Tammy @ TREC Bande: Mission Accomplished!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Tammy @ TREC Bande: Mission Accomplished!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 08:57

De missie was in ieder geval de POR uitrijden en heel thuiskomen :+ Na ons avontuur in Duitsland... ([TEN-ITP] Tammy @ TREC Eckmuhle: kort maar krachtig..)
Zo makkelijk was het nog niet, ik heb wel een paar keer gegruweld bij een afdaling of een klim -O- Het was voor ons een lang weekend in ieder geval. Op donderdag zijn we vertrokken richting Eersel. Daar konden we een overnachten bij vriendinnetje Ingrid :) Alleen die reis was al 260 km en ruim drie uur, dus dat scheelde enorm om het een dag eerder te doen. Op vrijdag zijn we samen doorgereden naar Bande, in Belgie. Nog eens 200 kilometer erbij :+ Alleen de file bij Maastricht was een beetje jammer..

Uiteindelijk rond een uur of zes in Bande aangekomen en Tammy geinstalleerd. Gezellig met een clubje Nederlanders bij elkaar tegen de bult op :+ Tammy had haar zinnen al gezet op het hooinet van de buren... (en die had ze ook te pakken gekregen als die hem niet vastgelegd hadden := )
Afbeelding

Wel een mooi uitzicht van uit de paddock! Kijk maar! Dat uitzicht was er 's nachts ook, bij het licht van het onweer :') Helaas daardoor de halve nacht niet geslapen :O
Zaterdagochtend begonnen met de POR. We vertrokken rond een uur of negen en helaas zaten we na een kilometer al midden in een bui onweer -O- Die bleef helaas lekker hangen. Rond een kilometer of drie kwam ik al een mederuiter tegen en zijn we een stuk samen opgereden. Ik moest een andere route volgen, dus uiteindelijk weer afscheid genomen. Op 6 kilometer moest ik de berg op *gruwel* :\ Even een steile klim, maar wel goed dat we hem gedaan hadden, we reden een knipper goed aan! Daarna verder de berg op en ergens moesten we rechts. Ergens ja. Maar waar? Uiteindelijk heb ik volgens mij wel een half uur stil gestaan. Na een paar keer heen en weer rijden wist ik niet eens meer waar ik vandaan kwam. Het was inmiddels stikdonker in het bos en het hoosde. Dus Tammy ook in de schuilstand; neus laag en maar afwachten. Ik heb nog getwijfeld of ik me op zou laten halen, maar ik wist niet eens waar ik was, hoe kunnen ze me dan vinden? :+ Na een tijdje leek Tammy wat te horen, dus toch maar even kijken. Het bleken twee Nederlanders te zijn *\o/* we zijn dus even aangehaakt tot we het bos uit waren. Daar reden we op een post af, wel vanaf de verkeerde kant. Ik was allang blij dat ik wist waar we zaten :') dus dan de 30 strafpunten maar voor lief nemen. Het stuk na de post was goed te doen. Stenige paden, maar die zijn voor Tammy geen probleem, dus lekker een paar stukken gedraafd en gegaloppeerd. Al vrij snel was er weer een post. Na de post kwam een mooie klim
Afbeelding

Het uitzicht was ook mooi! En Tammy vond het ook wel leuk geloof ik :+
Afbeelding

Op een gegeven moment reden de Nederlanders me weer achterop en zijn we samen doorgereden. Helaas nog wel een knipper verkeerd aangereden. Na een tijdje reden we nog een stel Nederlanders achterop :+ Solo rijden was nog nooit zo gezellig :+ Uiteindelijk met één andere ruiter achter gebleven die ook wat rustiger aan wilde doen. Het was inmiddels wel 30 graden en flink warm in de zon {:} . Het doel was het uitrijden en heel thuiskomen, dus dan maar een tandje terug. We gingen toch al niet voor de punten :+ Zo zijn we samen doorgereden naar de pauzeplaats.
Afbeelding

Vanaf de pauzeplaats was er een grid-opdracht: een paar coördinaten intekenen en die opzoeken, binnen 30 minuten. Vol goede moed van start, maar bij de eerste bleek niets te hangen. De tweede had ik wel gevonden, dus op naar de derde. Alleen daar is iets mis gegaan :+ Ik ben ergens een verkeerd pad ingeslagen en heb wat lopen dwalen. Vreselijk slechte paden tegengekomen waar je zo ineens 50 cm in de modder wegzakte -O- Uiteindelijk met behulp van kompas weer terug gereden naar de pauzeplaats, maar we waren zeker 10 minuten te laat. Toen had ik een flinke dip. Ik had écht geen zin meer. Ik wilde met een heel paard thuiskomen en dat zag ik zo niet gebeuren :n Even overlegd met dinnetje Ingrid en besloten om maar de snelste route naar huis te nemen. Op mijn dooie gemak vertrokken, toevallig net met een van de andere Nederlanders, en we reden al snel een Britse achterop. Ik moest nog een stukje de route volgen en dan ergens rechtdoor waar zij rechts moesten. Alleen toen ik dacht dat we er waren, bleek het pad helemaal begroeid te zijn :( Nouja, Tammy was inmiddels weer wat frisser en pakte lekker door, dus toch maar besloten om door te gaan. De rest van de rit was een stuk fijner te doen! Meer mooie omgeving hier en hier. Ondertussen nog een derde Nederlander opgepikt :+ en samen nog een knipper goed aangereden. Bij de laatste controlepost alleen verder, nog even een klim omhoog naar het dorp
Afbeelding

Na het dorp reed ik de Britse en een Duitse achterop en samen zijn we doorgereden. Helaas nog een knipper fout :+ maar nog wel fijn door kunnen rijden en Tammy was nog zo energiek dat we in een flinke draf op de finish af konden. *\o/* Gehaald! Na de finish paard schoongemaakt, laten keuren (goedgekeurd!) en terug in de paddock in haar uiterst charmante outfit :+ Het stikte van de vliegen, dus lekker ingepakt. Zaterdagavond was nog even raar. Ik had op de buienradar gezien dat het weer ging regenen, dus ik had Tammy haar deken opgedaan. Ik was net in bed geklommen toen het deurtje van de trailer ineens megahard dichtklapte. Toen ik hem dicht wilde doen, bleek het ineens te stormen! Tammy over de zeik, want die had ineens een plastic zak in haar oren hangen, en het was echt even schrikken! Tentjes die kapot waaiden, spullen die langs kwamen waaien.. Uiteindelijk met een groepje Nederlanders tot een uur wakker gebleven toen de wind wat was gaan liggen. Weer een nachtje bijzonder weinig slaap dus :O

Zondagochtend begon de MA al op tijd. Op zich wel fijn, nog niet zo warm. Ik had al verwacht dat de galop niet echt wat zou worden, dit was niet haar ondergrond, zeg maar :n Een soms schuin lopend weiland met flink wat gras. Tammy galoppeert juist fijn op harde ondergrond, hoe harder, hoe beter :j Het verbaasde me dus ook niets dat ze in draf viel. Dit is mijn 'meh, laat ook maar'-gezicht :D
Afbeelding

De stap ging dan wel weer redelijk. In de middag was de PTV. Gelukkig niet in de volle zon, want het was alweer flink warm. De eerste hindernis was Berg op onder het zadel. Het idee was om hem in draf te doen, maar daar waren de meningen over verdeeld >;) dus er kwamen een paar galophuppels doorheen. Jammerrrrr. Hindernis 2 was het onbeweeglijk stilstaan, goed voor 10 punten! *\o/* Dus door naar hindernis 3, achterwaarts (iets minder dan 10 :+) en de smalle doorgang (7?) Daarna door naar het Labyrint, 10 punten!!
Afbeelding

En de trap af, vanuit de ene hoek en vanuit de andere, ik was blij dat Tammy keek waar ze heen ging, al gingen we wat hard voor mijn gevoel :=
Afbeelding

Daarna een paar hindernissen die ik niet heb gedaan, de heg, boomstam en de afsprong. De afsprong lag wel in de planning, maar hij was toch wel erg hoog := en veel paarden waren wat kijkerig op het zand wat eronder lag. Dan wordt ik ook wat kijkerig :') 8)7 en weiger ik :') Dus maar overgeslagen. Hindernis 10 was een dubbelsprong; eerst een afsprong en daarna een boomstam. Wel op de hoogte die we kunnen, dus die deden we ook. Ik had er wel twee pogingen voor nodig O:) Poging 1, zie mijn blije gezicht :') En poging 2, al iets beter geconcentreerd
Afbeelding

en over de boomstam vanuit hoek 1 en vanuit hoek 2 :+
Afbeelding

'Braaaaaaaaaaave poownie!' Al kon ik beter mezelf een schouderklopje geven geloof ik :+ Als ik niet zo miep, gaat Tammy wel :j Hierna kwam de slalom, mooi in draf gedaan. De sloot die erna kwam vertikte ze. Ze ging compleet in de negeermodus en ik kon de boom in >;) -:(- dus omgereden naar de volgende hindernis, de brug. Die deed ze braaf, dus door naar de poort. Die was lekker laag zoals je ziet...
Afbeelding

Tammy ziet er relaxed uit, maar we gingen weer fijn van voren-naar achter-van links - naar rechts :roll: . Door naar de een na laatste, het water! Die was diep := Ik vreesde dat ze niet zou willen omdat het vrij steil naar beneden ging, ze gleed ook iets door in de natte klei. Maar blijkbaar had ze toen de voeten al nat en maakte het niets meer uit :+ Dus toen gingen we! Mijn dappere poownie, die vier jaar geleden nog met geen mogelijkheid door een plasje water te krijgen was <3
Afbeelding

Ze maakte er wel een golfslagbad van := Het water was ook best fris. Helaas haalde ik dus ook mijn tweede paar natte schoenen :+ De laatste hindernis was een wal, en toen waren we alweer klaar :) Aan het eind van de middag was de prijsuitreiking, te paard :+ Ik had van mederuiter Lotje een vlag meegekregen, brave Tammy gaf er niets om *\o/* Nog even met alle Nederlanders op de foto!
Afbeelding

Toen wij opgeroepen werden, kon er nog wel een drafje af :+ We waren allang blij dat we mochten bewegen, het duurde allemaal best lang. De buit was een fles rosébier (aan Ingrid gegeven :+ ) en een zakje snoepjes voor Tammy (opgepeuzeld door Tammy en een medepaard voor het eind van de ceremonie :') ). Op het laatst nog even een ereronde en toen was het weer voorbij...
Afbeelding

Na de ceremonie weer vertrokken naar Eersel, waar we pas rond middernacht waren, en de volgende dag weer terug naar het Noorden. Maar de missie was dus geslaagd, als ik terug kijk. Wat mij betreft volgend jaar weer! Hopelijk dan met wat beter weer :=
Laatst bijgewerkt door Hilli op 08-08-13 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's weer werkend gemaakt

CarinaR

Re: Tammy @ TREC Bande: Mission Accomplished!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:03

Wow wat een verslag wen.
Jullie gaan flink op pad zeg. Dood eng dat dwalen lijkt mij.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 09:36

Je went eraan :+ Ik wist wel waar ik ongeveer was, maar de precieze route niet. Het was er op een gegeven moment zo donker dat ik maar besloot te wachten. Dan maar tijdfouten, maar kunnen kaartlezen is toch wel handig, zeg maar :+ Had mijn lamp wel kunnen pakken, maar ik weet niet of die de regen overleefd had.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:43

Leuk om jullie verslagen te lezen. Volgens mij is het een hartstikke leuke sport, je paard moet enorm veelzijdig zijn zo ook degene die er boven zit. Hoeveel jaar doe je dit nu?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 09:45

Ik ben eind 2008 voor het eerst een keer gestart. Volgens mij ben ik in 2009 of 2010 lid geworden van de TREC Club en vaker gaan starten. Vorig jaar op T3 niveau gestart en dit jaar op T4-niveau :) En er zit nog genoeg uitdaging in!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:13

Mooi verslag Wendy!!
Gefeliceerd dat je hem heb uitgereden. Was dat klasse 3 of 4?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 10:15

Dit was T4 :) Heb dit seizoen alledrie de wedstrijden (Eersel, Eckmuhle, Bande) op T4 gereden :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:37

Mooi verslag, Tammy is echt zo'n leuk paard :) Jullie topics zien er altijd zo tof uit, geeft me spontaan zin om het zelf te proberen :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:46

Leuke wedstrijd - en ook leuk dat je zelf weet wat er aan jou ligt en wat aan je paard :D
Zo blijft het wel een stuk gezelliger...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:13

I am the weakest link :j :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:25

Nja - in haar eentje gaat ze het ook niet doen. Teamsport, he :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:58

Wat een leuk verslag weer. Fijn dat de POR nu in elk geval zonder glijpartijen is verlopen. Staat er nog een wedstrijd gepland voor dit jaar?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 12:08

Twee zelfs, als het goed is :) In ieder geval het NK in Hoenderloo in oktober, en ik wil in Montferland T3 starten, nog mooi als training tussendoor.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:37

Ik houd echt van jou verslagen! *\o/*

Tammy is echt een toffe pony

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:44

Wauw Wendy wat een superleuk verslag!
Dit is TREC zoals TREC écht bedoeld is, niks ruiterpaden volgen, gewoon door het bos over de meest onherbergzame paden.

Ik vind het rete stoer, elk paard die dit aan kan (Megan dus niet meer) is een echte topper. Om over de ruiters nog maar niet te spreken!

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:07

Supermooi verslag weer Wendy! Heerlijk :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:13

Wat een uitgebreid verslag, Wen, leuk hoor! Ziet er allemaal mooi uit, mooie omgeving ook! Fijn dat het onbeweeglijk stilstaan nu goed gaat, daar had je eerder moeite mee toch? Of nou ja, Tammy had daar moeite mee :Y)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:16

:) dankjulliewel :)

Tammy had inderdaad moeite met onbeweeglijk stilstaan, daar heb ik dan weer geen moeite mee :D In Eckmuhle wilde ze ook niet, terwijl het daar ook de tweede hindernis in het parcours was. Ben in ieder geval blij dat het nu wel goed ging.

Meganyr schreef:
Ik vind het rete stoer, elk paard die dit aan kan (Megan dus niet meer) is een echte topper. Om over de ruiters nog maar niet te spreken!

Nou, Megan is wel een topper dat ze dit allemaal op die leeftijd nog doet hoor ;) Ik mag hopen dat Tammy over tien jaar ook nog zo goed is.

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:18

Heel leuk verslag, en super stoer... helemaal na die glijpartij van de vorige keer!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:27

Citaat:
Op 6 kilometer moest ik de berg op *gruwel* :\ Even een steile klim, maar wel goed dat we hem gedaan hadden, we reden een knipper goed aan! Daarna verder de berg op en ergens moesten we rechts. Ergens ja. Maar waar? Uiteindelijk heb ik volgens mij wel een half uur stil gestaan. Na een paar keer heen en weer rijden wist ik niet eens meer waar ik vandaan kwam. Het was inmiddels stikdonker in het bos en het hoosde. Dus Tammy ook in de schuilstand; neus laag en maar afwachten. Ik heb nog getwijfeld of ik me op zou laten halen, maar ik wist niet eens waar ik was, hoe kunnen ze me dan vinden? :+

In dat stuk ben ik dus ook zo fout gereden.
Ik reed toen gelukkig al samen met Madelein Gaugler anders had ik waarschijnlijk ook opgegeven (zeer groot deel door het noodweer)
Ik ben na de knipper (bemand door Jerome) eerst te veel rechts gebleven.
We wisten dat we rechts af moesten maar dat zou wel helling op moeten zijn en wat we zagen was alleen maar helling af.
Madelein en ik zijn toen terug gereden naar Jerome en opnieuw begonnen en toen wel correct gevonden.
Maar het was echt super lastig op dat stuk, zeker ook omdat het zo donker was.

Maar super dat je het ook uit hebt kunnen rijden!!!!

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:01

Ah Wendy, dat is lief! Dank je wel!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:02

Leuk verslag weer heel erg leuk hoe je alles beschrijft je neemt ons gewoon mee in je verhalen!
Super dat jullie hem uit hebben gereden, dapper hoor zo ver van huis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:53

Prachtig verslag. Ik kon meevoelen in die ellende in dat noodweer...

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:46

Ziet er super uit! zou ook graag aan zo'n trec meedoen, helaas zijn er hier geen wedstrijden in de buurt

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:12

Hihi killed, ga maar goed met Anke/Sander/Sonja praten als je naar de TREK gaat.
Dan kom je ook wel naar de TREC wedstrijden daarna.