Vrijdag zijn we op tijd vertrokken, al het drukke verkeer voor zijn, het is toch een flinke rit van Groningen naar Eersel, drie uur en een kwartier om precies te zijn... Aan het eind van de middag met een paar mederuiters nog even een rondje bos gedaan

Zaterdagochtend begon de wedstrijd dan echt... Ik moest me om 8.10u melden in de maproom, waar mijn telefoon verzegeld werd. Daarna mocht ik beginnen met het intekenen van de route. Het intekenen ging snel genoeg, maar de kilometerstreepjes redde ik niet allemaal, ik kwam tot een km of 25, genoeg om het tot de pauze te halen, dacht ik zo

Het begon wel lekker, kaartlezen ging goed, alleen toen we er ongeveer 14 km op hadden zitten, begon het te regenen... Hard. Ik heb nog overwogen om mijn poncho op te graven uit mijn bepakking, maar ik dacht 'gaat zo wel over'. Niet dus

Onderweg wel veel ruzie gehad over het tempo. De meningen waren nogal verdeeld over welk tempo we aan gingen houden

Op de pauzeplaats eerst lekker uitgerust. Tammy in de slaapstand en even lunchen. Na de pauze kregen we de grid-opdracht. Een coördinaat wat je op de kaart in moet tekenen en daarna binnen een bepaalde tijd moet vinden. Daar hangt weer een baken waarmee je in je kaart moet knippen. Het leukste onderdeel, aldus Tammy

Nog een paar leuke stukken navigeren en weer terug naar huis. 's Avonds bleek dat ik de beste POR had gereden

Zondag was de tweede dag. Ik hoefde pas laat te starten, dus voor de MA met Ingrid drie rondjes bos gereden om weer lekker los te worden en Tammy wat overtollige energie (waar ze het vandaan haalt

Aan het eind van de middag mochten we ook nog de PTV starten. Ik had van tevoren al besloten niet te gaan springen ivm een val twee weken geleden en daardoor niet helemaal zeker zijn. Dan maar niet springen, ook een stuk minder stress

Dat was de poort, die je moet openen en sluiten zonder los te laten. Daar hadden Tammy en ik weer wat meningsverschillen over het wel of niet sluiten, Tammy won

Toen mocht ze weer even waterratje spelen, met maar een minieme aarzeling zó het water in

De opsprong hebben we over geslagen, dus door naar het achterwaarts. Door een doorgang van 80cm breed, 4 meter recht achteruit... Was wel even slikken bij het parcours lopen, maar Tammy deed hem hartstikke goed!

Toen de laaghangende takken. Die heb ik donderdag nog even geoefend, toen kwamen we er wel onderdoor (stokmaat +20 cm

Toen de hindernis waar we vooral het afgelopen jaar héél veel vooruitgang hebben geboekt. Tammy kan namelijk enorm slecht stilstaan. Die draait altijd met haar kont, gaat opzij, achteruit, enz. We hebben heel hard geoefend, en dat heeft geholpen

zonder enige moeite 10 seconden stilgestaan, dus 10 punten!

Daarna kwam de brug, daar ging ze braaf overheen

Toen naar het andere weiland, daar was de slalom, die stond op 5 meter en op gras, dus voor de veiligheid maar in draf gedaan, en dat ging super

en weer terug naar de doorgang aan het begin van het veld

Twee hindernissen overgeslagen, de (megahoge

en daarna dus nog een eraf

De laatste twee hindernissen ook niet gedaan; rechts opstijgen (gare knie) en een dubbelsprong van twee fikse boomstammen (valt het al op dat ik niet graag hoog spring?

Bij de prijsuitreiking bleken we 6e van de 8 te zijn geworden, wel wat gezakt dus, maar ik wist dat ik toch niet zoveel voor de PTV zou scoren