Tammy@TREC Montferland; het kon minder!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Tammy@TREC Montferland; het kon minder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 09:00

Ik heb het niet vaak gehad, maar ik had van tevoren echt géén zin in de wedstrijd -O- Het weekend ervoor naar het EK Junioren in België geweest en niet echt bij kunnen slapen, de hele week al sh*tweer en de voorspellingen waren ook niet best. Als vriendje en ik niet al een B&B hadden geboekt, was ik waarschijnlijk niet eens gegaan :o Maar goed, de hele zooi ingepakt en op naar Gelderland :+

Ik was in de voorbereiding even vergeten dat Tammy tegenwoordig 's nachts op stal gaat O:) en met die voorspellingen... Maar gelukkig konden we nog een stal regelen. Eentje met uitzicht, dat beviel mevrouw wel :+ Die houdt graag alles goed in de gaten.
Afbeelding

De volgende dag hoefde ik pas laat te beginnen. Pas om half elf intekenen en 11u starten. Dat had zo zijn voordelen, zoals de regen, die tegen die tijd al aardig wat minder was geworden O:) Dus mooi van start gegaan met een frisse maar relaxte poownie :)
Afbeelding

Die op een gegeven moment wel erg fris was, doordat er een stel voor mijn neus de berg op galoppeerde -O- Ja, dan wil ze mee natuurlijk :roll: Dus de volgende tien kilometer hebben we besteed aan discussiëren over het tempo.
Afbeelding

Na enige tijd kwamen we weer bij een post waar we de Azimuth-opdracht kregen, waar je een kompas voor nodig hebt. Drie keer raden wat ik schijnbaar niet in mijn bepakking had gestopt :oo -:(- 8)7 Ik heb een poging gedaan, maar vrij snel weer terug gereden, aangezien ik nu noch wist waar ik zat. Daarna de extra T3-lus gereden, wat wel lekker ging :) Geen problemen met de route en een fijn te rijden poownie :) Ik heb af en toe echt zo :wow: <3 :D op mijn paard gezeten. Wat is ze verbeterd het laatste jaar! Een keer een berg op galopperen, en ik voelde haar echt zo goed onder me bewegen 8-)
Afbeelding

Toen we bijna bij het beginpunt van de lus waren, kwamen we langs een veldje. Ik zat net te bedenken dat de Azimuth waarschijnlijk daar ergens zou zijn, toen ik ineens een baken zag hangen... Ja dus! :wow: Die hebben we dus maar even meegepakt O:) Daarna kregen we nog een fijn traject van 10 km/u, lekker een keertje doorrijden voor Tammy dus :D Helaas een vrij kort traject. Net een lekker galopje ingezet, maar we kwamen al vrij snel bij de pauzeplaats aan.
Afbeelding

Daar kregen we ook een Grid-opdracht, dus coördinaten intekenen en na de pauze die gaan zoeken. Dat was nog niet makkelijk. Ik kon het pad van het eerste baken niet vinden, maar twee mederuiters dachten het wel te weten (maar zaten er ook een pad naast :+ ) maar ik bleek bij baken 2 uit te komen. Prima, want dan weet ik ook hoe ik bij baken 1 kom! :D Omhoog gereden in een soort uitgesleten bospad met randen van ruim een meter hoog, en wat ging ze weer fijn <3 Echt klimmen, zo stoer! Baken 1 dus ook gevonden, en snel door naar baken 3, waar we uiteindelijk 4 minuten te laat aankwamen. Vanaf daar mochten we de route weer vervolgen, die daar niet echt makkelijk was. Nog een paar keer terug moeten rijden om het juiste pad weer te vinden.
Afbeelding

Op het laatst was ik er wel flink zat van :') Regenachtig weer is niet fijn als je arthritis hebt, en alles deed me inmiddels zeer -O- en dan ook nog lange staptrajecten, waar je Tammy geen plezier mee doet := Ik was dan ook blij toen we bij de finish aan kwamen...
Afbeelding

De volgende dag begonnen met de MA. Voor de galop waren we te snel (*zoefffff*), maar ze galoppeerde in ieder geval de hele baan uit, dus dat was al een verbetering :) De stap ging eigenlijk wel lekker, dus was benieuwd hoeveel punten ik daarvoor zou hebben. Helaas zijn we 's middags eerder weggegaan omdat vriendje een buikgriepje mee had genomen als souvenir, dus heb ik geen uitslag kunnen controleren. Volgende dag bleek het 1 punt te zijn, want écht niet kan kloppen -O- Tammy stapt 8-9 km/u, om 1 punt te halen moet ik inhouden. Jammer dus, maar dat heeft me wel de overwinning gekost :+

We mochten meteen na de MA door met de PTV. Begonnen met de laaghangende takken (1 tak eraf geloof ik), toen de kuil (netjes :j) achterwaarts (prima :) ), een heggetje (vanuit stilstand :+ ), onbeweeglijk stilstaan onder de man (10 punten :D ) en toen door naar de waterbak, die ze ook netjes in ging.
Afbeelding

Daarna door naar de brug, zo'n fijne wiebelbrug := Maar die deed ze braaf.
Afbeelding

Tammy doet nog even fotogeniek, precies in de camera kijken :D
Afbeelding

De sprongen hebben we overgeslagen. Ik vond ze bij het parcours lopen al eng, en mijn motto is 'bij twijfel niet doen'. Helaas luistert Tammy erg goed, dus als ik twijfel, gaat zij ook niet :')
Afbeelding

De slalom ging wat knullig. Tammy zat veel te lekker in haar hobbelgalopje en wilde eigenlijk niet draven, dus dan maar door, maar die viel er halverwege de slalom toch uit >;) Het onbeweeglijk stilstaan aan de hand hebben we ook maar eens een poging in gedaan, niet erg succesvol := Achterop het veld hadden we nog een greppel/sloot, met water erin. Die nemen we met wisselend succes := Ze is al eens met één been erin gestaan thuis, om met haar andere knie op de grond te landen :roll: , in Bande wilde ze er helemaal niet over, en soms neemt ze hem toch ineens. We hadden nu de mazzel dat we eerst al over een soort slootje heen moesten, dus dit keer ging het wonderbaarlijk netjes! Ik heb me maar vastgehouden aan het borsttuig en "toe maar!" geroepen :+ Daarna nog een bruggetje aan de hand (netjes :) ) en het labyrint (een balk eraf 8)7 ). Uiteindelijk kwamen we op 86 punten uit, wat me nog meeviel :)
We zijn uiteindelijk tweede geworden (van de twee O:) ) wat met kloppende MA punten waarschijnlijk wel anders was geweest, dus wat mij betreft een geslaagde wedstrijd :) Nu op naar het NK in Hoenderloo over een paar weken! *\o/*
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 20-09-13 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:03

Leuk verslag!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:12

ik ben altijd zo jaloers als ik dit soort foto's zie..gaaf hoor

Flew

Re: Tammy@TREC Montferland; het kon minder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:30

Leuk verslag Wendy, en wat ziet Tammy en ontzettend goed uit!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:05

Ja, inderdaad @ jaloers, ik krijg er echt de rijkriebels van! Lijkt me erg gaaf om dit te kunnen doen met je eigen paard!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 10:18

En dan ga ik zeuren dat ik geen zin had om te gaan := Sorry! :o

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:20

Wat een super mooie foto's Wendy!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:15

Super leuk verslag! Mooie foto's ook :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:26

leuke fotoserie, jammer dat je niet gesprongen hebt, dan was je echt super veelzijdig bezig! :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 18:29

Dat ligt vooral aan mij hoor := Ik ben een paar keer hard gevallen en daarna echt een watje geworden. Maar vandaag weer even aan het springen geweest, want zondag rijden we een oefencross hier in de buurt :+
Afbeelding

Yvonne265

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:10

Mooi verslag, vraagje... Heb je verschillende niveau's van moeilijkheid? Het lijkt mij namelijk ook erg leuk maar heb er totaal geen ervaring met buitenrijden.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:27

Leuk verslag weer! Kan me wel een beetje voorstellen hoe je je aan het eind van de POR moet hebben gevoeld. Balen!
Zie ik nou goed dat je twee paar teugels hebt (blauwe en bruine)? Waar is dit voor?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:51

wat gaaf! Ben echt n leek in trec en bijbehorende termen, maar zo leert men nog eens wat :D . Lijkt me superleuk om te doen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:54

Leuk om weet een verslagje te lezen, Wendy. Voor 'geen zin' heb je nog een heel best weekend gehad zo te zien :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:57

Mooie omgeving en gefeliciteerd :D

Hoe is de grip met jouw kunststofijzers (springen) draai je daar ook stiften in of hoeft dat niet?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 19:59

Nissima schreef:
Leuk verslag weer! Kan me wel een beetje voorstellen hoe je je aan het eind van de POR moet hebben gevoeld. Balen!
Zie ik nou goed dat je twee paar teugels hebt (blauwe en bruine)? Waar is dit voor?

Ik heb geen twee dezelfde :') Maar het is wel makkelijk uit elkaar houden :+ Ik rij vooral op de blauwe en als het nodig is pak ik de bruine erbij :)

Yvonne265 schreef:
Mooi verslag, vraagje... Heb je verschillende niveau's van moeilijkheid? Het lijkt mij namelijk ook erg leuk maar heb er totaal geen ervaring met buitenrijden.

Jazeker :j Je begint in de T1 (kennismakingsklasse) en T2 (zelfde niveau maar voor leden), daarin rij je een oriënteringsrit van maximaal 25km, de gangenbeheersingsproef en de PTV (vaardigheidsparcours). Dan zijn de laaghangende takken op stokmaat + 30cm en spring je maximaal 60cm.
www.trec-club.nl
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 20-09-13 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 20:01

Hilli schreef:
Leuk om weet een verslagje te lezen, Wendy. Voor 'geen zin' heb je nog een heel best weekend gehad zo te zien :)

Ik moest me er even overheen zetten := :+ Maar uiteindelijk was het leuk ja :D

IndianLady schreef:
Mooie omgeving en gefeliciteerd :D

Hoe is de grip met jouw kunststofijzers (springen) draai je daar ook stiften in of hoeft dat niet?

Grip is prima, vooral tijdens de POR ideaal :j In het buitenland bijvoorbeeld, met flink stenige ondergrond, zijn ze echt super. Ik draai geen stiften. Ze zijn er wel met gaten en er zijn kalkoenen voor, maar ze raden het af ivm de druk die er dan op komt en afbreken.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:19

Weer een leuk met verslag met mooie fotos!

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:50

Gave foto´s en weer een leuk verslagje Wendy! Zie je morgenmiddag!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:14

Wat een leuk verslag, en wat een sprookjesachtigmooie omgeveng. :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:23

Kunstof ijzers? Kun je daar wat meer info over geven? En hoe wist je dat TS deze bij haar paard heeft? :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:24

Omdat ik TS ken :+

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 21:28

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:15

:wow: Gaaf paard!!
Mooie foto's zeg!

Mag ik vragen wat voor jas je hebt?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 22:17

Dankjewel :)

De jas is een Bushskins, zijn verkrijgbaar bij Agradi geloof ik. Ze vallen ruim, dit is een maatje M :+