Tammy en een warm TRECweekend België..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Tammy en een warm TRECweekend België..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 22:01

Wie gaat er dan ook een TREC wedstrijd rijden terwijl er 35 graden voorspeld is he :+ Maar goed, we hadden de afgelopen tijd al wat voorbereiding gehad door het weer hier in eigen land. Dus toen ook gewoon gaan rijden. Het was nog even spannend of we nog wel konden rijden, aangezien de originele wedstrijd afgelast werd. Gelukkig kwam er een vervangende wedstrijd, niet in Bande maar vlakbij in Hogne

Donderdagavond zijn we alvast vertrokken naar Eersel. Ritje van ruim drie uur, maar daardoor waren we al wel ruim over de helft. Tammy geïnstalleerd bij PCK Eersel, waar ze zich inmiddels al snel thuis voelt :)

In de middag met zijn vijven (Ingrid & Ingrid en superhaf Merlijn) de rest van de route naar Hogne gereden. De hele weg was het al ruim 30 graden, daar was het helaas niet veel koeler.
Afbeelding

's Avonds meteen nog even gekeurd, een nette hartslag en geen problemen met de locomotie :) Dus de volgende dag op tijd op voor de start.
Afbeelding

De route onderweg was mooi, maar meteen erg pittig. Een paar flinke sloten waar we over/doorheen moesten, en veel natte klei. Gelukkig ook af en toe wat relaxtere paadjes :)
Afbeelding

Wachten op de controleposten was maar stom. Warm en veel beestjes...
Afbeelding

Na de post nog een warm stuk richting een dorp, waarna we gelukkig weer een beetje het bos in konden. Er zaten flink zware stukken stukken tussen -O- hier begon ik al een beetje te twijfelen (ja, het was diep := ) :
Afbeelding

Op de foto waren we er inmiddels doorheen, maar dat ging al niet van harte :( normaal doet tammy alles gewoon, maar hier wilde ze eigenlijk niet meteen naar beneden, dus ben ik afgestapt en voorgegaan. Ook weer omhoog en een stuk ernaast gelopen. Toch weer opgestapt en nog een stuk met een andere ruiter opgereden. Wel weer een blij paard :)
Afbeelding

Toen we weer een flinke helling kregen in de volle zon had ze het toch wel erg zwaar ;( gelukkig ook meteen weer het bos en, en een controlepost. Ik heb meteen gezegd dat ik pas weg ging als ze weer op adem was, ze stond inmiddels wel wat te pompen. Zadel en tassen af en maar even tot rust komen dus. Na ongeveer een half uur eerst weer aan de hand vertrokken en later opgestapt. Ik heb nog een poging gedaan om bij een watertje te komen, maar drinken kon dan weer net niet. We moesten weer een stuk omhoog en ik kon merken dat ze er gewoon klaar mee was. Ik ben een klein stukje met twee andere ruiters opgereden, en toen ik in de verte een auto dacht te zien, ben ik maar rechtstreeks daarheen gereden en gezegd dat ik wilde stoppen. Gelijk weer afgezadeld en dan begint het wachten op de trailer... Dat duurde uiteindelijk bijna 1,5 uur, en daar is het bij mij mis gegaan. Tammy was inmiddels weer aardig hersteld :+
Afbeelding

Ik had wat andere nederlanders gebeld die me alvast tegemoet kwamen met water voor tammy en wat drinken voor mij. Wat ik in mijn bidons mee had was natuurlijk al op, en ik kon wel merken dat ze dorst had. Na het drinken en eten voelde ik me al niet zo jofel meer :( En dan eindigt de rit dus zo...
Afbeelding

Terug op het terrein is Tammy verzorgd door Ingrid, ik was inmiddels kotsmisselijk en had knallende koppijn. %) Dat werd alleen maar erger en alles wat erin ging, kwam er ook weer uit :r Ik heb de halve middag op mijn stretcher buiten gelegen, en later verhuisd naar de trailer. Uiteindelijk toch wat afgekoeld en geslapen, maar ik heb weinig meegekregen van de rest van de dag.
De volgende dag werden rond een uur of vijf de vliegen in de trailer wakker, dus ik ook >;) Voordeel was dan weer dat Tammy ontbijt op bed kreeg :+ Haar ontbijt op mijn bed dan he..
Afbeelding

's Ochtends nog wel even laten keuren, maar wel besloten om 's middags niet meer te rijden, we hadden anders nog HC een rondje kunnen doen. Bij de DA was alles ok, nette hartslag (36), nette temperatuur (37) en een blij paard wat goed liep, plus complimenten van de DA dat ik dus op tijd gestopt was.

Ik kon inmiddels weer wat eten binnen houden, maar voelde me nog niet ok, dus Ingrid (Gilbey) heeft haar even een beetje losgereden voor me.
Afbeelding

De rest van de dag nog rustig aan gedaan en naar andere ruiters gekeken. Toen aan het eind van de middag de prijuitreiking voor de T4 te paard zou zijn, heb ik toch nog even opgezadeld om mee te gaan. Zoveel ruiters waren er niet meer, en was voor de organisatie wel zo leuk. We kregen nog een mooi zakje snoepjes mee, die vielen goed in de smaak bij Tammy :9
Afbeelding

Uiteindelijk best een lang verslag voor zo'n relatief korte wedstrijd :+ Van wat ik er van meegekregen heb tenminste :') Volgende keer beter. De koeldingen die ik nog had besteld zijn natuurlijk vandaag aangekomen, die gaan we binnenkort maar even testen. Over twee weken gaan we voor de herkansing bij TREC Twello :)

Set_Elkol

Re: Tammy en een warm TRECweekend België..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:05

Gaaf maar wat zwaar zeg! Ik kan me wel voorstellen dat het zo eindigde :j Knappe Tam! Welk halsterhoofdstel gebruik jij op die eerste foto's Wendy?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:09

Was ook ellendig warm pfft. Succes op jullie volgende TREC! Doe je TREC meerendree ook mee ? :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 22:20

set_elkol schreef:
Welk halsterhoofdstel gebruik jij op die eerste foto's Wendy?

Afbeelding

Busse Solibel: http://outdoorruitersport.nl/webshop/ho ... el_solibel

Heeeel fijn hoofdstel!

Nee, geen Merendree dit jaar :) We gaan begin september naar Italië := en dat zit er te dicht op (en alleen T1/T2 en dat mag ik in België niet meer starten geloof ik). Ik heb voor de rest van het jaar alleen nog Twello, het EK in september en het NK in oktober op de planning. Zwaardere wedstrijden ver weg, dus ik start ook niet teveel. Paard moet heel blijven en het leuk blijven vinden :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:21

hoofdstel ziet er heerlijk uit! Bedankt voor de link. Heb jij m nou in 2 kleuren?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 22:25

Nee, bij die laatste foto was ie spiksplinternieuw :D Hij in inmiddels wat donkerder geworden, maar de bruine is sowieso lichter onderlegd.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:25

oh haha ik vind m donkerder mooier :j

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:47

Wat het belangrijkste was is dat jij weer opknapte!!!

Nu verder voor bereiden voor Italië waar we die warmte weer zullen tegen komen helaas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:32

Jaa, eindelijk weer eens een verslag van jullie! Ik miste het al helemaal. Af en toe eens hier op het forum kijken of er wat stond en nu was het raak *\o/*
Maar wat balen dat het zo gelopen is. Het klinkt een beetje als een zonnesteek? Gelukkig dat je op tijd gestopt bent. Prachtige omgeving trouwens!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:43

coolkeepers (nek) bestellen voor een kleine hond en die om je polsen doen wil wel helpen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 17:46

Ik had al een koelvest en inlegding voor mijn cap besteld, maar die kwamen natuurlijk net ná het weekend aan :') Maar die polsdingen had ik inderdaad ook al als tip gehad :)

Cayenne schreef:
Jaa, eindelijk weer eens een verslag van jullie!

Tsja, dit was mijn tweede wedstrijd nog maar van dit jaar :+ De eerste heb ik volgens mij geen verslag van gemaakt. Maar komend weekend gaan we weer weg, dus dan kan je weer een verslag verwachten :P

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:50

mooi paard heb je

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:51

Gaaf toch, die TREC. Leuke sfeer hangt er ook, met die paardjes in de paddocks (fijn om dat ook in een andere tak van de sport tegen te komen!)
En inderdaad, wat een mooi hoofdstel!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:44

Mooi uitgebreid verslag weer, al liep het anders dan je had gehoopt!