Tammy @ TREC Eckmuhle: kort maar krachtig..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Tammy @ TREC Eckmuhle: kort maar krachtig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 11:03

Ik was hier van plan om mijn eerste T4 in het buitenland te starten :) Het liep allemaal wat anders dan gepland... -O-

Op donderdag zijn we vertrokken naar Oppenhausen, een rit van meer dan 400 km. Daar trekken we dus maar een dag voor uit :+ We hebben er zeven uur over gedaan, inclusief een lange pauze onderweg, langs de snelweg. Staat genoeg lekker gras, aldus Tammy...
Afbeelding

Op vrijdag even een kort ritje in de omgeving gemaakt. Je kan niet even een kort blokje om doen, dan ben je meteen een uur weg, dus even heen en terug de berg op en af.
Afbeelding

Zaterdag was de POR. Die zou max. 45 km lang zijn, en aardig wat heuvels hebben. Maar we waren er klaar voor! In de week ervoor nog een opvouwbare emmer gescoord en een spons, ik ben nog nooit zo goed voorbereid op pad gegaan!
Afbeelding

Afbeelding

Jammer genoeg was onze rit snel voorbij... Na 3 km moesten we ergens van het pad af de berg op. Pittig omhoog, maar zou geen probleem moeten zijn. Alleen de ondergrond (natte klei met bladeren) hielp niet mee.. Ergens halverwege de bocht op de berg zijn we gaan glijden en een heel eind naar beneden getuimeld :( Uiteindelijk tegen een boom tot stilstand gekomen, waarna we nog even anderhalve meter naar benden moesten, het pad op. Daar zijn we via de bramenstruiken naar benden geschoven. Die braken de val gelukkig wel :')
Afbeelding

Erg geschrokken natuurlijk allebei. Tammy leek even wat met een achterbeen te trekken en om het zekere voor het onzekere te nemen, maar terug gelopen naar de start. Dat ze nu goed leek, is fijn, maar wat als we over 20 km ergens stil zouden komen te staan? Je hebt hier echt 0 bereik met je telefoon. Halverwege de weg terug wilde ik mijn beugels opsteken en kwam ik erachter dat ik er een kwijt was. Ik ben later met vriendje terug gereden en op handen en voeten de berg op geklommen, zo steil was het daar. Hier vond ik mijn beugel terug :( :
Afbeelding

We zijn er dus echt met heel veel mazzel goed afgekomen. Tammy is nog een uurtje of twee erg rustig geweest, rond de middag was ze haar vervelende zelf weer en zijn we een stuk gaan wandelen en in de beek gaan spelen
Afbeelding

Uiteindelijk heb ik haar die middag tot twee keer toe opgezadeld om een stukje te rijden. Mevrouw was niet gediend van thuisblijven als de rest weg is en al helemaal niet als we eigenlijk een flinke rit zouden gaan rijden := Dus tot twee keer toe de berg opgereden :')
Afbeelding

's Middags werd ze ook weer goedgekeurd door de dierenarts en dat betekende dat we gewoon mochten starten de volgende dag *\o/* Heel fijn, want de PTV in Eckmuhle is heel gaaf 8-)
Zondag begonnen met de MA, de gangenproef. De galop ging superfijn :) Niet heel langzaam, maar wel netjes. Heel jammer dan ook dat Tammy dacht dat de finish vier meter eerder was dan die eigenlijk was 8)7
Afbeelding

In de stap hebben we het goedgemaakt met 22 van de 30 punten :)
In de middag (het was inmiddels lekker warm) ging de PTV van start. Het stilstaan was helaas vrij kansloos, daar had ze geen zin in. Dus toen de trap op, voor 10 punten *D Die hebben we thuis niet en oefenen we ook nooit, dus dat is heel mooi
Afbeelding

De afsprong liep behoorlijk af richting het water, dus daar twijfelde ze even en ging er toen heel beheerst vanaf
Afbeelding

De laaghangende takken gingen waardeloos, dat werd mikado :') Ik moet wat vaker met bodyprotector oefenen :+
Afbeelding

Tussendoor ga je ongeveer 8 keer door de beek heen. Lekker afkoelen tussendoor :)
Afbeelding

Verder weinig plaatjes van de PTV, ik had nog gehoopt op foto's van de sprong in het water, daar hupte ze zo overheen :) Gelukkig wel de waterpassage, in het water een af en opstap, op het diepste punt ruim een meter diep. Hier gingen we net de opstap op en had ik al natte voeten gehaald :+
Afbeelding

en de laatste hindernis, de smalle doorgang. Mooi galopje voor mijn Dravertje :)
Afbeelding

Afgezien van de POR ging het dus wel aardig. Maar toch met een raar gevoel naar huis, alsof we veel te weinig gedaan hebben -O- Over drie weken gaan we in de herkansing, dan gaan we naar het Belgische Bande *\o/*

Meganyr

Re: Tammy @ TREC Eckmuhle: kort maar krachtig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:22

Wat een leuk verslagje, Wendy! Wat jammer dat je de kortste POR ooit hebt gereden, voor dit soort dingen maak je toch een hele reis!
Veel succes in Bande!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:25

Te gek! Top promotie voor dat mooie ras ook.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:29

Die helling! :x Wat zijn jullie daar goed vanaf gekomen zeg! Was het wel de bedoeling dat je daar overheen ging?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:31

Leuk verslag en succes in België!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 11:35

Imre schreef:
Die helling! :x Wat zijn jullie daar goed vanaf gekomen zeg! Was het wel de bedoeling dat je daar overheen ging?

Het was echt de bedoeling dat we daar overheen gingen ja... Om de berg heen via de helling. Gewoon dikke pech dat we zijn gaan glijden en Tammy geen grip meer kon krijgen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:42

Wow dat ziet er leuk uit, heb eigenlijk nog nooit van Trec gehoord maar lijkt me super veelzeidig en leuk ! wie weet voor de toekomst ^-^

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:48

Wel een gave route! En dat beekje!

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:52

Jammer dat je POR zo snel afgelopen was, gelukkig hebben jullie er niets aan over gehouden en toch gewoon de PTV kunnen rijden!

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:54

Respect hoor, zo in je eentje in het bos...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:33

wat jammer van je por! Maar wat ziet tammy er afgetraind uit, erg mooi! En ook je outfit staat super

Op naar bande!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:55

Toen jij terug kwam nar die val aten Ingrid en ik net in de maproom te tekenen.
Echt geen geruststellend begin voor als je nog op je paard moet stappen kan ik je melden.
maar was wel heel erg blij te horen dat alles verder goed was met jullie (dat hoorde we natuurlijk pas bij thuiskomst van de POR)

Leuk verslag weer.
Ik ga het ook proberen op te schrijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:59

Ik vind je verslagjes altijd heel fijn om te lezen! Jammer dat het deze keer anders liep, maar gelukkig hebben jullie het beiden zonder kleerscheuren er vanaf gebracht!

Afbeelding
Hier hebben ze maar alvast voorzorgsmaatregelen genomen? :+ :D

Succes met de volgende rit!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:00

het kan er ook maar weer eentje zijn die besluit een berg af te glijden :+

maar mooi dat jullie er goed van af zijn gekomen, leuke foto's en op naar Bande voor de herkansing!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:05

Cayenne schreef:

Dat zei ik ook al toen ik hem zag staan :') Ik heb dat soort acties vaker namelijk := [TEN-ITP] Tammy @ TREC Kootwijk: koprollen en borstcrawl..

M_D_H schreef:

Tssssssk >;) :D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:09

Echt heel jammer van je start zaterdag, maar gelukkig jullie beide nog heel :) Zondag ging toch nog best oké? Inderdaad voor de herkansing in Bande, heb er zin in *\o/*

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:40

WendyBZ schreef:
Cayenne schreef:

Dat zei ik ook al toen ik hem zag staan :') Ik heb dat soort acties vaker namelijk := [TEN-ITP] Tammy @ TREC Kootwijk: koprollen en borstcrawl..

M_D_H schreef:

Tssssssk >;) :D

en dan durf jij nog tssskkk te zeggen ook :') _O-

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:43

Leuk verslag! Tot Bande

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:59

Ben je dat hele eind achteruit de berg af gegaan. :oo Jemig. Zonde om zo met de POR te moeten eindigen (ach wij tijden die por van de t1 niet eens uit. :') ) Maar beter het zekere voor het onzekere en blijkbaar een verstandig besluit als ze daarna wel gewoon door DA wordt goedgekeurd. En wat een gave PTV. :wow:

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:03

ziet er goed uit!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:05

Tammy! :D Leuke foto's, ik ben fan

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:31

Nieuw POR onderdeel: De Glijbaan?

Leuk verslag zo met de foto's erbij! En wat een mazzel dat jullie niks aan de glijpartij hebben overgehouden!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 22:21

MarliesR schreef:
Nieuw POR onderdeel: De Glijbaan?

Ik hoop het niet, één keer was wel genoeg := Hoop het niet nog een keer te herhalen eigenlijk.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 22:43

Judith_ schreef:
Ben je dat hele eind achteruit de berg af gegaan.

Achteruit, zijwaarts en nog een keer zijwaarts over de kop geloof ik, aangezien Tammy rotzooi op haar kont had zitten... -O- Die eindigde op haar knieën naar me tegen de boom. Echt een wonder dat we er niets aan over hebben gehouden. :wow:

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:01

Wat een smak/schuiverd heb je gemaakt zeg. Succes in België alvast.