ligt tussen de 50% en 80% van de voorspelde waarde.
GOLD III – ernstig COPD: de maximale hoeveelheid uitgeademde lucht ligt tussen de 30% en 50% van de voorspelde waarde.
GOLD IV – zeer ernstig COPD: de maximale hoeveelheid uitgeademde lucht is 30% of minder van de voorspelde waarde.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:25

heeej,

Daar ben ik weer!! Kelly is weg en ik heb ff heerlijk paardgereden. Kon alleen niet draven daar was het net iets te drassig voor maar dat geeft niet. Stappen is ook wel lekker.