Anouk en ik zouden weer lekker samen rijden, de 44km! Voor ons beiden een trainingsritje en mijn doel was om onder de 5 minuten aan te bieden ( gelukt) en wat meer rust te nemen in de vetgate ( fail)...
Mijn zoon Elano was uiteindelijk toch van de partij, de avond van tevoren was hij niet lekker en moest spugen
Maar gelukkig hoorde ik om 5 uur een vrolijk kletsend mannetje, dus hop op naar Kootwijkerbroek!Het was nog even wat gedoe van tevoren. Zo heb ik alvast wat spullen in de auto gelegd voordat we op vakantie gingen. Anouk gevraagd om boodschapjes te halen, echt super!! Ilva had een paddockje gehuurd waar Dushi ook in mocht. Selena van stal zorgde de hele week super goed voor Dush en zo heeft zij ook spullen klaargelegd, Dushi helemaal keurig gevlochten en klaargezet in de paddock zodat ik snel kon laden en wegwezen en niet het hele weiland moest afzoeken naar peerd in het duister..nou ja schemer.
Eenmaal op stal aangekomen zag ik Dush kneiterhard door de paddock rennen en blèren naar de kudde.... geen goed idee geweest dus
Ze bleek ook een schaafwondje op haar hoefbal te hebben en had vieze, bloeddoorlopen ogen...ai!
Eenmaal op locatie aangekomen maar even goed gespoeld en oogjes schoongemaakt. Zag er allemaal stukken beter uit en wondje viel gelukkig mee, dus op naar de voorkeuring. Ondanks de enorme stresskip Dush toch nog hs 40 en verder alles ok....We hadden een onwijs tof groomteam bestaande uit Saskia , Josien & Elano natuurlijk. Alles verliep gemoedelijk, vlekkeloos en top! Alleen had ik wat meer water moeten meenemen maar goed, net van vakantie terug allemaal geregel... pfff niet handig dus haha
Start was om 9 uur en Anouk en ik startten helemaal voorin en bleven daar rijden. Al snel zagen we niemand meer achter ons maar haalden we wel een aantal van de groep voor ons in.
Paardjes waren erg braaf en besloten al snel in galop over te gaan. Rakesh zijn hs daalde als een malle waar Dushi nog wel even wat tijd nodig heeft maar uiteindelijk hebben we binnen 5 minuten aangeboden op de vetgate met 56 , Rakkie 40
Dit rondje reden we 16,37 km/u. Grooms kwamen van alle kanten met water, we konden goed koelen onderweg. Rakkie dronk uit de emmer en mevreuj had hier nu geen zin in

Op de vetgate viel ze zowat aan op het eten, het is ook allemaal zo lekker ( vooral bij de buren
)

2e rondje reden we 17,85 km/u gemiddeld...vloog voorbij natuurlijk. Beide paardjes hadden er onwijs veel zin in en zo kwamen we hand in hand over de finish ( staptraject
) Teamlid Iris was er ook als vrijwilliger, we hebben ontzettend gelachen na de wedstrijd om de wave te doen als ruiters de finish passeerden
... en onze schoenen zijn ook wel aan vervanging toe ehmmm...
Dushi kreeg een 1e plek en Rakesh 2e (volgende keer laat ik Rakesh een meter voor ons uit lopen ):)F
Mooie zonnige dag
met vrolijke mensen , lachen gieren brullen met de grooms.... mooie hs van 44 op de nakeuring terwijl het erg warm was en we stevig moesten doorkoelen ( Aileen helemaal in de stress natuurlijk). Ik ben blij dat ik tóch ben gegaan, op naar Montferland