Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nawamooks

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:50

Vanmorgen met spierpijn wakker geworden. Had ik eigenlijk wel verwacht.
Er lag hier sneeuw vanmorgen hihihihi.
Gelukkig is die wind een beetje weg.

Dus hopelijk is het vanmiddag droog, dan ga ik het weer proberen.
Ben geen type die snel opgeeft hihihihi

Ik wens iedereen een fijne dag toe

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:17

Nou, mijn dochtertje slaapt nu ffe. Kan ik even met de hond weg want hier word het weer behoorlijk donker nu dus dan hoef ik dat kleine meissie de regen niet in te slepen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:38

Hoi weer veel te lang niks van me laten horen sorry, gister pas 12 uur thuis moest met school naar een concert, was mooi maar saai. Hopelijk gaat het hier goed met iedereen.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:43

Wat een weer vandaag zeg.

Ben ik mee aan het helpen met uitmesten. Bijna geen wind en langzaam kwam het zonnetje er door.
Paar uur later plenst het pffffff
kan weer niks, maar wel lekker gekroeld met lieuwe.

Hou m'n hart vast claudia. Fer gaat ineens op z'n oude dag zand eten.
Stond ineens stijf van schrik.

Hoe kan je zoiets afleren, wie o wie weet iets.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:34

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:08

Hoi, kan ik mij eigen ook aanmelden om mee te kletsen? kreeg de tip van Nawamooks ;)
Ik zal mij eerst ff voorstellen, heet mariël en heb twee paardjes , wammes en remy, en heb M.S
Ben afgekeurd, maar heb het redelijk druk met de paarden die inmiddels thuis staan :D

Ik ga dit jaar voor het eerst meedoen aan de Eper paardenvierdaagse }> , super zin heb ik daarin, maar vind het ook heel spannend, hoop dat ik goed genoeg ben om het uit te rijden.
Ga eerst ff terug lezen wie er allemaal in dit topic meekletsen....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:17

welkom wammesje.
natuurlijk ben je hier welkom.

ik baal als een stekker...wat een zeikweer zeg...
vandaag bij de tandarts geweest en ook weer lekker nieuws gekregen (niet dus)...

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:26

Heeeeeeee Mariel

Daar ben je dan hihihihi. Wat leuk een vierdaagse pfffffff hopelijk heb je goed weer.

@ lammie tandarts brrrrrrrrr . Moet er weinig van hebben. Heb nu een hele lieve tandarts en die is zelf ook bang hahahahaha.
Dus 2 vliegen in 1 klap. Heb sinds begin dit jaar nu eindelijk weer wat kiezen d.m.v een plaatje.
Door de medicatie die ik heb gehad begon alles af te brokkelen.
Nu nog steeds eerlijk gezegt.

@ ukje dat geef toch niks. Je heb wel is van die dagen he.
Wel jammer dat het concert niks was.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:37

Normaal gesproken kijk ik niet naar wat ik niet kan of minder kan. Maar voor dit topic maak ik een uitzondering.

Ik heb een NAH (niet aangeboren hersenletsel) en als ik erg moe ben heb ik krachtsverlies aan mijn rechter kant. Dus als ik dan de beugels op de normale maat heb dan hou ik mijn rechter been moeilijk in de beugel en heb moeite om de teugels in mijn rechter kant te houden. Waar ik ook last van heb is dat ik dan meer door mijn linker oog dan door mijn rechter. Dus moet ik meer op mijn pony vertrouwen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:10

Ja ik heb ook een hekel aan de tandarts, maar dit keer kreeg ik te horen dat er een tand aan het doodgaan was/is, deze tand was 8 jaar geleden al afgebroken en toen heeft hij er een soort nepgedeelte overheen gezet en zo heb ik toch nog 8 jaar door kunnen gaan met die tand (voortand bovenin).

@ pubelia: welkom.

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:13

pubelia schreef:
Normaal gesproken kijk ik niet naar wat ik niet kan of minder kan. Maar voor dit topic maak ik een uitzondering.

Ik heb een NAH (niet aangeboren hersenletsel) en als ik erg moe ben heb ik krachtsverlies aan mijn rechter kant. Dus als ik dan de beugels op de normale maat heb dan hou ik mijn rechter been moeilijk in de beugel en heb moeite om de teugels in mijn rechter kant te houden. Waar ik ook last van heb is dat ik dan meer door mijn linker oog dan door mijn rechter. Dus moet ik meer op mijn pony vertrouwen.

Hoe los je dat op met je beugel?, heb ik ook regelmatig, dat ik een beugel verlies :7 , vooral als hij ineens op zij springt.
Ik durf eigenlijk alleen met veiligheidsbeugels te rijden, ben bang dat ik erin blijf hangen :o

@ nawamooks ik hoop ook op goed weer, maar van de vier dagen zullen er vast wel een paar goede tussen zitten. 8-)

Ik ga eerst ff naar de therapie, mijn man is vrij, dus hoef lekker niet te fietsen, het regent hier al |(

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:40

Hey girls ;) Hier regent het nog niet maar kan het wel elk moment beginnen. (en zie het begint te spetteren net dat ik dat typ)
Ik zou dus vanmiddag ffe naar mijn paard want mijn moeder zou opassen. Maar gezien het weer dat er aankomt zal het wel poetsen worden. Na jaaaaa kan ie nog even langer van zijn herstel genieten.
Nawamooks....Dat meen je niet. Ik moet wel zeggen dat ik Gurbe eigenlijk ook nooit zand zag eten dus perplex stond vorige week. V/d week viel het een paar meiden van stal op en toen ik maandag met hem in de bak was zag ik ook dat hij met zijn smoel het zand in dook. Hoe zielig het ook klinkt een muilkorf bied uitkomst voor deze paarden want zandkoliek kan heel verkeerd aflopen. Gurbe heeft echt een engel op zijn schouder gehad hoor. Misschien komt je paard een zout of mineraal tekort die paarden gaan dan nl ook zand eten. Dus ffe een blok in zijn box.(als ie dat al niet heeft). Verder kun je zijn ontlasting heel makkelijk op zand kontroleren.
Als daar zand in zit zou ik een kuurtje zandweg nemen ter voorkoming van ;)
Even voor de nieuwkomers...WELKOM!!!! in dit gezellige kletstopic waar we elkaar in onze waarde laten :D

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:43

wammesje, ik had dat ook toen ik nog op de manege reed. Daar hadden ze toen speciale leertjes die ze aan de beugel bevestigen met drukknopen. Dat leertje ging voor mijn tenen langs, en aan dat leertje zat een postelastiek die dan achter mijn hak langs ging. Mocht ik eraf vallen dan zou die elastiek gewoon knappen. (gelukkig nooit gebeurd) Ik vond het wel eng in het begin, maar telkens je beugel verliezen is ook niks.
Nu ik met mijn eigen knolletje western rijd, heb ik er bijna geen last meer van. En als ik tijdens een galopje miijn beugel eens verlies, dan kan ik er meestal tijdens het galopje ook zo weer infloepen. En anders rijd ik maar zonder beugel even verder, het zadel zit geweldig en mijn knolletje heeft een heerlijke gang.

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:56

@ hiphopje, dat is idd een goed idee, als ik hem verlies vind ik de beugel niet zo snel weer terug, moet dan echt voorover hangen om te zien dat ik het aan mijn voet schuif, en ik rijd alleen buiten, dus das niet zo handig soms :7
Over buiten rijden gesproken, waar blijft de zon?? en vooral wanneer verdwijnt de wind :(
met die wind is hij altijd zo jolig, zelf vindt hij dat erg grappig, maar langs een drukke weg kan ik er niet om lachen.
Zand eten doen paarden in een bepaald jaargetijde, komen ze idd iets te kort, onze shetlander staat de hele tijd aaan een boom te likken :9 , ook zoiets geks, heb ze net maar weer ff binnen gezet, ze lopen alles zo heel erg stuk, wammes was zwart/grijs, normaal is hij geel :+
Kan remy ook even rustig eten zonder dat hij verplicht moet spelen!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:18

Nah, ik heb mijn plannen voor vanmiddag maar bijgesteld en ga lekker vanavond naar mijn paard.
Bah..bah..bah wat een weer ineens zeg. Ik kwam net terug met de hond en mijn handen waren knalrood. Zo koud was die wind :oo

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:19

wammesje schreef:
pubelia schreef:

Hoe los je dat op met je beugel?, heb ik ook regelmatig, dat ik een beugel verlies :7 , vooral als hij ineens op zij springt.
Ik durf eigenlijk alleen met veiligheidsbeugels te rijden, ben bang dat ik erin blijf hangen :o

@ nawamooks ik hoop ook op goed weer, maar van de vier dagen zullen er vast wel een paar goede tussen zitten. 8-)

Ik ga eerst ff naar de therapie, mijn man is vrij, dus hoef lekker niet te fietsen, het regent hier al |(

Ten eerste los ik dit niet altijd op. Maar ik heb GPG beugels dus er zit vering in. Ten tweede doe ik ze een gaatje korter. En ten derde hebben mijn GPG beugels aan de buiten kant van de voet een opening. Dus ik zal er niet zo snel in blijven hangen mocht er iets gebeuren. En wat ook fijn is, is dat ik mijn voet er weer redelijk snel in terug heb. Dus als ik galopeer en ik blijf rustig en doe mijn voet er weer voorzichtig terug in dan is er niet veel aan de hand. Al moet ik dan wel weer rustig terug naar de draf en dan naar de stap. Want moet dan echt ff bijkomen.

En thnx voor het warm welkom hier. ;)

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:23

Ik had botkanker, en er is 20 cm van mijn kuitbeen eruitgehaald (in je onderbeen heb je een scheenbeen en een kuitbeen, het kuitbeen voel je niet zitten.)
Ik ben minder beweeglijk met dat been, ik kan mijn hiel niet echt uitdrukken, en mijn been vliegt soms naar alle kanten }:0

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:31

jasminetje schreef:
Ik had botkanker, en er is 20 cm van mijn kuitbeen eruitgehaald (in je onderbeen heb je een scheenbeen en een kuitbeen, het kuitbeen voel je niet zitten.)
Ik ben minder beweeglijk met dat been, ik kan mijn hiel niet echt uitdrukken, en mijn been vliegt soms naar alle kanten }:0

Dat zal ook niet makkelijk zijn, dan heb je ook wel wat aan de tips hierboven ;) kan je nog wel goed opstappen?, dat is bij mij ook wel eens lastig, had zo'n opstapbeugel gekocht maar dan kreeg ik mijn rechter been er niet over heen ;(

Stap ook wel eens met krukje op, maar onderweg als je af moet stappen, je weet maar nooit, is dat weer wat lastig.
probeer dus zo lenig mogelijk te blijven.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:35

Ik stap ook altijd op met een stoel. Ook al is mijn haflinger maar 1.45. Ik doe dit niet voor mijn beperking, maar ik doe dit voor mijn gewicht. Omdat ik niet de lichtste ben. Ik moet er wel bij zeggen er zo opkomen doe ik ook niet meer. Als ik in de bossen rij, en ik moet er af. Kijk ik altijd eerst in mn omgeving of er een boomstronk ligt. En met die boomstronk kom ik er tot nu toe altijd nog op!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:37

Hoi Allemaal en welkom pubelia

Raak zo vaak m'n beugels kwijt hihihihi.
denk dat ik ze een gaatje korter doe rechts dan. Die verlies ik heel snel.
Ga vanmiddag weer proberen te rijden tussen de buien door.

Ga denk ik op de oude zitten die vind een spatje regen niet zo erg.
Lieuwe was eergisteren erg sterk en vandaag vertoont hij pubergedrag hihihihi

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:39

ik stap ook meestal op met een krukje, anders moet ik altijd eerst hupsen en dan bij de 3e heb ik genoeg kracht en snelheid om erop te komen (snappen jullie?) en ik doe het ook om de rug van mijn paard (en pony) te ontlasten...

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:46

Ik probeer nog zelf op te stappen ook al is dat soms lastig
Fer is 1.86 anders pak ik een stoel erbij.

Ik stap buiten nooit af omdat hij zo hoog is en het mij teveel moeite kost om er weer op te komen

Daarom heb ik lieuwe erbij genomen is een stuk kleiner.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:47

wammesje schreef:
jasminetje schreef:

Dat zal ook niet makkelijk zijn, dan heb je ook wel wat aan de tips hierboven ;) kan je nog wel goed opstappen?, dat is bij mij ook wel eens lastig, had zo'n opstapbeugel gekocht maar dan kreeg ik mijn rechter been er niet over heen ;(

Stap ook wel eens met krukje op, maar onderweg als je af moet stappen, je weet maar nooit, is dat weer wat lastig.
probeer dus zo lenig mogelijk te blijven.

In het begin ging dat totaal niet, maar nu begint 't te beteren, ik moet ook wel altijd opstappen met een krukje.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:57

Welkom jasminetje.
Het gaat zo snel nu hier

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:04

Met een krukje is beter voor je paard! maar ik denk als ik een maand niet meer gewoon opstap, het me nooit meer lukt :7
Ik probeer me nog te veel vast te houden aan vroeger, toen sprong er zo makkelijk op, een en al souplesse, ha ha *D
Laatst ging ik er ergens op, langs een drukke straat, dus ik ging op een stoepje staan, parkeerde Wammes op een laag gedeelte.
Ik had niet zo'n beste dag, dus het ging echt met moeite, zegt een vrouw die langs loopt; Kom kom, als ik jou was zou ik eerst op gymnastiek gaan! :o , dan voel ik me zo klein worden ;(
het leuke is dat wammes echt zo omkijkt van, kunnen we? zit je Beb? :D