Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benthhh schreef:Wat een fijn topic en wat herken ik sommige dingen!
Ik kan nogal wat spanning opbouwen met rijden omdat mijn merrie erg goed is in wegschieten voor dingen (?) en tot een jaar geleden ging ik gewoon door mijn knie heen als dat gebeurde. Link het dus aan pijn. Ben ondertussen geopereerd en het gaat heel goed met die knie hoor, maar de angst voor van die schrikmomenten zit er nog steeds wel.
Als ik dan voel dat ze verstijfd of ergens naar loert, heb ik eigenlijk al zoiets van joh laat maar. Daar hoef je niet heen. Heel stom natuurlijk.
Ik heb een flink tijdje geen regelmaat in mijn rijden gehad en nu, na de laatste paar keer ging het echt supergoed! Vooral in de bak gereden waar we het allebei prettig vinden en als ik ook weer zekerder ben, wil ik ons stukje weer gaan uitbreiden.
Ik merk dan ook, met les en regelmaat, dat zij ook minder reageert op dingen om haar heen. Daardoor word ik weer zekerder en kan ik weer beter rijden.
Superfijn dus.
Maar alsnog kan ik nog weleens flinke kriebels hebben met opstappen of er even aan denken. Ik rij ook liever niet alleen, zonder dat er iemand in mijn buurt is.
Herkennen jullie dat ook? En idd, dan rij ik soms niet, omdat ik me niet zeker genoeg voel of omdat er niemand bij is.. dat vind ik nog wel heel jammer en zonde van onze tijd samen..
Lindaonline schreef:@Musiqolog verwijs je met die merrie naar de Fries?
Ik heb toch zo'n zin in mijn eigen paard... het kriebelt weer goed hoor
Lindaonline schreef:@ Musiqolog kan me voorstellen dat het spannend voor je was gisteren tijdens de les. Veel been geven en de zweep "moeten" gebruiken tijdens de les, zou ook niet bij mij passen. Is het mogelijk om ergens deze aankomende maand een privé les te nemen. Dan ben je er niet zo lang uit én je kunt aangeven dat je op het paard wil rijden waar je normaal op rijdt.
Ik heb een verzorgpaard gevonden. Ik mag er van alles mee doen, gaf ze aan. Toen kreeg ik het een beetje benauwd want ik was bang dat dat dan ook van me verwacht werd. Maar dat zijn dan weer mijn eigen onzekerheden... Ik ben erg blij met het paard, super aardige eigenaar en hele leuke stal! Ben echt met m'n neus in de boter gevallen. Dit is voor mij een goed begin en ik merk nu al dat ik soms denk "O, ik wist niet dat ik dat nog in me had".
Hoe is het met de rest?
Lindaonline schreef:@Musiqolog: Balen dat de merrie nog steeds kreupel is en je daardoor op de Fries moet rijden. Kennelijk heb je niet echt een klik met hem, maar wel heel leerzaamIk denk dat je goed op weg bent. Je weet nooit hoe een paard zal reageren, maar je mag vertrouwen in jezelf hebben dat wanneer hij een paar onverwachtse bewegingen maakt je dit goed oppikt. Ookal voelt het op dat moment niet zo. Zo zie je maar dat dit paard je iets heel goeds leert.
Ik verzorg niet meer de merrie die ik eerder verzorgde. Ik ben toe aan mijn eigen paard, alleen moet ik nu op zoek gaan naar iemand die wil voorrijden... dat durf ik niet op een vreemd paard. Daarna pak ik het met een instructie rustig zelf op. Ik kijk nu ook naar welk ras en wat ik er precies mee wil gaan doen.
Lindaonline schreef:@Musiqolog: Balen dat de merrie nog steeds kreupel is en je daardoor op de Fries moet rijden. Kennelijk heb je niet echt een klik met hem, maar wel heel leerzaamIk denk dat je goed op weg bent. Je weet nooit hoe een paard zal reageren, maar je mag vertrouwen in jezelf hebben dat wanneer hij een paar onverwachtse bewegingen maakt je dit goed oppikt. Ookal voelt het op dat moment niet zo. Zo zie je maar dat dit paard je iets heel goeds leert.
Ik verzorg niet meer de merrie die ik eerder verzorgde. Ik ben toe aan mijn eigen paard, alleen moet ik nu op zoek gaan naar iemand die wil voorrijden... dat durf ik niet op een vreemd paard. Daarna pak ik het met een instructie rustig zelf op. Ik kijk nu ook naar welk ras en wat ik er precies mee wil gaan doen.