Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hinke schreef:Asperges,bah!
Oh je bedoelt de afwijking asperge(r) (okee heel flauw). Ik heb het niet
![]()
Het is een soort van lichte vorm van autisme toch? Waarom zou dat onder aangepast rijden vallen?
Heb je het zelf?

Door haar eigen achtergrond weet ze heel goed hoe ze met hem om moet gaan. Zowel bij Asperger als PDD-NOS vind ik het wel heel belangrijk om een goede en geduldige instructeur te hebben. Ik zie mijn zoontje echt niet in een groepsles meerijden. Mede daarom zijn we erg blij met Robijntjah (Jolijn, je bent en blijft geweldig
moonfish13 schreef:Ik rijd paard en heb Asperger, ik heb ook een verzorgpaard maar heb ook gewoon in manegelessen gereden.
Wat er anders is in het paardenleven?
Het sociale aspect, maar daar heb ik schijt aan de laatste tijd.![]()
In de rest van het leven is het af en toe behoorlijk gecompliceert helaas.
Lynniiie schreef:voor mensen met asperger is het toch vaak lastig om dingen goed en duidelijk te begrijpen.
Mijn neefje heeft Autisme en rijdt ook paard, dat gaat allemaal heel goed.
. Daarom moet je altijd vertellen, wanneer, wat, waarom, wie. Dat voorkomt onzekerheden. Als je bij een persoon met autisme werkt met duidelijke instructies kan een persoon met autisme net zo goed lessen volgen
. Denk wel dat sommigen (weet niet zeker of dat direct bij Asperger is) soms in paniek kunnen raken door onverwachte veranderingen. Een kind uit mijn stage klas met PDD-NOS reed ook paard. Hij was altijd hartstikke trots erover. Hij weet ook hartstikke veel over paarden, die je de andere kinderen vaak nog niet hoort vertellen. De ouders van X vertelden me dat het goed voor hem was, die samenwerking met een paard.