Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:01

:o :o :o

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:53

Oh, wat jammer. Ik heb dat van sbs helemaal gemist. Had me wel leuk geleken om te zien eigenlijk.
Pffff zo, ik zal me zometeen eens even omkleden en dan dochterlief even naar haar oma brengen.
En dan hoop ik vanmiddag in het zadel te kunnen want de laatste keer ging niet zo denderend ;(

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:13

@ Bari
Ik zag het toevallig, kijk eigenlijk nooit naar HvN, maar het kwam in een voorstukje voorbij.
Leuk item hoor. Er werd goed duidelijk dat je met een paard nog veel meer kan doen dan alleen maar rijden en dat je ze een heleboel kan leren. Bovendien zag je wat een plezier hij er in heeft...en jij ook natuurlijk :D

Jammer dat ze dan niks zeggen over stemmen enzo, maar zo gaat dat, ze knippen een heleboel weg.
Ik was laatst ook door ze gefilmd bij een dogdance-wedstrijd, bíjna niks van teruggezien, maar toch leuk ;-)

Succes verder met de verkiezing!!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:27

_Canter_ schreef:
@ Bari
Ik zag het toevallig, kijk eigenlijk nooit naar HvN, maar het kwam in een voorstukje voorbij.
Leuk item hoor. Er werd goed duidelijk dat je met een paard nog veel meer kan doen dan alleen maar rijden en dat je ze een heleboel kan leren. Bovendien zag je wat een plezier hij er in heeft...en jij ook natuurlijk :D

Jammer dat ze dan niks zeggen over stemmen enzo, maar zo gaat dat, ze knippen een heleboel weg.
Ik was laatst ook door ze gefilmd bij een dogdance-wedstrijd, bíjna niks van teruggezien, maar toch leuk ;-)

Succes verder met de verkiezing!!

dankje wel anya, ja ik vond jammer dat er niets over gezegt was met die stemmen maar goed, als we tenminste kunnen laten zien hoe je verder nog met een paard kan werken. mar goed, niks rustig aan maar verder stemmen verzamelen, we hoefen nog maar twee stemmen dan staan we op plek twee...en het lukt me nog steeds niet om daar te staan, grrr

lammie2701

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:22

ik heb net op je gestemd...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:10

gelukkig heb ik 2 emailadressen en sta je nu op 2!!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:30

BARIII ik lag in het ziekenhuis en wat hoor ik op tv!!! Jouw en Fiji (als ik het goed schrijf) ontzettend cool!!

Heey meisjes.

Hoe is het hier?

Ik ga even niet bijlezen, kost mij nog iets te veel moeite. Wilde even zeggen dat ik het goed maak, ze hebben ook 2 of 3 wondjes van mijn vorige operatie (maagband) gebruikt, dus heb maar 2 of 3 wondjes erbij gekregen :D gelukkig.

Heb ook niet hoeven braken (kreeg medicatie van te voren, hielp erg goed).

Nou ik spreek jullie gauw weer, ik ga nog even weer rustig liggen/zitten.

Xxxx

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:32

Hé madeira, goed om weer wat van je te horen!
Fijn te horen dat het over het algemeen mee is gevallen!
En van Bar op tv knapt iedereen op
:D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:24

lammie2701 schreef:
gelukkig heb ik 2 emailadressen en sta je nu op 2!!!

thnx lammie!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:26

@ madeira wat fijn van je te horen hoor, ik hoop je voelt je snel beter!ja we waren gisteren op tv en ik wil vertellen man we hadden vanmorgen meer dan 300 e mails! speelgoed voor m paard aangeboden gratis, mensen die hem wouden kopen etc etc niet normaal meer! en uitnodigingen voor demo's...tjonge...moet haast een manager inhuren

@ amanda haha fijn dat je het zo bekijkt haha dat iedereen opknapt ik zat hier gisteren avond met een brok in m keel, ik dacht als ik maar niet de nationale l*l ben haha

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:25

Leuk!
Als die 300 mensen nou eerst even op je stemmen.... :p

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:36

Bari, kun je niet vragen aan SBS of ze nog een stukje op hun site zetten met tekst en uitleg hoe ze op jouw paard kunnen stemmen?
Wie weet helpt dat ook nog.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:09

Vandaag heb ik dus weer heerlijk kunnen rijden....Wat een weertje zeg 8-)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:59

abbeltje schreef:
Bari, kun je niet vragen aan SBS of ze nog een stukje op hun site zetten met tekst en uitleg hoe ze op jouw paard kunnen stemmen?
Wie weet helpt dat ook nog.

ik weet niet of dat kan, ik mocht al zo weinig zeggen ivm reclame maken ja... |(

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:00

amanda2 schreef:
Leuk!
Als die 300 mensen nou eerst even op je stemmen.... :p

dat zal een droom wezen, kon ik eens rustig aan doen haha :D even aan iets anders dan stemmen denken man!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:26

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:56

zow...ik heb er weer iets aan de stemmen gedaan, nu maar afwachten!
hoe is het hier?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:21

Hier in het Noorden des lands alles goed :P Maar ik mis het zonnetje van gisteren wel een beetje ;(

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:23

hier in het zuiden ook alles goed.
heb ondanks de giga koppijn heerlijk gereden vanochtend. had een ander bit voor haar gekocht, op advies van lesgeefmens, en daar reageert ze super op. voor de eerste keer liep ze in een normaal tempo, hahahaaaaaaaa
gelukkig reed er nog iemand van stal in de bak, dus die kon mooi even mijn rechtervoet in de beugel zetten :P

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:31

ik ga zo naar m paard toe. heb nu ook wat koppijn maar gaat zo wel over denk ik

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:37

Ik kan pas morgenavond weer naar hem toe ;(
Rijze Bari!!!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:55

dank U. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:34

nu mag ik om de week van mijn moeder elke zondag (omdat het dan rustig is op de weg) met haar paard gaan stappen (wel dak er op zit)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:24

ik zit weer eens met een problem, gisteren na m paard geweest en ik dacht als ie buiten loopt ga ik vlug een boodschapje doen en ik zie hem in de wei lopen met het touw aan zijn halster! nou dat is natuurlijk niet de bedoeling dus ik de auto draaien en dan naar de stal toe, van wat is dat dan? nu ja en kreeg het helemaal over me heen, dat paard zich totaal niet in de wei laat brengen omdat ie dan doordraait en is ie er het hek voorbij gaat ie keihard vandoor. en anders om uit de wei idem dito. nou ja ik denk ik kon later weer als ie binnen is en dan zie ik wel. wel kom ik weer word er tegen me gezegt "die rotbok van jou komt niet meer buiten of de bak in, blijft in de box want we willen geen ongelukken".ik dacht dat het een grap was maar niets is minder waar, maar ik begrijp dit echt totaal niet want ik ga altijd aan een touw met hem de bak in of te wandelen maar hij doet niets. wel is het iets moelijker hem uit de wei te halen, maar met geduld komt ie dan wel hoor. maar niet dat ik zulke taferelen heb gehad. dus ik kijk bij me paard gisteren middag, en zei en zeiknat gezeten en helemaal van de kaart. elke keer als ik zijn manen wou borstelen schrok ie zich weesloos, ik mag het haast niet zeggen maar ik heb erder het gevoel alsof ie een klap heeft gehad en dat is iets wat bij hem dus niet werkt, ik heb al weken over gedaan om hem het vertrouwen te geven, maar ja nu is ie weer terug bij af. heel zielig allemaal en ik ben gisteren dus io tot het besluit gekomen hem waar anders te stallen, we waren gisteren avond laat nog bij iemand en hij mag komen. dus ik hoop dat ie zich vanavond gewoon laat laden, want ik weet totaal niet wat er is gebeurt gisteren. en dat is wat ik bedoel, de schuld word elke keer maar een paard gegeven want dan is het een rotbok, maar wellicht als een ander na zou denken over de manier van benaderen dan zal het anders gaan. geduld en nog eens geduld.hij is jong, net uit engeland gekomen dus dit heeft gewoon tijd nodig. ik was echt heel verdrietig gisteren en nu nog.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:37

Hey allemaal ik kwam toevallig dit topic tegen en wat heet toevallig, ik ga het even uitleggen.

Ik volg de opleiding 'bewegingstechnologie' aan de haagse hogeschool
voor info: http://portal.hhs.nl/portal/page?_pagei ... ema=PORTAL

Nu lijkt het mij zo leuk om dingen te maken/ontwerpen/analyseren voor mensen die willen paardrijden met
een lichamelijke beperking. nu moet ik vanaf september (mits ik genoeg studie punten heb) gaan stage lopen
en zou dus ook graag al met me stage hier iets mee willen doen.

Een voorbeeld: Ik las op blad 1 dat er een mevrouw is die met een hernia paardrijd maar niet meer op een zadel
kan zitten omdat dat haar pijn gaat doen. (ze rijd nu zonder zadel en wil misschien wel helemaal niet meer anders)
maar ik zou het dan zo leuk vinden om voor die mensen een zadel te maken zodat ze GEEN pijn hebben na het rijden
en dat het paard er ook geen last mee heeft.

Ik heb verder nog weinig kennis met welke beperkingen je allemaal kunt rijden en probeer me daar nu dus ook meer in
te verdiepen. Dus daarom zo goed dat ik dit topic tegen kom.

Allicht hebben jullie ook ideeen waaraan nog wel gewerkt mag worden voor de paardensport om te kunnen rijden met een
lichamelijk beperking.
Stuur me dan maar even een PB l :D