Onze eerste klasse 3 JIPPIEEEEEE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aileen_Noël

Onze eerste klasse 3 JIPPIEEEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:21

Zaterdagmorgen 2 uur was ik al wakker, maar ja maakt niet uit. Zo spannend natuurlijk als je je eerste klasse 3 gaat rijden *\o/*
De wekker ging om 3.50 en toen moest ik mijn zoon natuurlijk uit bed trekken hihi. Gelukkig was hij snel lekker vrolijk wakker dus hop hop Samo (groompje en verzorgster) halen en op naar stal. Dushi nog wat hooi gegeven en mevreuj stond helemaal klaarwakker naar ons te kijken.
Anouk en haar zus Josien zouden mij gaan groomen samen met een super lieve meid Carmel die voor het eerst groomde. Mijn vaste grooms waren helaas verhinderd dus was best even spannend allemaal maar godzijdank was Endurance Team Rakesh er om ons te helpen!!!!

We waren rond 6 uur al op het terrein, even een paddockje gemaakt...rustig aan gedaan, aangemeld bij het secretariaat om 7 uur en voor je het weet zit je al op je paard. Voorkeuring HS 36 en alles helemaal ok.

Ik had afgesproken om samen met Leonie en haar AVS Meneer Prince te rijden. Het was voor ons allebei de eerste keer dat we een klasse 3 reden en een afstand van 85 op een zeer pittig terrein.
Gelukkig had ik al een aantal keer in Leersum gereden ook met Saskia en Jip.
De start was kalm en we reden nog een klein stukje achter Vicky Larsen aan. Zij begon ook lekker rustig en liet ons later los omdat ze een galopje inzette..iets wat wij nog even niet wilden om onze paardjes te sparen voor de rest van de rit. Dus draafden we op een heerlijk rustig tempo. Dushi was super braaf , heeft weinig getrokken en paardjes klikten ook enorm samen. Meneer Prince dronk erg goed onderweg en daardoor dook Dushi ook met dikke regelmaat de emmers water in en de plassen. Fijn!!!!
En voor je het weet kom je na de eerste lus van 37 km op de vetgate. Paardjes samen aangeboden met allebei een HS van 52 na 7 minuten. Locomotie ook een dikke A dus hup de tweede lus in!!!
De tweede lus ging eigenlijk ook heel goed, ook lekker rustig aan gedaan , veel tijd genomen op de groompunten en na 25 km waren we alweer op de vetgate. Onderweg nog een hertje gezien en uiteraard genoten van de mooie route. Op de vetgate hadden beide paardjes bij de keuring een HS van 48 na 5 minuten! Haha, allebei synchroon dus, best geinig. Loco ook weer een dikke A, jaaaaaaaaaaaa we mogen de 3e lus in JOEPIEEEEE!!!
Dat was best spannend omdat je paard natuurlijk niet gewend is nog een rondje te lopen. Maar Prince en Dushi vonden het niet heel gek en al gauw liepen ze weer lekker samen. Alleen helaas waren we op bijna 80 km er achter gekomen dat we verkeerd waren gereden |( Dus moesten we weer een stuk terug en dat betekende meer kilometers voor onze paardjes....
Ja, wat doe je dan? Ik overlegde met Anouk en zij wilde Dushi eerste zien op het groompunt. Eenmaal daar aangekomen dook ze gelijk in de emmer met water en beukte nog een paar keer tegen Anouk om te schuren.. ehhh rijd jij maar door hahahahaha!! Dus vervolgden wij onze rit en kwamen uiteindelijk na 98 km binnen . Hand in hand over de finish!!! Yeahhh!!!!!
De nakeuring was ze ook weer helemaal goed HS 60 (beetje afgeleid tijdens tellen) en Loco ook weer een dikke A. Helaas liep Prince niet lekker :(
Tranen met tuiten heb ik gehuild, mijn ogen waren helemaal opgezwollen. Ik vloog in Ilva's armen en heb volgens mij haar hele trui onder gejankt hahahahaha.
Leonie heeft ons hier doorheen gesleurd, ik zag het op een gegeven moment echt niet meer zitten, maar beide paardjes oogden nog zo fit en Dushi kreeg de laatste kilometers steeds meer looplust, want ze wist het : we gaan naar HUIS!!! Ik ben APETROTS op haar en nu krijgt ze welverdiende rust. Wat een topper heb ik toch!! Iedereen van de organisatie bedankt en mijn grooms BEDANKT!!!!

Oren naar voren!!!
Afbeelding

Mijn kleine schat Elano super groom

Afbeelding

Leonie en ik
Afbeelding

Anouk&Dush

Afbeelding

Op de zandvlakte

Afbeelding

De finish hand in hand!

Afbeelding

Splash!!

Afbeelding

Groomennnn

Afbeelding

Lekkere billennnn

Afbeelding

Carmel, ook een super groom!

Afbeelding

Bedankt voor het lezen!!!
Afbeelding

BigOne

Re: Onze eerste klasse 3 JIPPIEEEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:26

Top en wat een mooie foto's. Paard kon het goed aan maar ik heb ook veel bewondering voor jullie als endurance ruiters, 98 kilometer paardrijden, ga er maar aan staan.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:29

Mooi verslag er van gemaakt! En ontzettend veel bewondering voor jullie afgelegde 98 km _/-\o_

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:31

Geweldig, top prestatie! Mooi verslag er ook bij! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:54

Top Dushi! :D En jij ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:58

Wat gaaf zeg! Leuk om mee te mogen genieten. :j

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:09

Respect! Wat een prestatie! Hoe lang hebben jullie erover gedaan?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:11

Geweldig! Gefeliciteerd! :D
En die glimlach van jou op de foto's zegt meer dan genoeg! :))

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:13

Wat onwijs balen van het stuk verkeerd rijden, maar echt super dat jullie je eerste klasse 3 goed hebben uitgereden. Gefeliciteerd!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 14:46

Sunneva schreef:
Respect! Wat een prestatie! Hoe lang hebben jullie erover gedaan?

Alles bij elkaar 9 uur en 7 minuten dus met rust erbij gerekend .

Bedankt allemaal ik geniet echt zo lekker na nog en Dushi ziet er super uit . Heerlijk gespierde bikken gekregen Hahahaha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:46

Zooo knap van jullie _/-\o_ gefeliciteerd!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:54

Netjes gedaan! Wanneer is de volgende :P

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 17:01

Psydoxy schreef:
Netjes gedaan! Wanneer is de volgende :P

Renkum de 88 *\o/*

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:00

Gefeliciteerd *\o/* *\o/* zoo gaaf!

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:13

Gefeliciteerd, echt knap gedaan van jullie beide!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:21

Wat leuk om te lezen en de foto's te bekijken! En wat een prestatie, super goed!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:14

Gefeliciteerd! Super prestatie ondanks de extra km's, de originele 85 was nóg niet genoeg? :')
Mooie foto's, doe het je echt niet na _O_

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 07:04

Dankjulliewel, was ook echt zo'n bijzondere ervaring. Ik geniet nog na. In Leersum is 85 km niet genoeg hihihi