25-03 hebben we gestart in Kootwijkerbroek, korte klasse I (22 km). Voor mij en Stoffel de tweede endurancewedstrijd en de eerste van 2013, dus dat verdient een mooi verslag!

We startten om 12.30, dus om 10.00 op stal verzameld en daar rustig alles ingepakt. Even een stressmoment want één van de 3 rijmaatjes kreeg haar paard niet op de trailer, maar ook dat is uiteindelijk gelukt dus we konden gaan! Onderweg nog 2 keer gestopt want Stoffel was er onrustig in de trailer, waarschijnlijk door de wind. Gelukkig niks geks gebeurd, maar mijn zenuwen waren inmiddels zo opgelopen dat ik er misselijk van was
Gelukkig waren deze zenuwen als sneeuw voor de zon verdwenen toen Stof super rustig de trailer af kwam en lekker ging grazen 
Op de voorkeuring een HS van 44, erg netjes
Bij locomotie nog even een hartverzakking want de vet riep, nadat ik gemonsterd had, heel hard en bozig "wie heeft deze haflinger gekeurd?!", waardoor ik dacht dat er iets mega ergs met hem was dat de vorige vet over het hoofd had gezien ofzo
Bleek allemaal niet het geval, ze had gewoon de inentingen vergeten af te kruisen 
Dus snel opgezadeld en van start! Door het weer hadden ze allemaal energie voor 10, dus ik had er aardig mijn handen vol aan. Meteen lekker gaan draven en een fijn tempo kunnen volhouden, afgewisseld met wat galop
Helaas was het paard van rijmaatje nogal aan het donderen, wat op een gegeven moment ook tot een val heeft geleid
Niet alleen super vervelend voor haar, maar ook voor onze snelheid, want die is toen enorm gezakt helaas. Gelukkig nog verder kunnen rijden en allemaal de finish gehaald 
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 4228_n.jpg

Bij het aanbieden een te hoge hartslag en bij mijn tweede keer aanbieden was ik helemaal van de wap en heb ik hem bij de nakeuring aangeboden
Er klopte dus allemaal niets meer van en de tijden hebben ze uiteindelijk moeten schatten, domme ik 
Uiteindelijk bij de tweede keer aanbieden een HS van 50 en bij de nakeuring 42, keurig! Locomotie een B.
Bij de prijsuitreiking geen prijs en ook geen geweldige plek in de ranglijst (44e), maar tot mijn verbazing toch (mijn eerste!
) 3 winstpunten in de pocket en een gemiddelde snelheid van 10,65 km/u, dus helemaal blij!Op naar Ommen 28 April!