Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:48

nou ja Bari, wat een nare toestanden zeg!
Hoe is het nu met hem?

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:51

@ Bari sorry m'n hyves doe het ff niet. Vandaar dat ik niet antwoorde.
Alles zit vandaag vast en je hoort alleen maar gekraak en geknak. Bij de fysio ook al.

Heb je al een trailer gevonden.

@ whitje Hier zal je wel ideeen krijgen hoor

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:55

Ach Bari wat een ontzettend rotverhaal zeg ;( Je moet maar zo denken je hebt paarden mensen en je hebt "paarden mensen". Dat laatste zijn hun blijkelijk. Super dat je meteen een ander plekje gezocht hebt :D Maar desondanks heel rottig want er is weer een stukje vertrouwen verdwenen voor zowel jou als je paard in mensen. Ik hoop dat je nieuwe plekje jullie beiden gaat bevallen.
Mijn paard is in de omgang ook niet 1 van de makkelijkste hoor ;) Soms met de kleinste dingetjes.
De bak in en uit is een drama bij hem bijv. net als het opstijgen (word al wel iets beter nu)
Soms is er niet met hem te werken want dan zijn er allemaal spoken in de bak. Maar zoals dinsdag ging ie weer lekker. Tja ook zo`n beestje heeft zijn karakter he? En het zijn 2 of 3 stapjes vooruit en 1 terug. Vooral met diie jonge dieren ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:01

@ Bari :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Wat ontzettend vervelend zeg, voor jou en je prachtig mooie paard. Hopenlijk heb je nu (vanaf vanavond?) een plek waar ze wel met rust en geduld met je paard om kunnen gaan. Als jij er mee kunt wandelen moeten anderen dat ook kunnen leren! Lekker makkelijk om die "bok" de schuld te geven. Sommige paarden hebben nou eenmaal een andere aanpak nodig (ik zeg bewust niet zachtere, want naar mijn mening is de harde aanpak voor vrijwel elk paard niet de aangewezen manier)

Het vertrouwen zal wel weer terug komen. Immers hij zal dondersgoed doorhebben dat JIJ hem niks misdaan hebt. Het fysiek door jou hem weghalen van de nare plek kan zelfs heel positief gaan werken (heb dat zelf gezien met onze verzorgshet. Die was superlief hoor op zijn oude plek waar we hem opgehaald hebben vor de nieuwe eigenaar. Maar wel eenzaam. Mijn man (vrijwel geheel paarden-ervarings-loos) heeft hem opgeladen en sindsdien is mijn man een grote vriend van hem! Voor mij en de kinderen is hij ook super, maar hij lijkt altijd net dat beetje extra blij als mijn man er ook nog eens bij is.)

Daar weggaan is in elk geval een juiste beslissing lijkt mij en (even ter ondersteuning dat jij een prima baas bent, ik weet dat anderen op die stal hebben gezegd van niet ;) ) dat jij dus een prima verantwoordelijke baas bent vor je knollie.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:15

Jeetje Bar, wat n vervelend gedoe nou weer!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:25

Heey hoe is het hier? Nog aan het rijden geweest? Ik hoop eignelijk dat het zaterdag weer kan in het weiland. Want het is nog zon dikke blub dat het niet wil echt balen.

Groejtes

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:57

hoi, mijn paard is verhuizd en knapte weer een beetje op. ging goed op de trailer. vanmiddag was ie nog steeds wat anders, ik wou hem vastdoen aan een touw en dat wou hij niet, dus heb er wat moeite voor moeten doen. maar goed, we laten hem nu eerst maar met rust en dan zien we in het weekeind wel verder. hij is ook niet de makkelijkste qua vertrouwen maar het is geen onhandelbaar paard, anders had ik hem niet. je moet hem alleen met veel geduld benaderen.

fijn te lezen dat het met jullie aardig goed gaat, ik heb ff bijgelezen maar heb zowat de fut uit, geestelijk en lichamelijk ook.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:14

Zo, dat heb je snel gedaan!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:23

nou ja zeg, nu houd het toch op mensen...kijk net op de holland's next top horse site onder "in de media"en zie staan jawel! de pennymagazine! ik denk leuk, een van de jongeren staat in de penny, ik denk ff aanklikken en staat mijn paardje er ook tussen... :o :oo 8)7 vraag me alleen af, wie dat geplaatst heeft mens!ik lees toch echt niet meer de penny magazine...wel leuk maar ik heb het er niet heen gestuurd

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:43

Hahaha, mooi toch? :j
Hoeveelste staan jullie op het moment?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:43

het wisselt tussen plek drie en twee haha. je hebt trouwens pb amanda ;)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:44

Het kan zijn dat ze het gewoon van de site af hebben geplukt. Sorry dat ik hier niet lang geweest ben toetsweek en sinds gister avond een beetje hectiek hier in huis we hebben plotsklaps een hond erbij allemaal leuk en aardig maar het is een herder waar ik zoiezo niet echt van gediend ben plus dat hij nog heel erg onrustig is. En het vereist een consequentie )sorry als het verkeerd staat) die ik bij mijn eigen hond nooit hoef toe te passen :D, en not but not least hij is wel 2 keer zo groot als mijn eigen hond.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:46

@ ukje, o hoe kom je zo aan een hond? gewoon rustig aan hoor ;)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:49

Eigenlijk door iets heel vervelends de bazin van die hond heeft gister een hersenbloeding gehad. En mijn ouders hebben altijd gezegd van als er wat is kan de hond bij ons terecht. Mijn vader is tevens haar huisarts maar zijn bevriend geraakt doordat wij een hond zochten en zij het telefoonnummer van de stabij vereniging aan ons door heeft gegeven. Klinkt lekker krom maar kan het even niet zo goed uitleggen.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:51

jeetje wat naar voor die vrouw! ik hoop wel dat ze weer beter word!en hartstikke fijn dat jullie de hond opvangen!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:33

wel jammer dat je voor het next top horse er voor moet betalen anders had ik ook wel mee willen doen haha

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:20

het kost eenmalig 7,50 inschrijven dat klopt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:18

Heey meiden.

Hoe is het hier?

Noor, jeetje naar voor die vrouw zeg. Wel super dat jullie hun hond willen verzorgen!

Bari, sterkte meid. En ik hoop echt dat je 1e word, je verdient het gewoon zo!!

Ik heb woensdag examens met Diezel! Ben benieuwd :D hij zou vast wel slagen, zo'n lieve/brave/knappe hond is het wel :+:

Ik heb ook net papier terug gekregen, Madeir is nu lid weer van het KVTH. Maar ze kan dus mee doen met keuringen! Joeppie! En ze staat officieel nu op MIJN naam :+:

Ik heb net de stap genomen om stage af te bellen maandag. Ik moet eerst naar de chirurg voor controle voordat ik weer mag beginnen. Dinsdag wel weer naar school. Gelukkig begrepen ze het goed op stage. Ik liep vandaag even een mini rondje met Diezel, maar werd echt slap. Kan dit nou nog komen van de narcose??

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:20

Hallo mensen,
Vandaag haal ik mn paard uit zn stal op 3 benen: zoolzweer. Dus hele ochtend gebeld en gewacht op de smid en extra verband en hoefzak bij dierenkliniek gehaald.
Mn paard had zo'n pijn! Maar de druk is er nu af en dat scheelt al de helft.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:46

Gisteravond nog met mijn paard gereden....Nu vecht ie voor zijn leven...De komende uren is het erop of eronder.... |(
Ik moet het even van me afschrijven want ik snotter me een ongeluk.
Ik ben blij dat ik op zo`n geweldige stal met ontzettende lieve, geweldige meiden sta.
Vanmiddag kreeg ik telefoon dat het niet zo goed met mijn beesje ging. Hij was koliekerig.
Er bleek zand in zijn ontlasting te zitten. Na wat ontspanners gekregen te hebben gingen de meiden met hem lopen.
De hele middag hebben ze met hem gelopen.... Maar het ging slechter en slechter...Hij wilde steeds gaan liggen.
De dierenarts is aan het einde v/d middag weer geweest. Het zag er ineens veel slechter uit. Hij heeft toen nog een behandeling gehad (het hele verhaal heb ik nu geen zin in want ik kan niet helder denken). Het is nu de aankomende uren erop of eronden.
Ik had zo`n rot gevoel toen ik van stal ging. Gewoon dat ik niks kan doen dan afwachten....

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:49

@ claudia wat erg...ik duim voor je!

@ amanda ben je lkker klaar mee, tjonge. ik hoop het word snel beter

@ madeira het gaat iets beter met hem, stond vanmiddag lekker buiten ik heb hem erin gebracht in de paddok en het ging goed en toen na twee uren weer binnengebracht

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:52

@claudia: sterkte, doe mij dan maar n zoolzweer...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:54

@ Claudia :(:) :(:) :(:)

ik brand een kaarsje voor hem....

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:06

Madeira_ schreef:
Heey meiden.

Hoe is het hier?

Noor, jeetje naar voor die vrouw zeg. Wel super dat jullie hun hond willen verzorgen!

Bari, sterkte meid. En ik hoop echt dat je 1e word, je verdient het gewoon zo!!

Ik heb woensdag examens met Diezel! Ben benieuwd :D hij zou vast wel slagen, zo'n lieve/brave/knappe hond is het wel :+:

Ik heb ook net papier terug gekregen, Madeir is nu lid weer van het KVTH. Maar ze kan dus mee doen met keuringen! Joeppie! En ze staat officieel nu op MIJN naam :+:

Ik heb net de stap genomen om stage af te bellen maandag. Ik moet eerst naar de chirurg voor controle voordat ik weer mag beginnen. Dinsdag wel weer naar school. Gelukkig begrepen ze het goed op stage. Ik liep vandaag even een mini rondje met Diezel, maar werd echt slap. Kan dit nou nog komen van de narcose??

ja kan komen door de narcose meid, heeft tijd nodig hoor. komt echt wel goed maar doe nog ff rustig aan! en suc6 met het examen he!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:17

claudia: heel veel sterkte!!!
ik weet hoe je je voelt....ik heb het namelijk 14 oktober 2008 gevoeld...