Al sinds mjin kinderjaren problemen met mijn rug. Ik heb een scoliose (schefgroeiing van de rug) en daarnaast sinds 2 jaar een blokkade in het SI gewricht. Van mijn scoliose heb ik tegenwoordig vrijwel geen last meer, maar die blokkade in mijn SI gewricht heeft me flink de das om gedaan
. Ik ben 22 jaar, maar voelde me wel 90! Het was zo pjinlijk dat ik 6 weken alleen maar plat kon liggen en koelen, op advies van de chiropraktor. (Ik heb al vanalles geprobeerd, maar de manueel therapeut, orthopeed, fysio, etc konden me allemaal niet helpen, het bleef te hardnekkig. De chiropraktor daarentegen heeft me tot nu toe het beste van allemaal geholpen!).Nu gaat het weer stukken beter, maar ik heb dan ook al bijna twee jaar niet meer kunnen paardrijden. Morgen ga ik het weer heeeeel voorzichtig proberen!!
Nu heb ik eens gehoord dat het goed zou zijn om een brace / corsetje om de heupen en onderrug te dragen tijdens het rijden ter ondersteuning (zoiets wat men wel eens om heeft met motorrijden). Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien tips? Laat het me dan alsjeblieft weten!!
Alvast heel erg bedankt
Liefs, Inge