Vreselijke manegekinderen :(

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:25

Ik had precies hetzelfde gedaan!
Wat gemeen van die kinderen.
En wat kan ze goed rijden Haha!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:36

Wat zit ze netjes rechtop!

Goed hoor, laat haar maar lekker genieten! Knipoog

escape419
Berichten: 18
Geregistreerd: 10-07-07

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:04

zo idd, totaal geen respect hebben die kinderen.
maar het erge ervan vind ik dat er niks mee gedaan wordt...
zei die instructrise er dan niks van??? Boos!
ik kan hie ook idd me hier heel boos om worden...
bah Boos!

Zamiro_2004
Berichten: 62
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: IJsselstein

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:05

Ze zit inderdaad mooi rechtop zeg!
En stiekem vind ik dat je best wel mag juichen hoor toen dat meisje er bijna afviel. (ik had het waarschijnlijk niet subtiel gedaan Bloos )
En ondanks zo verwend rot nest hoop ik dat je zusje nog heeeeel lang plezier van Cookie mag hebben!!!!

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:20

Van een meisje van 13 kun je verwachten dat ze weet wat ze zegt, dus dat jij er wat van gezegd hebt vind ik niet meer dan normaal.
En als ze de volgende keer weer haar mond opentrekt dan mag je daar zeker wat van zeggen.
Mensen horen elkaar in hun waarde te laten en dat kan niet vroeg genoeg geleerd worden. Als mijn kinderen ooit denigrerend doen over iemand anders dan krijgen ze dat van mij zeker te horen. En als ik er niet bij zou zijn dan hoop ik dat er iemand anders is die ze eens goed op hun nummer zou zetten. Daar leert zo'n kind alleen maar van Knipoog
Lekker mee naar die manege blijven gaan dus. Ja

xadie
Berichten: 34
Geregistreerd: 13-07-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:12

dit is niet leuk voor jou en je zusje
wij hebben ooit ook zo iets meegemaakt weliswaar op een andere manier
mijn dochter was 11 toen ze brgon met paardrijlessen , zaten daar ook zo enkele ettertjes in de groep met eigen pony of paardje
die begonnen ook onder elkaar te lachen met mijn dochter
bij haar was het geen handicap maar gestuntel
de eerste keer durfde ze niets te zeggen en had ze al niet veel zin meer om nog te leren rijden
de volgende les is ze netjes boos geworden en heeft aan deze dametjes gevraagd of ze wel doorhadden dat ze in dezelfde les als haar reden en dat hun rijkunst met hun eigen pony dus ook nog niet geweldig was
resultaat : de niet ettertjes in de les begonnen te lachen , de aanstoker van alles in de les is als een driftkikker van haar pony gestapt , heeft de les verlaten en is stampvoetend weggegaan met nog meer gelach tot gevolg
de volgende les is er niets meer gezegd ,
misschien kan jij de volgende keer ook eens zo iets laten ontvallen , net hard genoeg zodat die etterbakjes het horen ,
in ieder geval laat je zus maar met volle teugen genieten
mijn dochter die destijds uitgelachen werd gaat nu een paardenopleiding volgen en haar doelstelling is om aan gehandicapten en miderbegaafde kinderen en volwassenen les te geven

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:37

Bij ons op de manege zijn er ook jongeren die banketstaaf doen tegen/over de mensen met een handicap. Dan gaan ze erom lachen of nadoen. Echt dom vind ik dat. Dat zijn dan mensen van 12 tot 18 die dat doen. Van die verwende kinderen met een eigen pony. BAH!!!!!!!!!

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:22

Eindelijk een foto-sessie Haha! misschien zijn de foto's niet superduidelijk maar vooral de laatste zeggen genoeg....ze straalt Ja
Ik denk dat ik die andere pony ook wel had aangemoedigd om zijn allerliefste lading op de grond te mikken hoor Duivel

twilight10

Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:36

zoo dat is echt vervelend ik ben zelf ook nog niet zo oud maar nadenken kunnen de meeste mensen wel!

SuperMacho
Berichten: 209
Geregistreerd: 06-03-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:38

Wat een rotkinderen!!!

dat kan gwn niet ...
Als iemand mijn paard een andere naam geeft oke maar word het een sgeld woord dan seg ik wel wat

Snuitje88

Berichten: 29
Geregistreerd: 05-03-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:45

Hey wat vervelend voor je! En voor je zusje. Misschien is privéles een oplossing?

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:48

dat soort mensen heb je overal, en van alle leeftijden...

kom ik een vriend tegen op een feest die in een rolstoer zit, klets ik even met m, zeggen mensen dat het zo goed van me is dat ik hem meeneem naar een feest....lekker lomp, hij is alleen lichamelijk niet in orde...en hij hoort prima!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:26

Zo, je zusje zit beter als ik Vork

kseniya

Berichten: 42
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Drongencity

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:29

goh zo naar voor je!
Ik heb vroeger ook op de manege gereden zoner eigen paard en ik kan je verzekeren ik ken het gevoel. Dat sommige van de eigenaars (vooral meisjes dan) zich zo te goed voelen terwijl ze toen ze nog geen paard hadden mijn vriendinnen waren. Nou ja ik heb ze toch lekker een poepie laten ruiken toen ik met de grootste knol van de manege de dressuurwedstrijd gewonnen heb Tong uitsteken
Sterkte!!!

PS. vind da kind haar paard te goed voor cookie???
Ik weet niet hoor maar ik heb soms meer respect voor manegepaarden dan voor die van eigenaars!

Ponykse
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-03-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:25

Alasse schreef:
Hier in de buurt is een vrouw en die geeft les aan kinderen als mijn zus, zij heeft echter een wachtlijst van iets minder dan een jaar dus das was ook niet ideaal. Clown Deze vrouw werkt enkel met haar eigen paarden daarmee de lange wachttijd...

Ik was aan het denken van haar zelf een beetje les te geven wanneer de koop van mijn paard volledig rond is, het is toch alleen maar hobbelen dat ze wil en geen wedstrijden ofzo dus dat kan ik nog wel... Maar aangezien mijn paard in Antwerpen (dicht bij mijn vriend) staat en wij in Leuven wonen, en mijn moeder het niet ziet zitten om elke week een uur in de auto te zitten is dit ook geen optie...
Komt nog eens bij dat ze volledig weg is van deze pony en deze dus niet zo snel zal afgeven... Haha! Tot er een andere zwarte pony komt waarmee ze leuk kan rijden. Clown Hihi.


Inderdaad. Ik zat ook op een manege en op een gegeve moment werdt ik ook maar gepest precies hetzelfde verhaaltje als het zusje van haar! ik kan er ook niks aan doen dat ik anders ben dan een ander kind. Ik heb de syndroom van de pedagenos en ben Autistisch en ben ook licht gehandicapt kinderen kunnen er niks aan doen zulke mensen die zn kinderen gaan vervelen ermee zijn gewoon zielig.. Ze moeten er rekening mee houden.. Het is al erg genoeg voor zulke kinderen maarja,, dus ik werdt op me oude manege verschudt gezet en de paarden werden mishandelt dus ik kon er niet meer tegen dus nu zit ik op een speciale zorgboerderij waar je vanalles kunt doen met uhm lammetjes,schaapjes,geitjes,kippetjes,koetjes,paardjes,hondjes,konijntjes enzo dus ik ben wel blij daar want dat is ook voor speciale kinderen met een beperking zoals: Syndroom en autistisch enzo maar.. Laat dat vervelende meisje maar lekker links liggen. >:)

x_NDK
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-03-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:12

nou ik had denk ik precies hetzelfde gereageerd als jij.
en geloof me op elke manege zijn wel van die rotkinderen die denken
dat ze heel wat zijn. niets van aantrekken (makkelijker gezegt dan gedaan)
en leuk bezig gaan met je zusje en haar cookie Haha!

Borg

Berichten: 1524
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:14

Hier ligt ook een taak voor de instructeur.
Op de manege waar ik vroeger reed kwamen genoeg kinderen die iets mankeerden zoals een vorm van autisme, ADHD of het syndroom van Down. Zij reden bijna altijd op dezelfde dieren en werden gewoon geaccepteerd. Het is juist voor deze kinderen zo goed om met dieren om te gaan. Er zal best eens een opmerking gemaakt zijn aan de kant, maar de instructeur deed er alles aan om ook deze ruitertjes als volwaardig lid mee te laten doen en zo hoort het ook!

Persoonlijk zou ik het niet moeten horen als er laatdunkend over hen gesproken wordt, dan kunnen ze op wat commentaar rekenen!

domo
Berichten: 29
Geregistreerd: 27-03-08
Woonplaats: almere =)

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:01

Die kinderen moet je gewoon zo veel mogelijk negeren! Later komen ze er wel achter dat dit gedrag niet normaal is!

Vankje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:15

Wat een vervelende kinderen! Kinderen kunnen vaak zo hard zijn tegen elkaar...
Probeer ze te negeren, al begrijp ik goed dat dat moeilijk is :S Ze zijn het niet waard, laat niet het plezier door hun bederven!

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:16

Ben blij dat je zus het zo naar haar zin heeft met cookie. De foto's zien er ook echt leuk uit!
Laat die andere kinderen niet jullie plezier verpesten..
Ik ben niet gehandicapt maar ik ben vroeger ook heel veel gepest op de manege. Ik weet dat het ook echt niet leuk is. Maar aangezien ik heel verlegen was en niks durvde te zeggen is het alleen maar erger geworden. Totdat iemand het ook voor mij opgenomen heeft zoals jij voor je zus. Het is goed dat je dat gedaan hebt!!

tamaartjeee

Berichten: 565
Geregistreerd: 03-12-07
Woonplaats: leiderdorp

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:32

ja zulke kinderen heb je heel erg op maneges en dan die arogante blik dat je ze wel in de dichtsbijzijnde sloot kan gooien.
ik heb zelf een keer meegeholpen op een manege waar ze les geven aan gehandicapte mensen en de sfeer was er veel gezelliger dan op andere maneges en als je zag hoe gelukkig die kinderen waren als ze mochten paardrijden.

wat ik toen heb meegemaakt vond ik echt speciaal:
er was een jongetje en hij kon niet praten zat te kwijlen etc.. en hij zat op een fjord (zijn lieveling) Lianne, 1 iemand moest het paard vasthouden 2 anderen (ik was er toen 1 van) moesten heb tegenhouden omdat hij anders zou vallen..
hij kon niets zeggen behalve de naam van z'n pony: LIANNE

toen merkte ik hoe belangrijk dat paard voor hem was en hoe leuk hij het eigenlijk vind ookal huilde hij soms (dat was gewoon emotie die eruit moest) toch zag je halverwege dat hij opknapte hij begon minder te kwijlen als ze zeiden bijvoorbeeld wijs het hondje eens aan wees hij naar de H en hij keek om zich heen enzo..
zoiets bijzonders had ik nog nooit meegemaakt ik had ook niet kunnen bedenken dat het zo belangrijk voor hem is..
het heeft echt een hele erge indruk op me achtergelaten

mutageen

Berichten: 56
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Oostvoorne / Nijmegen

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:06

Kinderen pesten vaak uit angst om zelf gepest te worden. Door een ander te pesten voelen ze zich sterk en vinden leeftijdsgenoten dat ook. Wat ze niet begrijpen is dat ze het slachtoffer er onwijs mee kwetsen en heel onzeker maken. Hou dit in je achterhoofd, ze pesten dus uit onzekerheid en daaruit kun je opmaken dat het hele onzekere en zwakke personen zijn die dit doen.

Geweldig dat je zusje zo opleeft door het paardrijden, dat moet je haar zeker laten blijven doen ondanks de kritiek! De personen die dit doen krijgen hier op latere leeftijd onwijs veel spijt van, jouw zusje niet want die heeft het, neem ik aan ondanks de pesterijen, erg naar haar zin.

Chrissy_

Berichten: 1853
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Voorburg (ZH)

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:29

Wat een ....!
Dat begrijp ik echt niet hoor, zulke mensen... Ik kan daar ook altijd heel boos om worden. Ik begrijp je heel goed, op het moment heb ik ook altijd de neiging om uit te halen, maar dat doe ik natuurlijk niet Knipoog
Gelukkig maar voor je zusje dat ze het niet zo door heeft...
Nou, veel succes der mee Lachen

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:24

Alasse, het zou niet mogen gebeuren......

Ik herken het wel. Ik ben 33 en mijn broer is 30. Hij is al zijn hele leven gehandicapt. Hij had al klein een rolstoel en ik heb ook wat opmerkingen en blikken gezien van mensen.

Ik heb op school weleens mijn handjes laten wapperen en op straat mensen echt staan uitschelden, omdat ik dan totaal blind werd. Is misschien niet goed, maar ik zag niks meer.

Nu heb ik dat niet meer zo en ik ben verder niet haatdragend. Mensen zijn gewoon soms erg dom en kinderen niet opgevoed. Dit is ook meeloop gedrag, want alleen doen ze het niet, dus stoer doen, in hun ogen dan!!

Je bent een goeie zus iig!!

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:21

kinderen zien kinderen niet met een 'beperking' ze zien vaak iedereen als gelijk. en daarom word daar vaak een misverstand mee gemaakt met de kinderen. veel kinderen worden ook niet met 'gehandicapten kennis' opgevoed. je ziet daar heel veel verschil in. ik heb een nichtje en tante met een handicap. dat scheelt heel veel in de omgang. ik doe een opleiding activiteiten begeleider natuur en welzijn, en daarin merk je dat 'gehandicapten'zo worden achtergesteld. wil iemand in een rolstoel iets bestellen, dan word die persoon niet aangekeken maar langs hem heen gepraat. en vaak ook nog eens tegen de begeleider achter de rolstoel. ik zou jouw zusje lekker laten paardrijden en haar met veel plezier laten rijden. zeg eens tegen de ouders dat hun kinderen niet zo 'verwaand'moeten doen. dit is in mijn ogen verwaand. de kinderen die nu aan het puberen zijn zijn vaak niet opgevoed met dit idee. de kinderen uit de leeftijdscategorie van 4 worden daar wel mee opgevoed. het zit vaak in de leeftijd en omgeving. je bent 'stoer' als je een mindere pest. zwak noem ik zo iets.

meid gun het andere niet! negeer ze, zeg persoonlijk er iets van waar je zusje niet bij is. gun je zusje het meeste aandacht. dat is wat ik leuk vond. ik heb dan geen handicap, maar ik heb nooit aandacht gekregen met paardrijden van ouders die ook paardenfans zijn. dat heb ik wel gemist. maar mijn ouders houden niet van paarden en dat weet ik ook. zo zijn er vele kinderen. aandacht krijgen is vaak een jalouzie punt van andere kinderen Knipoog