ik vraag me af wie er paardrijd, ondanks een beperking...
Misschien een rare vraag, maar zou ik mogen weten wat uw beperking is en welke oplossingen je hebt? Ook enkele foto's lijkt me leuk

Niet om te gebruiken hoor (daar vraag ik wel toestemming voor) maar ik zou graag iets uitbouwen voor mensen met een (fysieke) beperking die hun hobby (paardrijden) terug willen opnemen.
En omdat ik me er veel kan bij voorstellen, maar in de praktijk zo weinig voorbeelden vind, vraag ik langs deze weg wat steun...
(als u het niet publiek wilt maken, dan is een persoonlijk berichtje ook tof hoor)
groetjes
maar met rijden heb ik eigenlijk geen last van met sommige dingen alleen. hij is bv korter wat wel is moeilijk is, en ik voel niet hoeveel kracht ik ermee zet dus dat is wel eens moeilijk maar gaat voor de rest eigenlijk heel goed;) 

Vooral met grondwerk. Mensen zijn vaak verrast als ze me zo op het eerste zicht zien en me dan zo zien paardrijden. Ik heb de basiscursus Freestyle gedaan bij Emiel Voest. Dit bestaat grotendeels uit grondwerk waar ik best wel moeite mee had. In 1 v/d laatste dagen mochten we rijden en het commentaar van de cursusleider was "goh, dat jij zo goed rijd, dat had ik niet verwacht"
....Ik heb de basis intructrise opleiding van Orun gedaan en de dressuur scoorde ik wel leuke cijfers mee maar het onderdeel springen een stuk minden omdat ik onhandig met die zware balken omging. Op het protocol stond "Gaat onhandig met materiaal om"Dit terwijl mijn cursusleidster van te voren het jury hokje ingegaan was om te vertellen wat ik had
Ook heb ik ondanks mijn lichamelijke handicap/beperking paarden beleerd (waaronder een paar hengsten) en moeilijke paarden gereden heb waar mensen met een "gezond"lichaam zelf niet uitkwamen. Maar ik moet wel eerlijk zeggen nu heb ik zelf een paard wat lichamelijk ook wat heeft waardoor het me veel meer kracht kost om hem te rijden en daar heb ik wel heel veel moeite mee hoor. Ik vecht liever een beetje met een paard dat te voorwaards is dan dat ik het beestje maar pushen en pushen moet.
....