Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:11

ja ik heb ook wel eens dat mensen raar aankijken als ik met ee krukje op mijn pony/paard stap (ik ben 1,80m en pony 1,48, paard 1,60m), ze kijken dan echt zo van: zo'n lange meid als jij kan toch wel gewoon op die pony/paard komen? als ik dan uitleg dat ik dat dus niet zo makkelijk kan en dat ik niet wil dat mijn pony daar last van krijgt (dat gehups is namelijk ook niet goed voor de rug van paard en ponylief) dan lopen ze vaak hoofdschuddend weer verder...
gewoon opstappen doe ik heel af en toe om het niet te verleren want ja in het bos staan nu eenmaal geen krukjes...
ook rij ik regelmatig met barebackpad en ja dan moet je wel met krukje (gelukkig hebben we 2 krukjes in verschillende hoogtes, 1 met 2 treden en 1 met 3 treden, die met 2 treden gebruik ik met opstappen op de pony en als ik met zadel op jana rijd, die met 3 treden gebruik ik als ik op jana moet komen op barebackpad).

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:48

Nah, lekkere opmerkingen van die mensen dan zeg :( Mensen zouden eens wat beter moeten nadenken voor ze er iets uitfloepen.
Maar zo kun je zien he? De 1 mankeerd lichamelijk iets en een ander heeft een gaatje in zijn hoofd (en dan bedoel ik dus dat soort lui) :P Ik zou ook wel met een krukje willen opstappen aangezien mijn paard ook best wel groot ten opzichte van mij is maar hij wil dus absoluud niet blijven staan waardoor dit onmogelijk is(al word het al wel beter) Weet je wat ik lekker rijden vind? Met van die kunstof beugels. Die zijn lekker licht. Ik was ook altijd maar mijn beugels kwijt. Dit is met die kunstofbeugels een stuk beter geworden :+

Madeira_

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:50

Claudia78, ik stap ook op met een krukje.. maar dit doe ik voor mijn paards rug, ben aardig zwaar namelijk. En ik doe dit omdat ik er gewoon niet opkom met mijn knie. ;(

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:14

Sommige mensen kunnen niet nadenken of inleven.

Meestal een stoel om op te stappen

Ben zelf 1.81 en ik heb vaak echt nodig. Met m'n gewicht hebben ze geen problemen 59 kg dus ze voelen me niet hihihihi

Dus gewoon laten denken. Ik trek me er ook niks meer van aan.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:16

ik trek me er nu ook niks meer van aan hoor...
mijn instructrice en de huurders van haar pony's moeten ook allemaal met krukje opstappen, allemaal om de rug van het paard te ontlasten...tijdens opstijgen ben je namelijk 3 x zo zwaar als anders...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:15

Claudia78 schreef:
Nah, lekkere opmerkingen van die mensen dan zeg :( Mensen zouden eens wat beter moeten nadenken voor ze er iets uitfloepen.
Maar zo kun je zien he? De 1 mankeerd lichamelijk iets en een ander heeft een gaatje in zijn hoofd (en dan bedoel ik dus dat soort lui) :P Ik zou ook wel met een krukje willen opstappen aangezien mijn paard ook best wel groot ten opzichte van mij is maar hij wil dus absoluud niet blijven staan waardoor dit onmogelijk is(al word het al wel beter) Weet je wat ik lekker rijden vind? Met van die kunstof beugels. Die zijn lekker licht. Ik was ook altijd maar mijn beugels kwijt. Dit is met die kunstofbeugels een stuk beter geworden :+

Ja, daarom hing ik ook steeds de kunststof beugels aan Sando's zadel. Die raakt zoonlief idd minder snel kwijt!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:57

Nou meiden, mijn instructrice is regelmatig tevreden over mij, en dan geloof ik dat maar. Ik probeer de pennymeisjes maar te negeren die zeuren over: ''zou ik het voor je doen? Want JIJ kan dat NIET.'' ;(

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:38

O...o...owww... Wat kunnen mensen je dan onderschatten he?
Zo, nou ik ben net op stal geweest en ik kon mijn paard alleen maar poetsen aangezien het met bakken uit de lucht komt.
Er was ook niemand op stal. Dus, was ik snel weer thuis. Nou, volgende week zou het weer een stuk beter worden dus....

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:45

:j daar hopen we maar op! ik heb ook alleen gepoetst, was wel makkelijk, alle haren waren zo weer weg met die wind.
Die van mij zijn al haast door hun wintervacht, hebben geen deken op in de winter ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:31

oh, wat ben ik dan verwend met een binnenbak :P
Heb vandaag weer les gehad, en het ging best goed vond ik zelf.
Ik had haar na 2 mislukte pogingen, vanuit de stap in de goede galop :D
En dat met mijn slechte been! 8-)
Het word nog wat met ons, hahahaaa

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:30

Hiphopje wij zitten te smachten naar een binnenbak hihihi.

Hier in duitsland mag dat niet. Dus wordt gewoon in een buitenbak gereden.
Gisteren lekker gereden op ouwe fer en vanmiddag denk ik ook weer. Hopelijk ook nog op lieuwe.

Als het weer het toelaat

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:34

Owww ik moet even een keertje mopperen hoor. Ik heb niet zo`n sterke rug. En sinds met dochtertje er is (vandaag precies 10 mnd) Is het helemaal een ramp. Ik heb meer pijn dan dat het goed voeld maar vandaag is echt een drama zeg. Ik had al zo`n aleve 550 op en was aan het stofzuigen toen ik ineens door mijn knieën zakte. De prijn zit me nu zelfs in mijn benen. Toen mijn moeder me net belde heb ik het uitgejankt van ellende. (normaal verberg ik dat soort dingen liever) Poewww, ik wil niet te veel zeuren over mijn lichamelijke gebreken. Maar soms denk ik, wat zou het makkelijk zijn om eens een gezond lichaam te hebben. Zoals ik me vandaag voel hoef ik niet op mijn paard te stappen bij wijze van spreken. ;( Nu word mijn dochtertje net wakker en ik zie er tegenaan om haar te tillen en de pijnscheuten weer te moeten voelen. Na jaaaa, nu weer even genoeg gezeurd. Kiezen weer op elkaar en verder gaan.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:32

ik heb met mn vriend een huis gekocht!! Dus ik ga samenwonen!! haha

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:36

Gefeliciteerd kleinelinda! :D

Ik heb foto's van mijn geleidehond met zijn nieuwe dekje (staat op dat mensen hem met rust moeten laten, zijn nogal vaak mensen die ik totaal niet ken, opeens mijn hond gaan aaien). Zou ik ze laten zien hier?

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:04

@claudia78, sterkte!
@Madeira_ laat zien, ben nieuwsgierig ;)
@kleinelinda gefeliciteerd!!

Vandaag weer niet gereden, zo kom je wel weer eens aan andere dingen toe, leuk behangetje uitgezocht :D
De stallen weer eens ff grondig gereinigd
Nu ff lekker achter de computer

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:12

Nou hier zijn ze dan.

1e foto, het dekje:
Afbeelding

2e foto, Diezel in tuig met dekje:
Afbeelding

3e foto, Diezels lieve koppie :+:
Afbeelding

4e & 5e foto, Diezel! :+:
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben helemaal verliefd op hem :D

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:18

Kan me voorstellen dat je helemaal verliefd op hem bent!!
op de vierde foto kijkt hij super stoer :9

Met zo'n vestje aan zien de mensen meteen dat het de bedoeling is om hem niet te storen, voor jou ook makkelijker om niet de hele tijd te hoeven zeggen dat dat niet de bedoeling is.
mijn hond heet ook Diesel[ met een S] een franse bulldog :o

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:09

hahah dankjewel allemaal

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:41

Linda, leuk zeg dat jullie gaan samen wonen. Alhoewel het in het begin ook wel wennen zal zijn. Ik weet nog wel dat wij gingen samenwonen en dat ik na een maand dacht, moet dit nu leuk zijn? We moesten zo aan elkaars kleine gewoontes wennen, die je normaal niet zo snel ziet. Bijvoorbeeld, hoe hang je het wcpapier op? :+ Of liggen de vorken rechts of links naast de messen in de la? Heel dom, maar het went vanzelf.

Het is zo herkenbaar dat andere mensen zich met je gaan bemoeien en dan dingen zeggen die best kwetsend kunnen zijn zonder dat ze het weten. Ik krijg ook zo vaak te horen dat ik lui ben, stel je niet aan, jij hebt ook geen conditie en ga zo maar door. Heel vervelend. Eerst voelde ik me ook echt een zeur en vond ik mezelf ook lui (kon soms uren slapen zomaar midden op de dag omdat ik mijn ene been niet meer voor de andere kon zetten).
Nu ik weet waar het aanligt scheelt het veel en kan ik het beter accepteren en dat andere mensen om me heen dat minder goed kunnen, is meer hun probleem dan het mijne. (alhoewel het niet altijd even leuk is)

Weet je dat het opstappen met een krukje, trapje of stoel ook veel beter is voor je zadel? Ik stap heel vaak op met een trapje gewoon voor het behoud van mijn zadel. En waarom zou je het niet doen als het je zoveel energie bespaart?

Tot de volgende keer! Wel gezellig dit topic.... eindelijk een topic waar iedereen elkaar in de waarde laat en waar je niet gelijk wordt ver of beoordeeld. _/-\o_

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:36

Gaat vandaag iets beter met mijn rug maar nog niet juh van het...Het weer is weer om te huilen hier. Als mijn rug het toelaat zal ik vanmiddag nog ffe naar mijn paardenbeestje toe....En als ik niet te moe ben want we lagen vannacht pas rond half2 op bed omdat we op visitte zijn geweest gister avond wat errruuuuug gezellig was. Maar ja, dochterlief was er wel weer voor 7 uur vanochtend :P
Nah, morgenochtend ga ik zoieso naar Gurbe want s`middags krijgen wij weer visitte.....

Kleine Linda: Gefeliciteerd!!!! :D Spannend zeg....

Wammes: Ga je zelf behangen? *-:)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:54

hahah maar dat weten we al van elkaar hhaha. Hij woont al op zichzlf en ben meestal het hele weekend bij hem dus ben al heel wat gewend. Ik bedacht me net oppeens dat ik nog geen foto van mij en Marijke had geplaatst.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door appiesjappie op 28-03-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:56

pff had laatst foto's gemaakt met paardrijden
ook een van voren
ik zie nu eigenlijk pas hoe erg ik naar links hang :o
zou dit komen door mijn scoliose
thuis zit ik ook altijd scheef op een stoel enzo

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:26

KleineLinda: Ahhhh nog een Friesjeeeee....Wat voor vader zit er achter?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:02

Hé Corientjuhh, Dat zou heel goed kunnen dat dit komt door je scoliose. Ik heb zelf ook een scoliose en daardoor kan ik gewoon niet kaarsrecht zitten. Kreeg ik dus ook altijd kommentaar op tijdens les of wedstrijden.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:14

ik heb ook scoliose maar door houdingsoefeningen van de fysio kan ik op het paard wel rechtop zitten terwijl ik er in andere situaties nog wel veel scheef zit...hij raad mij ook aan om te blijven rijden...