Heerlijke wedstrijd gereden en een 4e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PsymaliPKA

Heerlijke wedstrijd gereden en een 4e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 19:09

Beter laat dan nooit zeggen we maar, maar toch ook nog ons verslag van KWB :D (bij gebrek aan het endurance forum)

Zondag was het dan zover, we zouden in Kootwijkerbroek voor het eerst helemaal alleen starten op de 22 kilometer. Ik werd al om 6.00 wakker, maar kon niet meer slapen, dus ik ben vast gaan kijken of Mali er goed bij stond en heb hem vast wat hooi gegeven. Het weer was iets minder vrolijk, -1 en een harde, koude oostenwind.

We zijn ruim op tijd vertrokken, zodat we ons niet hoefden te haasten. Op het terrein ben ik me eerst gaan aanmelden en mijn vader is vast met Mali gaat stappen en liet hem grazen. Mali was erg relaxed en vrolijk. We zijn maar meteen naar de voorkeuring gegaan daarna, want dat kun je maar gehad hebben. Het was op dat moment lekker rustig, geen andere paarden, dus Mali was braaf en stond zelfs stil. Hij begint het wel te leren. Zijn hartslag was 36, verder ook alles helemaal goed, locomotie een mooie A. We mochten starten. Voor alle zekerheid heb ik Mali eerst lang losgereden op het terrein, omdat hij soms ineens een energie-explosie kan hebben in het begin. Beter dat dat op het terrein gebeurd, dan in het bos of op de oversteek. Vandaag viel het gelukkig mee en Mali had zelfs geduld om te stappen. Om 11:22 mochten we gaan. Papa was zo lief om een stukje mee te lopen, waardoor Mali al helemaal relaxed was. Op het zandpad hebben we afscheid genomen van papa en zijn we gaan draven. Hier haalden meteen al een paar mensen ons in, maar dit keer was dat gelukkig geen probleem. Zij hielden voor ons het hek mooi open en daarna heb ik ze uit het zicht laten gaan. Op de hei zag Mali ze weer aan de overkant en hij werd enthousiast, maar niet vervelend. Ik kon heerlijk met een lange teugel over de hei rijden, ondanks de harde wind. Wat genoot ik van mijn paardje, dat zo dapper en braaf alleen liep.

Afbeelding

Na de heide kwamen we langs een stuk waar veel stacaravans stonden. Eentje had er een groot wit standbeeld en tuinstoelen in de tuin staan. Mali vond dit standbeeld toch wel erg eng, dus wilde er eigenlijk niet langs. Gelukkig kwamen er net twee anderen aan, waar ik bij aan mocht haken. Achter hen aan durfde Mali er wel langs. Daarna heb ik hen weer ingehaald en zijn we weer alleen verder gegaan. Het was een prachtige route en ik heb echt genoten van Mali, hoe fanatiek hij was, maar toch zo braaf. De groompunten hadden we niet echt nodig, want koelen met die koude wind was een beetje overbodig. Drinken doet hij toch niet op zo'n kort stukje. Toch ging mijn vader netjes alle groompunten af en stond mij telkens weer op te wachten om me aan te moedigen en te vragen hoe het ging. Ik vind het leuk om te zien dat hij er ook steeds meer plezier in krijgt en steeds fanatieker wordt. Hij is echt dol op Mali en Mali ook op hem, dat kun je duidelijk zien als hij met hem aan het wandelen is of bij hem staat tijdens de keuringen.

Op het laatste pad voor de finish zei ik tegen Mali: als we opschieten kunnen we nog achter die anderen aan door het hek. Dat zag Mali als een teken en hij galopeerde lekker fanatiek naar het hek toe, totaal niet moe van de rit. Op iets minder dan een kilometer voor de finish zijn we gaan stappen, om er zeker van te zijn dat de hartslag goed was. Qua tijd zat ik redelijk goed tegen de 13 km/u aan. Bij de finish meteen aangeboden en een hartslag van 44. Ik was tevreden en trots op mijn puppy paard die deze rit toch maar even bijna helemaal in zijn eentje heeft gelopen. Bij de trailer hebben we Mali afgezadeld en naverzorgd. Hij had honger en ging lekker aan zijn hooi knabbelen. Na een half uur de nakeuring, dan konden we pas met zekerheid zeggen dat we onze punten binnen hadden. Dierenarts had niets op hem aan te merken, hartslag 40, alle waardes nog steeds zeer positief en opnieuw een A voor de locomotie. Weer 3 winstpunten in the pocket!

We hebben niet meer op de prijsuitreiking gewacht die pas om 18.00 zou zijn, omdat mijn opa jarig was. Daar moesten we ook nog even naartoe. We zijn lekker op tijd naar huis gegaan en thuis hebben we Mali weer bij zijn vriendin gezet met een flinke berg hooi en wat voer erbij. Toen ik op de verjaardag van mijn opa was, kreeg ik een berichtje dat we nog 4e waren geworden! Dat was nog beter dan verwacht, aangezien er 54 deelnemers waren in mijn klasse. Onze gemiddelde snelheid was uiteindelijk 12,56 km/u. Ik heb een cadeaubon gewonnen van de Country Mill en Mali kreeg een lekkere liksteen.

We kijken nu al uit naar onze volgende wedstrijd. De volgende wedstrijd wordt Leersum op 13 april. We gaan hier voor de 25 kilometer.

Afbeelding

jokenicky

Re: Heerlijke wedstrijd gereden en een 4e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:49

heel leuk paardje! veel plezier in Leersum, en succes! :D

SemBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:03

Super leuk paardje!

PsymaliPKA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 22:21

Ja super leuk paardje, totdat hij weer gek gaat doen en je ernaast ligt :P
Hij is alles behalve makkelijk, dus ik was al lang blij dat hij de hele weg heeft gelopen zonder een bok te geven. Dat hij dan nog niet stil wil staan bij een oversteek of groompunt en we daar rondjes moeten blijven draaien neem ik maar voor lief. Hij moet gewoon nog meer ervaring krijgen.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:28

Proficiat met je vierde plaats *\o/* Paard heeft een mooi hoofdje met een vriendelijke blik :)