Zo hier dan ons verslag van Endurance by the Sea te Wassenaar op 5 oktober 2013.
We mochten al lekker vroeg starten om 10:04. 's Ochtends om 05:30 uur ging de wekker en om 06:00 was ik op stal om Zembla te voeren en klaar te maken voor het vertrek, om 06:15 ingeladen en op naar Wassenaar.

We waren BIJNA in Wassenaar en toen kwam ik erachter dat ik mijn cap vergeten was.

Gelukkig kwamen mijn ouders kijken en waren hun nog thuis dus hun gevraagd om mijn cap mee te nemen.

Toen maar eerst gaan melden bij het secetatiaat, nog even de route besproken, te horen gekregen dat de duinen erg zwaar waren. En zwaar dat waren ze zeker!
Toen terug naar de trailer om een paddock te maken en daarna Zembla klaar gemaakt voor de voorkeuring. Daar aangekomen een mooie hartslag van 36, een op de locomotie een A gekregen.

Op het gemakje weer terug naar de trailer, Zembla in de paddock gezet en gaan opzadelen. Toen kwamen mijn ouders met mijn cap en kon ik gaan inrijden. Zembla had er behoorlijk zin in en was lekker opgefokt.

Om 10:04 uur gingen we dan van start, al snel haalde ik twee mensen 1 waarvan 1 bij mij is aan blijven hangen en we de rit bijna helemaal samen hebben gereden.

De duinen waren zwaar heel zwaar, Zembla had er best wat moeite mee. Op het strand gekozen om gas te geven, dit werd direct gemeten door een terreinauto die naast ons reed, we gingen wel 40 km per uur.

Bij de finish direct aangeboden en een hartslag van 59, had niet anders verwacht het parcours was echt heel zwaar. Dus ik was zeker niet ontevreden, locomotie weer een A jeeej we zijn door!

Uitendelijk hebben wij een mooie 8e plaats behaald met een snelheid van gemiddeld 12.43 km per uur. Ik was zo trots op hem hij heeft het zoo goed gedaan!
Bedankt voor de foto's Ruud Oeveres en Melissa Huijsman.