Rugklachten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Rugklachten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:09

Met paardrijden heb ik geen rug klachten ben ik achter gekomen.Het is duidelijk dat het door het mesten komt.Heb nu 2 dagen niet gemest en geen last van me rug meer!

simoneehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:22

gohya schreef:
Met paardrijden heb ik geen rug klachten ben ik achter gekomen.Het is duidelijk dat het door het mesten komt.Heb nu 2 dagen niet gemest en geen last van me rug meer!

oftewel je gaat mooi niet meer mesten doen wij dus voor je! =]
anders ga je stoppen... :(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:16

Ga je houding met mesten en rijden maar eens vergelijken, dan zul je zien waarom uitmesten vaak meer klachten geeft dan rijden.

Ik heb ook heel lang niet kunnen uitmesten zonder de rest van de dag enorme klachten te hebben. Als ik s'ochtend iets gedaan had zat ik de rest van de dag op de bank te hangen simpel omdat het lijf niet meer wou.
Hetzelfde geld voor stofzuigen en vegen.

Het is verbeterd na een aantal bezoeken aan de ostheopaat. Maar merk nu na 8 weken geen behandeling te hebben gehad dat het wel weer mag. De 20ste ga ik weer heen.
Het paardrijden heb ik ook weer een klein beetje opgepakt maar mijn aangenomen houding waar ik al zeker 10 jaar in verkeer is nog de grootste veroorzaker van de klachten.
Dus palnning is nog 1x naar de osthepaat en dan eens kijken of mensendieck nog iets kan helpen.
Voor de rest kan ik gewoon doorzitten en galop gaat ook.

MerensBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:52

Ik heb ook rugklachten(hernia), rijden schijnt juist erg goed te zijn. Door de beweging die je heupen maken.
Uitmesten moet opnieuw leren..Tijdens de opwaartse beweging moet je leren je buikspieren te spannen, het duur even eer je daar aan gewend bent, maar het werkt wel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:52

MerensBibi schreef:
Ik heb ook rugklachten(hernia), rijden schijnt juist erg goed te zijn. Door de beweging die je heupen maken.
Uitmesten moet opnieuw leren..Tijdens de opwaartse beweging moet je leren je buikspieren te spannen, het duur even eer je daar aan gewend bent, maar het werkt wel.

Hoe bedoel je,Uitmesten moet je leren?
Je tilt de schep met mest uiteindelijk toch met je rug?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:37

Maar als je je spieren op de juiste manier gebruikt, voorkom je problemen.
Ik ben nu zelfs op een andere manier aan het leren lopen, om mijn rug op een goede manier te belasten. Dat kan dus ook met mesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:20

Cowgirl schreef:
GaHetzelfde geld voor stofzuigen en vegen.

Als ik ergens rugklachten van krijg dan is het wel van stofzuigen, dweilen, vaatwasser en van die andere dingen waar je niet goed rechtop bij kan staan.

Rijden heeft bij mij een positief effect :j

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:02

ja ik zou t zeker proberen want t is ook ontspannend als je t juiste paard kan vinden.
bij mij werkt het goed tegen rugpijn, en je kan ook eerst alleen stappen en als dat goed gaat de week erop weer stappen en dan zo langzaamaan een keer een drafje proberen.
niets forceren en als je pijn krijgt meteen stoppen en zelf rek ik de spieren altijd een beetje na het rijden.
dat is op aanraden van de fysio.

succes in ieder geval. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:46

Had gisteravond 'geprobeerd' om te mesten,maar heb nu weer last van me rug.Het is dus duidelijk dat het daarvan komt.
Met rijden heb ik nog steeds geen last van me rug.

Sadeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:16

ligt aan de rug klachten, ik heb ook veel rug klachten van overbelaste spieren tot verschoven wervels en ik rij ook gewoon, tuurlijk ik kijk een beedje uit met wat ik doe maar doorzitten zit soms nog lekkerder hoor licht ook aan hoe gevoorderd je ben, als je goed kan doorzitten zit dat misschiel wel fijner

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:06

hangt ervan af hoe erg je klachten zijn :)
vermijd in ieder geval doorzitten, springen, ... ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:12

Je hoeft geen doorzitten of springen te vermijden hoor.
Ik heb 6 jaar geleden een scooterongeluk gehad. Artsten zeiden dat ik nooit meer zou rijden.. Je moet je spieren leren te gebruiken om je zwakke punt te ontzien. Veel spieroefenignen gaan doen!! Dat helpt echt.. Mesten moet je idd op nieuw leren, net zo als andere dingen. Je moet leren je rug zo min mogelijk te belasten.
Het duurt een poos, maar dan kan je heel veel weer. Soms moet je door de pijn heen, word je sterker van. Al zou ik dat niet doen zonder begeleiding, kan ook schadelijk zijn.

Ik voel af en toe mijn rechterbeen nog niet voldoende en dan op die dagen doe ik weinig. Ben ook rustig begonnen en heb nu minder last als dat ik had toen ik de arts zijn advies volgde met rust houden. Niets doen roest...

Ik rij gewoon weer SGW, spring ook en ga komend weekend voor het eerst M1 starten! Doorzitten in middendraf voel ik goed en is niet fijn, maarja..
Het is ook een kwestie van hoeveel heb je er voor over. Dat is voor de 1 meer als voor de ander..
Ik heb een avondje rust voor een wedstrijd over bv. Maar dat verschilt. :)

rianne1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:55

ik weet niet hoe erg je rugklachten zijn.
ik heb lichte rugpijn, en loop daar voor bij de fysio.

ik kan niet zeggen wat je wel en niet moet doen :P
ik zal als ik jou was gewoon weer gaan proberen paardterijden en kijken hoe het gaat ( :