ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 08:16

Nou, zoals sommigen wel weten zou ik paardrijles gaan krijgen… gister avond mijn eerste les gehad op manege: het hoefijzer in Zwolle. Dit is een gehandicapten manege. Ik ben zelf ook gehandicapt, dus denk daar even bij na voordat je iets zegt over mijn houding of iets;)

Ik zou een proefles krijgen, zodat ze konden kijken wat ik wel en niet kon. Het is de bedoeling vanuit het revalidatiecentrum waarin ik nu lig dat ik zonder zadel ging rijden om mijn lichaam in evenwicht te krijgen. Spannend hoor. Zo op een wildvreemde pony, zonder zadel.
Nu zat ik al de hele les te verzinnen wat de rest toch zou mankeren. Zagen er allemaal zo ‘normaal` uit. Geen handicap te zien. Wat bleek Geld, geld! het was een les voor de vrijwilligers. Dus die mankeerde ook niets. Hihihi. Vanaf volgende week kom ik wel in een gehandicapte les terecht…

Maar over gister: Ik mocht op Ben. Hij is een pony van 23 jaar en er werd al van te voren gezegd dat hij niet vooruit te krijgen was, maar dat ze me even wilde zien rijden om een beeld te krijgen wat ik wel en niet kon. Nu rijdt ik zelf ook wel paard, maar dat is alleen recreatief (geen dressuur ofzo, maar alleen lekker buiten. Paardjes verkeersmak maken:)) Ik kreeg al snel het compliment dat ik hem goed voorwaarts had. En toen zat ik nog niet eens in de galop. Demn, wat kan die knol snel! Verder zijn balkjes erg eng, dus heb ik hem daar ook even kennis mee laten maken. Ik de eigenwijs moest en zou hem leren dat ze niet eng waren. Na er naar te hebben gekeken, gesnuffeld, 1 stap er overheen te hebben gezet en toch weer terug kon hij er uiteindelijk in draf heel braaf overheen en was het ineens niet eng meer:) (zie filmpjes)
Helaas heb ik het in de manege natuurlijk niet voor het zeggen, dus met cross-rope-bridle rijden (mijn ideaal) kon hier niet. Daarom heb ik de teugels maar zo los mogelijk gehouden steeds omdat ik bang ben anders te veel in de mond te gaan trekken. Ik heb het niet zo op bitten…
Ik vond het wel leuk. Heb even met de eigenaresse gesproken. Ze vertelde dat de paarden altijd met elkaar even de wei op gaan, en als dat niet kan komen ze met zijn allen in de bak. Gewoon om te spelen, knuffelen en rangorde te bepalen zodat ze dat niet in de lessen hoefden te doen. Super toch? Weer eens wat anders dan het prototype manege.

Nah goed, ik heb hier een paar foto`s en filmpjes die mijn tante zo lief voor mij gemaakt heeft. Geen hele goede kwaliteit, maar wel duidelijk genoeg.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Het viel mij nog mee dat ik er niet als een zoutzak op zat. Hakken kan ik dus niet naar beneden doen, en ik weet dat op sloffen rijden ook niet normaal is, maar ook dat kan helaas even niet anders. Over het algemeen was ik nog best tevreden eigenlijk. Alleen nu nog echt leren sturen, en al die rare termen leren die de instructrice soms roept :p

Oja: lieve Ben had zowat de hele les zijn oren naar achteren. Zodra zijn stal open werd gemaakt gingen ze in zijn nek, en hij haalde ze er ook amper uit. Jammer vond ik dat. Voor mij een teken dat hij het niet prettig vind. Ook het zwiepen met zijn staart tijdens het rijden lijkt mij een uiting van ongenoegen…

Ik doe alvast een oproepje met de vraag of er iemand uit de omgeving van Zwolle is die over 10 weken ofzo kan komen filmen/foto`s maken. Ik krijg voortaan iedere donderdag les van half 5 tot half 6… vind het heel leuk om mezelf terug te zien. Daar leer je toch het meest van:)

Volgende week hebben ze als het goed is verzonnen welk paard/pony het beste bij mij past. Met name welke lekker door zit in de draf, want dat deed Ben echt niet! Maar zijn galop was heerlijk. Lekker vogelvrij:)


Rest mij nu nog te zeggen: ik ben die ene die zonder zadel rijd, die op dat rode pad-achtige ding;)

Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter lieten. Liefst met opbouwende kritiek;)

(edit: ik heb dit bericht gisteraaf getypt, maar ik ben er nu achter waarom hij het toch niet fijn vond. ik heb een ontieglijk blauwe plek op mijn stuitje en kan echt amper zitten... hij zal mijn stuitje dus wel constant op zijn ruggenwervel hebben gehad... iemand tips om dat niet te hebben???)

Afbeelding

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=jqqEJDXmTS4

http://www.youtube.com/watch?v=_qcl1xqWepE

film 4: http://img.youtube.com/vi/lSdW3ZujXaU/default.jpg
film 5: http://img.youtube.com/vi/dCryYo-jFGg/default.jpg
film 6: http://img.youtube.com/vi/7XC5hFRKW6U/default.jpg
film 7: http://www.youtube.com/watch?v=yhii4Ej5NrE

de rest komt nog, maar youtube loopt helaas vast...

debsterr

Berichten: 477
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:33

Leuke pony en steek die maar in je zak dat JIJ hem wel voorwaarts krijgt Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:39

ziet er netjes uit hoor !
je hebt een mooie houding !

kei stoer van je dat je weer te paard zit, ben benieuwt naar de foto's en filmpjes van de volgende les

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:42

Mag ik vragen wat je handicap is?
Ik vind het er netjes uitzien hoor Ja

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:46

Wauw, super. Ik vind het prachtig om te zien dat je het toch maar doet ! Het ziet er netjes uit.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:48

Ziet er goed uit hoor!
Fijn dat er zulke maneges zijn waar je toch nog kan paardrijden!

Ben ook benieuwd naar meer filmpjes Haha!

Cavaliere

Berichten: 2259
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:46

leuk dat je bent gaan rijden! ziet er goed uit hoor!

btw: doe zelf ook vrijwillegers werk op zo een manege ( gelderland) erg leuk!

Mendi

Berichten: 2293
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:00

Netjes hoor! ziet er erg ontspannen uit en heerlijk dat je weer kan paardrijden! Geniet er van!

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:05

Ik vind het er goed uitzien Lachen
Pony loopt lekker door, jij zit hartstikke netjes. Ik ken genoeg mensen die met zadel niet eens zo netjes kunnen zitten als jij nu doet Knipoog
Ben benieuwd naar nog meer filmpjes.
En ook ik vraag me af, wat is precies je handicap Lachen ? Ik zag wel al dat je arm in een mitella zit.

[edit] Ik heb even in je profiel gespiekt, wat erg Verdrietig Maar gelukkig zie ik daar een heleboel foto's waar een lachende jonge meid op staat, vrolijk op een paard zittend en daarvan 100% genietend Lachen. Sterkte met je ziektes, ik hoop dat de spuiten goed voor je blijven werken Lachen
En ontzettend veel plezier nog met het paardrijden, geniet ervan Haha!
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 26-10-07 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Berichten: 10001
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:06

Ziet er inderdaad heel goed uit! je hebt een mooie rechte rug! Ja
Pony ziet er erg braaf uit, lijk me een hele geschikte voor een gehandicapte manege..Heb je ook al een andere op het oog die je wel eens zou willen proberen?
Heel veel plezier met rijden Lachen

bietjuhh

Berichten: 1514
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Nieuwkoop - Zuidholland

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:07

agnes wat zit het er goed uit!
top hoor dat je lekker kan paardrijden.
geniet er van.

Caira
Berichten: 26086
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:18

HA wat super, je zit weer te paard!!!
Kom je Rohan in feb. weer aanmoedigen bij de ICS keuring?

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:30

Heeej ziet er erg goed uit meid, en ik heb vroeger wel is vaak het hoefijzer gewoon meegeholpen enzo (toen ze nog bij manege wilten stonden), hielp ik al die kinderen mee met opzadelen ed..Ik reed zelf op manege wilten, en de pony's paarden die ik toen nog kende die het hoefijzer had waren(of nog steeds) James,Paulien,en nog aantal..
Ik vind het zo knap he mensen met een handicap (ze laten dan echt zien dat ze gelukkig zijn daarmee maar ook vind ik dat mensen met een handicap een betere zit kunnen hebben dan gewone ruiters/amazones (niet beledigend bedoeld hoor,maar hoe ik mensen met handicap op paard zie zitten denk ik van zoo knap zeg)...
Ik hoop dat je iemand vind die voor je foto's/filmpies ken maken, ben benieuwd..

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:16

hoi hoi ziet er knap uit hoor en rijd je nu met 1 hand ? knap hoor ! succes verder! dat gaat cker wel lukken met zon nette houding

ielsjj_

Berichten: 2587
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: Hongarije

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:18

jammer van de donkere foto's maar ziet er goed uit!!

tones

Berichten: 5291
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:19

Super dat je weer gereden hebt OK dan!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:06

Leuk dat je je eerste les hebt gehad!

Ik vind je er eigenlijk best netjes opzitten! En sturen met 1 hand, doen veel van ons je ook niet na.

Ben benieuwd naar foto's/filmpjes over een paar weken.

inma

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Ter Aar

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:18

Wat leuk dat je ondanks alles toch kan rijden! Ik ga altijd mee op een paardrijkamp voor gehandicapten en vind het echt leuk dat eigenlijk iedereen kan paardrijden. Ze hebben daar trouwens ook teugels voor mensen die met 1 arm rijden. Heb je die wel eens geprobeerd?

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:54

Knap joh! Met een hand, en zonder zadel! Doe ik je niet 123 na! Ik vind je trouwens netjes zitten. Misschien iets naar acheteren geleund, dat daardoor je stuitje pijn doet? Ik zie trouwens ook oortjes naar voren hoor! en het feit dat jij hem vooruitkreeg zegt toch genoeg dat hij het niet echt vreselijk vond Lachen Oortjes naar achteren betekent ook "ik het op mijn ruiter". Die staart vind ik ook best meevallen. Veel succes en plezier nog daar!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:00

heej, wat heerlijk dat je hier op les kan zeg! en qua houding en zit, ik heb veel erger gezien hoor Clown
gewoon lekker genieten en veel van leren Ja

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:04

he daar rijd mn dochter ook!!!
helemaal geweldig het hoefijzer.....(ben je via de vogellanden aangemeld )
ik heb even in je profiel gespiekt en weet het antwoord al,mn dochter zit achter de vogellanden op school ,
heel goed dat je weer op het paard zit!!

Widner

Berichten: 1745
Geregistreerd: 04-11-05

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:16

Nou respect hoor Ja Ik vind dat je heel netjes zit, en ik vind het knap dat je ondanks je handicap toch paardrijd!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 16:45

ik heb nog meer filmpjes van gisteren. heb er hier iig alvast 1. de rest moet ik nog uploaden;) maar youtube wil het bij mij niet helemaal doen. ik probeer vanavond weer.

in mijn profiel staat meer over mij, dus daar kun je lezen wat ik heb;)

@lique: jup ik zit nu in de vogellanden...

@ de rest, bedankt voor jullie reacties:)
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 26-10-07 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:45

Je zit inderdaad netjes, ik denk niet dat het paard jouw stuitje voelde hoor er zit nog een pad tussen

Ik deed ook vrijwilligerwerk op zo een manege Heel gezellig altijd alleen school heeft mijn rooster aangepast en nu kan ik niet meer

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: ik te paard in mijn eerste gehandicaptenles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 16:49

als ik een blauwe plek heb op mijn stuitje (die ik niet op een andere manier heb kunnen krijgen) denk ik toch dat ben het ook heeft moeten voelen hoor;)