Nevele en ik en onze kennismaking met TREC

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon_

Nevele en ik en onze kennismaking met TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 09:06

Ik wilde graag meer ondernemen met Nevele. En er deed zich een hele mooie kans voor toen Wendy, die ik ken van een huiskamertopic, hier een clinic TREC in de buurt ging geven. Behalve dat ik wel heel benieuwd was wat TREC nou werkelijk inhield, leek het mij ook net wat voor Nevele. Die is van het type 'onverschrokken' wat dat betreft, en heeft met de gelopen koersen ook heel wat gezien al.

Nou, de trailer kwam het erf oprijden en Nevele stond al te trappelen van ongeduld, hij vind het super leuk om mee op pad te gaan. Heb hem dan ook echt beloofd dat we veel vaker op pad gaan dit jaar.
Zonder problemen waren we zo in Drachten. Daar snel opgezadeld, buiten was het loeikoud dus snel mochten we naar binnen.
Een bak vol blauwe attributen, daar werd Nevele toch wel even zenuwachtig van. Na talloze keren mesten en rondkijken was het nieuwe er wel af. Hij wist nou niet zo goed wat ik graag van hem wilde dus probeerde maar even wat uit. Zo ben ik met een uitsloverig dressuurpaard door de baan geweest (wat ik niet ontmoedig natuurlijk), maar ook met een rasechte draver die even gas zette. Maar bovenal met een blij paard, want Nevele vond het leuheukk!

Afbeelding

Verschillende hindernissen overwonnen. Het labyrint ging prima met wat stuurkunst van mijn kant. En ook de brug ging met een beetje hulp zonder problemen. Nevele vond het eerst maar onzin, want waarom er overheen als je er gewoon omheen kunt? :Y)
Let ook vooral even op zijn (nog) witte voetjes, veel waswerk van gehad de avond er voor. Ze waren viehiees door alle modder!

Afbeelding
Daarna als team plat onder de latjes door. Normaal leggen we de lat vrij hoog voor onszelf, maar in dit geval had het best wat lager gekund zo te zien.

Afbeelding
En toen... het springen.. of tenminste, het harde remmen.

Afbeelding
En de groepsfoto, Nevele is ook maar een kleintje.

Afbeelding
<3 trots!

Letterlijk en figuurlijk heel wat nieuwe hindernissen genomen. Ik heb gewerkt aan mijn faalangst en had als doel om te 'genieten', weer een stapje dichterbij onze wedstrijd carrière, die vooral door mijzelf wordt tegengehouden. Nu hebben we een binnenbak bezocht, hebben we gereden en heb ik bovenal opnieuw gemerkt dat ik gewoon een ontzettend leuk paard heb, die in een vreemde omgeving nóg beter zijn best doet en het erg leuk vind. En ik heb enorm kunnen genieten, terwijl ik er ontzettend tegenop zag in het begin.

In het speciaal; Wendy bedankt voor de leuke clinic! Was super om je eens te mogen ontmoeten.

Kiichi

Re: Nevele en ik en onze kennismaking met TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:14

Leuk!! Ziet eruit alsof jullie je goed hebben vermaakt! Jullie gaan vast vele leuke dingen doen dit jaar! Alvast plezier gewenst daarmee.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:30

Leuk zeg!! Jullie hebben er allebei denk ik veel van geleerd veel plezier met andere uitstapjes die jullie gaan doen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:17

Ziet er erg leuk uit meid :D!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 08:47

Dankjewel voor de reacties. Gaat zeker goedkomen, wie weet rijden we nog eens een officiële TREC-wedstrijd.

Qua kleur pasten we in ieder geval prima bij de hindernissen. :D

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:56

Dat ziet er heel er leuk uit! Ik kan geloven dat je ervan genoten hebt :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:52

Hee wat leuk!
Zijn dat al de foto's die door hun gemaakt zijn? Ik kon ze namelijk nog niet vinden

Edit: al gevonden :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:10

Avalon_ schreef:
In het speciaal; Wendy bedankt voor de leuke clinic! Was super om je eens te mogen ontmoeten.

Insgelijks :D Hij deed het hartstikke leuk, en het is ook een hartstikke leuk paard!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:09

Ziet er leuk uit mooi overzicht, wat is hij toch braaf en dat voor een eerste keer.
Jullie komen er samen wel.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 09:28

We hebben zeker optimaal genoten. Heb je topic al gevonden Chantalla, jullie deden het ook zo leuk!

Bedankt voor de reacties. :)

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:06

Wat leuk zeg een Draver *\o/* Zo te zien heeft ie supergoed z'n best gedaan!
Altijd leuk om te zien hoe ze mee bukken onder de takken :)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 08:03

Niks leukers dan dravers, O:) meestal dan!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:28

Ziet eruit alsof jullie je vermaakt hebben!