Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
) (is nu 7, heb haar zelf ingereden enz ken haar nu bijna 4 jaar)
Pinkey schreef:Ik heb alleen onderlinge wedstrijden gereden, maar wel met officiele jury dus lijkt mij ongeveer hetzelfde (alleen iets minder spanning)
Ik kan me nog 1x herinneren dat ik van me paard getild moest worden, ik wist zeker dat als ik zelf zou afstappen ik door me knieën zou zakken.
Daarna ben ik begonnen met mijn poown (op dat moment nog niet) te rijden, die heeft geen been nodig, dus dat ging wel iets beter maar nog steeds erg pijnlijk. Heb alleen nog dat seizoen afgemaakt en daarna niet meer.
Ja, dat kan je aan mijn pony ook merken. links is zij veel minder soepel (linkerarm slecht en linkerknie de slechtste van de 2 kwaden) (is nu 7, heb haar zelf ingereden enz ken haar nu bijna 4 jaar)
Als ik in de bak rij heb ik daar idd ook een zware aan. Maar een vriendin van me rijd haar 1x per week in de bak dus het wordt wel wat minder.
Zou jij een wedstrijd gaan rijden, als je weet dat je daarna nog 3 dagen extra pijn hebt?
Zo belangrijk was het voor mij echt niet, ga ik liever elke dag een lekker buitenritje maken.
Anya schreef:Ik ging op wedstrijd met een hele groep mensen. ëén reed de trailer, de tweede reed mijn paard warm, dan reed ik een wedstrijdonderdeel, stortte met trillende ledenmaten van mijn paard en dan nam de volgende mijn paard mee om uit te stappen af te zadelen en in de trailer te zetten. Kortom: het ging niet meer
Ellen__ schreef:ik heb ook allerlei lichamelijk klachten,alleen de artsen kunnen niet vinden wat het is...
ik heb vanavond ook weer gelest,en normaal les ik altijd een uur maar nu trok ik het na 3 kwartier al niet meer![]()
ik ga wel wedstrijden rijden binnenkort,ik kijk wel hoe het gaat,ik hoop natuurlijk dat ik het nog heel lang volhou!!
Citaat:Als jij het op deze manier de vraagstelling plaatst zeg ik volmondig "NEE". Ik heb meestal met het paardrijden geen last, wel bijvoorbeeld als ik een keertje een avond (gebeurd zelden) naar de kroeg, dan kan ik de volgende dag niet meer uit mijn bed komen. Het is voor mij ook niet van groot belang, maar er zijn mensen die het zonde vinden dat ik mijn kwaliteiten niet laat zien. Ik vind echter mijn lichaam véél belangrijker, doch zou ik de ervaring een keer op willen doen.
En de andere manier die hier beschreven wordt (een hele crew die vanalles voor je doet) dan wordt het voor mij geen paardrijden maar paardlijden
.sefanja schreef:Het is voor mij ook niet van groot belang, maar er zijn mensen die het zonde vinden dat ik mijn kwaliteiten niet laat zien. Ik vind echter mijn lichaam véél belangrijker, doch zou ik de ervaring een keer op willen doen.

) sefanja schreef:Ellen__ schreef:ik heb ook allerlei lichamelijk klachten,alleen de artsen kunnen niet vinden wat het is...
ik heb vanavond ook weer gelest,en normaal les ik altijd een uur maar nu trok ik het na 3 kwartier al niet meer![]()
ik ga wel wedstrijden rijden binnenkort,ik kijk wel hoe het gaat,ik hoop natuurlijk dat ik het nog heel lang volhou!!
Wat goed van jou, mooie motivatie. Ik ben denk zelf te bang om deze stap te zetten... Mijn complimenten...
, hiervoor heb ik pfeiffer gehad, van mijn bloedarmoede kom ik niet meer af.. Maar als het even goed gaat schrijf ik me meteen weer in. Springen heb ik een hele tijd niet gedaan, omdat ik bang was dat als er iets gebeurde ik meteen weer in het gips kon. En rijden deed ik wel, maar voornamelijk rustig buiten. En als ik echt pijn had longeren met pessoa zonder lijn in mijn handen:) Nimue schreef:sefanja schreef:Het is voor mij ook niet van groot belang, maar er zijn mensen die het zonde vinden dat ik mijn kwaliteiten niet laat zien. Ik vind echter mijn lichaam véél belangrijker, doch zou ik de ervaring een keer op willen doen.
Ik zou gewoon naar je lichaam luisteren. Er zijn zoveel mensen die echt heel goed kunnen rijden en nooit op wedstrijd gaan, je kwaliteiten laten zien kan op zoveel verschillende manieren. En daarnaast, aan wie moet je je kwaliteiten laten zien? Wie moet je overtuigen? Als jij zelf weet wat je kunt en plezier hebt in het rijden, lijkt dat me veel belangrjiker.
Ik kan me wel voorstellen dat je de ervaring graag een keer mee wilt maken. Zou je niet bij een manege in de buurt een keer een onderlinge wedstrijd mee kunnen rijden o.i.d., als je dat graag wilt? Dat lijkt me veel minder belastend dan echt een hele dag op wedstrijd gaan, en je kunt je vaak gewoon inschrijven. Dus geen gedoe met startkaart e.d., zodat het niet zo'n ramp is mocht je last minute toch blijken te moeten afzeggen.
Pinkey schreef:Citaat:Als jij het op deze manier de vraagstelling plaatst zeg ik volmondig "NEE". Ik heb meestal met het paardrijden geen last, wel bijvoorbeeld als ik een keertje een avond (gebeurd zelden) naar de kroeg, dan kan ik de volgende dag niet meer uit mijn bed komen. Het is voor mij ook niet van groot belang, maar er zijn mensen die het zonde vinden dat ik mijn kwaliteiten niet laat zien. Ik vind echter mijn lichaam véél belangrijker, doch zou ik de ervaring een keer op willen doen.
DaaromEn de andere manier die hier beschreven wordt (een hele crew die vanalles voor je doet) dan wordt het voor mij geen paardrijden maar paardlijden
.
Dan gaat het echt alleen om het wedstrijdje rijden, en ik heb liever een goede band met mijn pony en doe gewoon wat ik kan en wat leuk is voor ons allebei ipv mijn lichaam te forceren voor een showtje van nog geen 10 minuten.
Maar ieders keuze voor zich natuurlijk.
Frensie schreef:Ik ben ook hypermobiel, maar bij mij zijn mijn klachten gelukkig verminderd doordat ik meer ben gaan rijden. Daarvoor heb ik ook zelf een paardje gekocht. Zij is niet groot (1m58) en ze heeft dus geen grote bewegingen. Grote paarden geven wel klachten, vooral aan mijn rug,nek en schouder, maar op mijn eigen paardje heb ik geen klachten. Ik rijd dus wel wedstrijden. Maar dan probeer ik de lichamelijke belasting te verdelen. Dus de dag voor de wedstrijd vlechten en wassen zodat ik op de wedstrijddag dat niet meer hoef te doen.