abbeltje schreef:Een tijdje geleden melde ik me al bij dit topic aan omdat er bij mij COPD is geconstateerd. Best wel lastig, ik heb het de laatste tijd dus erg benauwd en word er wel een beetje gek van. Ik moet nu gaan kijken hoe ik mijn dag ga indelen en hoe ik de energie ga verdelen zodat ik al mijn taken kan doen maar ook tijd over hou voor leuke dingen zoals paardrijden. Ik moet vooral werken aan conditieopbouw en kreeg het advies om te gaan sporten.
Ik heb toen met mijn instructrice die tevens therapeut is overlegd of we niet iets kunnen doen met paarden en conditietraining voor mij. Zij heeft nu een heel plan uitgewerkt en ik heb dit aan mijn arts voorgelegd. Hij vond het een heel goed idee en heeft dit weer doorgespeeld aan mijn verzekering. Zij gaan als het goed is deze therapie betalen![]()
Daar ben ik echt heel blij mee. Zo vang ik 2 vliegen in één klap, ik doe wat aan mijn conditie en werk met mijn paard. We gaan mijn 2 lipi's hier voor inzetten. Dus dat wordt vast en zeker leuk. Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat!
erg leuk dit hoor, moet ik ff onthouden! heb je lippizaners? leuk!