Een tijdje geleden heb ik in het voorjaar al eens aan de TREC kunnen proeven met Bandito in Heiloo, we hebben toen een leuke dag gehad al ging lang niet alles feilloos. Er was nu door de rijvereniging en het enthousiaste TREC Heiloo team een PTV trainingsdag opgezet.
Gezien ik dat zelf het leukste onderdeel van TREC vind, heb ik me daar ook voor opgegeven.
En wat ging het goed en was het leuk! Paardje heeft echt genoten vandaag en ik ook. Heel veel verschil met van het voorjaar, eigenlijk deed hij alles heel simpel en was hij heel werkwillig.
1. We begonnen bij de laaghangende takken, eerst in stap. Van het voorjaar was hij nog erg kijkerig hiermee, maar nu ging hij vrij vlot na een eerste aarzeling:

2. Na het in draf te hebben gedaan wat goed ging, ook in galop, en dat vond meneer toch leuk!

3. Daarna de bezembak:

4. Een beetje een gekke sprong

5. De waterbak, de eerste keer nog wel eng dus samen met een paar andere:

6. Daarna rustig zelfstandig erdoor heen:

7. Slalom in galop (was nog wel erg moeilijk):

8. Daarna gingen we naar de afsprong, deed hij ook heel netjes, zelfs in galop:

9. Bruggetje:

10. En de poort:

Er waren nog meer oefeningen die ik niet (goed) op de foto heb, zoals het labyrinth en de boomstammen.
Ook nog een filmpje, erg leuk om te zien, wel wat van veraf. Vooral het eerste stukje met de laaghangende takken is leuk, dan kan je zien op hoe Bandito zijn best doet.
Ik ben echt heel erg trots op mijn paardje en de vorderingen die we gemaakt hebben, wat vinden jullie ervan?