Op donderdag zijn we vertrokken naar Oppenhausen, een rit van meer dan 400 km. Daar trekken we dus maar een dag voor uit

Op vrijdag even een kort ritje in de omgeving gemaakt. Je kan niet even een kort blokje om doen, dan ben je meteen een uur weg, dus even heen en terug de berg op en af.

Zaterdag was de POR. Die zou max. 45 km lang zijn, en aardig wat heuvels hebben. Maar we waren er klaar voor! In de week ervoor nog een opvouwbare emmer gescoord en een spons, ik ben nog nooit zo goed voorbereid op pad gegaan!

Jammer genoeg was onze rit snel voorbij... Na 3 km moesten we ergens van het pad af de berg op. Pittig omhoog, maar zou geen probleem moeten zijn. Alleen de ondergrond (natte klei met bladeren) hielp niet mee.. Ergens halverwege de bocht op de berg zijn we gaan glijden en een heel eind naar beneden getuimeld

Erg geschrokken natuurlijk allebei. Tammy leek even wat met een achterbeen te trekken en om het zekere voor het onzekere te nemen, maar terug gelopen naar de start. Dat ze nu goed leek, is fijn, maar wat als we over 20 km ergens stil zouden komen te staan? Je hebt hier echt 0 bereik met je telefoon. Halverwege de weg terug wilde ik mijn beugels opsteken en kwam ik erachter dat ik er een kwijt was. Ik ben later met vriendje terug gereden en op handen en voeten de berg op geklommen, zo steil was het daar. Hier vond ik mijn beugel terug

We zijn er dus echt met heel veel mazzel goed afgekomen. Tammy is nog een uurtje of twee erg rustig geweest, rond de middag was ze haar vervelende zelf weer en zijn we een stuk gaan wandelen en in de beek gaan spelen

Uiteindelijk heb ik haar die middag tot twee keer toe opgezadeld om een stukje te rijden. Mevrouw was niet gediend van thuisblijven als de rest weg is en al helemaal niet als we eigenlijk een flinke rit zouden gaan rijden

's Middags werd ze ook weer goedgekeurd door de dierenarts en dat betekende dat we gewoon mochten starten de volgende dag

Zondag begonnen met de MA, de gangenproef. De galop ging superfijn

In de stap hebben we het goedgemaakt met 22 van de 30 punten

In de middag (het was inmiddels lekker warm) ging de PTV van start. Het stilstaan was helaas vrij kansloos, daar had ze geen zin in. Dus toen de trap op, voor 10 punten

De afsprong liep behoorlijk af richting het water, dus daar twijfelde ze even en ging er toen heel beheerst vanaf

De laaghangende takken gingen waardeloos, dat werd mikado

Tussendoor ga je ongeveer 8 keer door de beek heen. Lekker afkoelen tussendoor

Verder weinig plaatjes van de PTV, ik had nog gehoopt op foto's van de sprong in het water, daar hupte ze zo overheen

en de laatste hindernis, de smalle doorgang. Mooi galopje voor mijn Dravertje

Afgezien van de POR ging het dus wel aardig. Maar toch met een raar gevoel naar huis, alsof we veel te weinig gedaan hebben