Onze eerste 22 goedgekeurde km's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

Onze eerste 22 goedgekeurde km's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 14:37

Zo trots dat ik zit met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel aan het schrijven ben.

Een jaar geleden was dit de orde van de dag [MD] Van herstellende peesblessure door naar de kliniek....
En nu mag ik zeggen dat we onze allereerste goedgekeurde 22 km's in de endurance hebben gereden.

Na een goede test in het Twiske van 23km waar ik heerlijk heb kunnen rijden toch de knoop doorgehakt om te rijden in kootwijkerbroek en me ingeschreven. Dan begint het feest van inpakkriebels. Heb ik alles, overal aan gedacht, is mijn paard op conditie, pfffff wat een spanning.
Een week van te voren begonnen met het verzamelen van alles wat mee moest. Jeetje wat een bende verzamel je dan zeg........

Lekker appeltaartje gebakken voor de grooms en verwenpakketjes gemaakt. Voor de wekker wakker van de zenuwen, maar ik sprong me bed echt uit, want ik ga er gewoon voor vandaag me paard gezond heen en vooral terug! en boven alles genieten van de hele dag.

Eerst naar stal Zoortje lekker een happie eten, ff netjes poetsen, stalletje doen, nog 100 checken of ik echt alles mee heb....... En dan laden. Zora is nog nooit zo relaxed en makkelijk de trailer op gelopen.
Afbeelding

Veilig gearriveerd
Afbeelding

Melden bij het secretariaat
Afbeelding

Zo die is binnen
Afbeelding

Nog even van de zon genieten
Afbeelding

Paard uitgeladen
Afbeelding

Dan maar even aan de wandel en acclimatiseren
Afbeelding

Gezelli naast de buurtjes
Afbeelding

Toen was het tijd voor een bakkie en een puntje appeltaart natuurlijk, maar de supergroom manlief had het te druk met de taart om foto's te maken :+
Na het stukje appeltaart was het tijd om te gaan voorkeuren. Altijd een spannend moment :D

Afbeelding

Wat daaaaaaaaaaaaaaar gebeurd is veeeeeeeeeel interessanter
Afbeelding

ff hallooooooooo zeggen tegen me soortgenoten
Afbeelding

hartslag luisteren
Afbeelding

Pffffffffiiiiiiieeeeeewwwwww Alles goed gekeurd dus we mogen van start *\o/* . Wel een opmerking over het litteken, maar ja die is dicht en ziet er goed uit, dus geen probleem.
Locomotie ook goed, het viel de jury meteen op dat het een tuigpaard was :P dus even uitgebreid verteld over deze mooie klassieke gelderse met karakter :D ik was zo trots als een pauw!

Rustig terug naar de auto, Zora nog een happie, ik nog ff plassen en wat drinken en wat eten en weer plassen, jeetje wat een zenuwen zeg........... :o

Oke half 12 dus dan maar even rustig gaan opzadelen. Alles heerlijk op zijn 11en30st en vooral geen haast maken. Manlief was ondertussen me batterij aan het opladen van me telefoon en een app aan het installeren en dat soort technische dingen.

Ondertussen was het tijd om op te gaan stappen, met een krukje op vreemd terrein en paardlief bleef netjes staan onder "dwang" van snoepjes :D
Afbeelding

We zijn er klaar voor;
Afbeelding

Dus op naar het inrijterrein om even warm te stappen en tijden te halen en me fans te begroeten (paps en mams en zus waren inmiddels ook gearriveerd).
En door al het kletsen had ik mijn tijd niet in de gaten :o dus hoorde opeens heel hard roepen nr 18 nog 1 minuut!!!!
Afbeelding

Na een heerlijk vliegende start en een vrij snelle eerste 7,5 km (ongeveer) bij het eerste groompunt beland, daar hadden we het warm!!!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel gekoeld, zelf me vest uit, nog meer gekoeld en drinken aangeboden, maar Zora wilde niks drinken. Zelf wel wat gedronken en daar gingen we weer.

Mijn grooms hebben het tweede afgesproken groompunt niet kunnen bereiken GP3) want er was vanaf geen enkele kant in te rijden met de auto.
Zora had er lekker tempo in zitten en uiteindelijk bij een oversteek kwam ik mijn toppers weer tegen. Weer goed gekoeld en Zora drinken aangeboden, maar ze wilde nog steeds niets drinken.
Na het koelen was ze weer lekker fris en voelde ze super fijn aan, dus zetten we koers richting de finish. Op de verharde weg kwam ik mijn grooms weer tegen om koelwater over Zora heen te gooien. Over de finish niet meteen aangeboden, maar eerst nog even gekoeld en zelf moest ik toch echt eerst checken of die hartslag wel goed was.

Afbeelding

Uiteindelijk bleef ze heel lang op 68 hangen, dus maar weer koelen en kijken of ze wilde zakken.
Het leek eeuwen te duren en andere dingen waren veel interessanter. Na 4 minuten toch ver genoeg gezakt en aangeboden

Afbeelding

Pfffffiiiiiiieeeeew ik had goed geteld in alle spanning en stress van mezelf, dus een nette hartslag van 59 genoteerd

Dus op naar de trailer om eindelijk zelf even te kunnen plassen, eten en drinken. Zora ook nog even wat eten en heerlijk drogen in het zonnetje. Na een half uurtje op naar de nakeuring

Afbeelding
Ja ja alles goed en een nette hartslag van 48

Afbeelding
Locomotie was ook goed!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Daarna toch wel even wat gelukstraantjes laten lopen, want ik was super trots!

En dan wachten op de prijsuitreiking, het wachten duurde veel te lang en uiteindelijk klopte de prijsuitreiking volgens de organisatie niet helemaal maar ach. Wij hadden heerlijk gereden en me paard kwam gezond weer mee naar huis en ik had een top dag gehad.

Vetkaarten *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

NailB

Re: Onze eerste 22 goedgekeurde km's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:42

Wat leuk! Prachtig paard heb je ook. :wow:

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:44

Wat ontzettend leuk en fijn voor jullie dat het zo goed is gegaan!

Wat een leuke fotoserie ook!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:45

Wat moet dat een super gevoel zijn na alle ellende! Ziet er heerlijk uit!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 14:52

Dank allemaal! Het was echt een heerlijke dag!
Me mannetje heeft alles vast proberen te leggen wat hij vast kon leggen. Zo onwijs lief want hij heeft echt absoluut niks met paarden.

Ik heb op de dag een aantal keer de vraag gehad wat de afstamming was en dat viel zeker in goede aarde. Ik ben zeer trots op me knappe kind <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:54

Wat een prachtig verslag! ik voel door de woorden heen hoe blij en opgelaten je moet zijn geweest.
Mooi hoor en het is je gegund na die zenuwslopende periode waarbij je niet wist of je ooit nog wel met haar überhaupt nog zou kunnen rijden.

Ik ben super blij voor je! *\%/*

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:18

Supergoed gedaan jullie beiden! Ik mis alleen de PA in je verslag? :?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 15:21

@Linky dank je wel! De PA is er niet meer :D :D :D scheelt een hoop stress :+

@OsMo dank je wel, het was idd een zenuwslopende periode met diepe diepe dalen en dit al top up!

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:53

Wat gaaf zeg!
Het is jullie gegund, na alle ellende die je hebt meegemaakt.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:04

Wat een stoer paard heb je.
Gefeliciteerd met het goed uitrijden, heb je nog meer wedstrijden op de planning staan?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 18:29

@keat dank je wel!

@risky thnx! Mooie Gelderse met gebruiksaanwijzing maar ik zou nooit meer anders willen.
Volgende wordt Leersum waarschijnlijk. Ik hou het dit jaar denk ik op impulsrubrieken en volgend jaar maar eens een startkaart aanvragen.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:42

Wat super BE na alles wat jullie hebben meegemaakt!!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:49

Zo verdiend voor jullie allebei na alle ellende!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:35

Knappe meiden na zo'n zwaar jaar met hindernissen nu weer helemaal gezond en fit aan de start en aan de finish. Goed gedaan hoor, wie had dat paar jaar geleden en ook vorig jaar kunnen en durven denken! Super!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:11

Echt een gaaf fotoverslag, zeker met de ellende die jullie hebben gehad, een kroon op jullie geduld en doorzettingsvermogen! Alles achter jullie latend, en samen maar even zo'n prachtige rit neerzetten, echt gaaf!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 09:21

Dank jullie allen! Ik ben ook echt super trots op onze prestatie!

Na dit alles ben ik nu officieel gestopt met roken, ben ik weer druk met afvallen en ga ik de belofte aan mezelf voor een tattoo waar maken :D :D :D

Ik ben nog aan het twijfelen over de 19e in Leersum, want dat is heel kort op deze en ik heb tot nu toe nog geen dag kunnen trainen door weersomstandigheden, verjaardagen en andere zaken. We gaan vanaf eind deze week opbouwen met het land. Dus ik denk dat we dat eerst doen en dan in Mei weer gaan starten in Ermelo. Het moet natuurlijk wel leuk blijven en geen moeten worden.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:23

Super leuk! *\o/*