Piaffe_Girl schreef:me tante heeft een 5 jarige trekpaard
gaat regelmatig bokkend en rennend door de wei trap de stal scheef![]()
En is verschrikkelijk pittig nog met rijden
Ik denk dat een trekpaard ook niet zo heel fijn zit voor mensen met fybro. De gangen misschien nog wel, maar het is zo vreselijk breed, daar krijg je volgens mij echt last van je heupen van als je al pijnlijke gewrichten hebt.
Ik zou vanwege de gangen voor een ijslander gaan, dat lijkt me prettig als je snel pijn hebt, en binnen dat ras een fijne pony zoeken. Maar als dat niet uitmaakt zou ik inderdaad ook gewoon naar allerlei rassen kijken. Ik ben het er alleen wel mee eens dat het misschien slim is om eerst weer te gaan rijden onder begeleiding, voordat je gelijk een paard koopt. Tenzij je de pony natuurlijk ook gewoon voor de gezelligheid wilt, en je hem ook wilt houden als het rijden eventueel toch tegenvalt.
ze zijn vreselijk zachtaardig, kindvriendelijk en naar mijn ervaring is het ook niet zo erg als ze een paar dagen stil staan (mist ze minder krachtvoer krijgen áls die van jou dat krijgt natuurlijk). die sokken zijn idd iets meer werk, maar als je ze goed onderhoud valt dat ook wel weer mee (ik schat zo'n 10 minutjes per dag?). en ze zitten echt heel fijn en zijn over het algemeen redelijk bom proof