Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik vind het helemaal niet erg eigenlijk, het heeft mijn kwaliteit van leven nooit negatief beinvloed. Storm76 schreef:Eefje, bij mij kwamen ze pas op 5 jarige leeftijd erachter dat ik die staar heb. Toen dachten ze dat het een lui oog was. Daarna heb ik een jaar met mijn goede oog afgeplakt moeten lopen, dat was echt een drama. Daarna kwamen ze er achter dat het dus geen lui oog was maar aangeboren staar
Op dat moment konden de doktoren er nog niets aan doen maar er werd gezegd dat ik om de 5 jaar terug kon komen bij het ziekenhuis. dat heb ik gedaan. Later waren er wel operaties, maaaarrr... omdat ik te lang met 1 oog heb gekeken, en niet heb geleerd om te focussen, kan ik nooit meer met 2 ogen leren kijken. Ik zou dan dus dubbel zien en dat is nog veel lastiger dan met 1 oog kijken.
Daarom hou ik het zo. Ik heb er weinig last van. Het is wel erfelijk dus als ik een kindje zou krijgen, moet ik het meteen laten checken, het is namelijk nog wel te opereren als ze heel klein zijn (voor het tweede levensjaar).
Dat Lowvision klinkt goed zeg!! Maar kan me voorstellen dat het voor ouderen moeilijker is dan voor mij, zij heben altijd kunnen zien met 2 ogen, en als je dan (bijna) blind wordt, is het heel moeilijk...