Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bubsj schreef:Moeilijke keus! Is er niet iemand in je omgeving wiens paard je af en toe zou kunnen rijden idd?
Verder; misschien kan je beter overwegen een fjord/haflinger te nemen. Omdat deze wat kleiner zijn lijkt het me dat dingen zoals opzadelen al een stuk makkelijk worden, als volwassen persoon kan je er prima op rijden en ook deze kan je voor de kar beleren. Een ijslanders is misschien ook een idee bedenk ik zo
Ik rijd zelf al een paar jaar western, en heb vanwege de lossere teugel minder problemen met pijn tijdens het rijden. Aanleuning zoals in de dressuur zou ik wrs ook niet meer volhouden. Ook je angst om te vallen kan met een ander ras (Fjord, Haf, Quarter, Paint, Appie en zo zijn er nog wel een aantal coole rassen) verbeteren. Ik kom van oorsprong ook uit de engelse sport, en ik moet zeggen het coole karakter van de Quarters en Paints heeft een wereld voor me open doen gaan
En tuurlijk ook binnen die rassen zijn er heethoofden, maar over het algemeen moet ik zeggen dat ze ubercool zijn. Niet zo snel opgefokt als een warmbloedje
Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat je het mist. En mss geef ik je een idee met mijn bericht.