ik wil voor het eerst van mijn leven op ponykamp deze zomer.
Ondanks mn heimwee. Zou er zo'n zin in hebben! Als er ook maar 1 is in Nederland waar ik naartoe kan.Ik probeer zo min mogelijk autisme mijn leven te laten leiden en mee te doen met mensen zonder handicap. Maar mén, wat dit betreft word het me wel erg moeilijk gemaakt...
- Mogelijkheid tot eigen paard meenemen.
- Duidelijke begeleiding en dat die de dagindeling op papier zetten en dat er vaste tijden voor alles zijn (heel belangrijk!! ik wil bijv klokslag 5 uur eten). Anders ben ik bang dat ik ga flippen, zou jammer zijn als ik t 6 dagen zonder schema volhoud en de 7e dag flip.
Ohw en vriendelijke, geduldige instructrice(s). Gewoon een veilige, beschermde omgeving zonder dat je buitengesloten word als je de eerste dag tegen niemand durft te praten of uitgelachen om wat dan ook.- Ik wil echt alleen maar plezier hebben, trainen kan ik thuis wel doen. Gewoon veel lachen, springen, zwemmen (zonder en met paard), kampvuur, gewoon alles wat je tijdens een relaxte vakantie doet! Ik kan alles, maar sommige sociale en structuurloze dingen zijn lastig!
- Alleen volwassenen. Ik wil niet tussen de kleine kinderen zitten, ik ben negentien. Negen van de tien mensen schatten me niet ouder dan 16, maar okey. En dat is zo lastig. Want de meeste volwassen-kampen zijn met workshops en er echt gericht op om alles te leren over het lichaam van een paard, de fijne kneepjes van dressuur, en dat interesseert me niet. Ik wil gewoon spelletjes doen, ik ben gek op spelletjes zowel naast en op het paard.
Aangezien hier wel mensen zijn die de SPG maneges kennen, welke organiseren weekjes ruiterkamp die geschikt zijn voor mij? Ik wil niet op een singel met handvat en vacht gaan stappen tussen de mensen met ernstige verstandelijke handicaps die niet kunnen communiceren en verzorgd moeten worden. Maar met mensen die ADHD, een lichte vorm van autisme hebben, als ze een verstandelijke handicap hebben maar net zo'n zin in crossen hebben als ik ook goed! Het zou zo leuk zijn te genieten van de natuur met mn fjord en leuke dingen doen zoals springen. Dus een ponykamp voor mensen met een handicap, die wat betreft de paarden niet zoveel begeleiding nodig hebben. Okey ik hoop dat ik het duidelijk heb getypt.
Groetjes
Dan stuur ik een mailtje of er voor 1 x een uitzondering gemaakt kan worden. 
En nou heeft m'n moeder even gebeld en een afspraak gemaakt voor komende woensdagmiddag. Ik weet niet wat er dan gaan gebeuren, wie weet lopen mn moeder en ik even een rondje en gaan we weer naar huis en dan zie ik nog wel of ik ga of niet. Maar misschien is het hartstikke leuk.
Heb rondleiding en veel informatie gekregen en zo rond maart schrijf ik me in, dan word gekeken welke groep het best bij me past.