Hierbij ook weer een verslagje van ons, enorm had ik naar deze wedstrijd uitgekeken! Hopelijk zou dit onze laatste Klasse I wedstrijd worden waar we de laatste puntjes bij elkaar zouden verzamelen. Door de barre weersomstandigheden had ik Jet 2 weken lang niet gereden maar ervoor had ik toch lekker kunnen trainen. Zaterdag de auto’s ingeladen en de trailer opgehaald, deze zo neergezet dat Jet er de hele nacht al naar kon kijken en zich voorbereiden, haha! *)
Ik had een strak schema gemaakt waarbij ik een uur uittrok voor het trailerladen. Dit geeft nog wel eens problemen, ook dit maal. Helaas stond ze er na 3 kwartier nog niet in en kwamen mijn grooms aan. Ook zij kwamen helpen en uiteindelijk weer 3 kwartier verder stond Jet erin. Pff, ik was bijna in staat de wedstrijd af te gaan zeggen. ** *hamerhoofd*
Ik zou deze wedstrijd samen met Anouk en Rakesh starten, maar ook hun bleken problemen met laden te hebben en konden het niet meer op tijd redden. Erg jammer want had ontzettend graag met hun samen gereden. Nu startten we alleen, ook geen probleem.
Om 10:00 kwamen we aan en ben ik mij gaan aanmelden, vervolgens Jet uit de trailer gehaald, wat gestapt en gedraafd en daarna naar de voorkeuring. Hoe vervelend ze bij het trailerladen die ochtend was hoe braaf ze de rest van de dag was. Tijdens de voorkeuring had ze een hartslag van 40, locomotie was super alleen de darmgeluiden waren wat minder.

Hierna gingen we opzadelen en daarna gingen we van start!

Al gauw kwam een klasse II ruiter achter ons aan die aan haar tweede rondje begon, heerlijk met haar samen gereden en gekletst, bij gp 1 ben ik gestopt om mijn grooms op de hoogte te stellen van hoe het ging, Jet reed heerlijk en had flink het tempo erin. Hierna ben ik weer doorgereden en zocht de klasse II ruiter op waarmee ik nog een tijdje samen reed tot onze wegen ons splitsten.

Vervolgens alleen verder gereden, Jet verminderde in snelheid de eerste KM’s en ik moest haar flink stimuleren. Ik nam mij voor flink door te rijden en op zoek te gaan naar ruiters voor mij om haar te motiveren, dit lukte! Ik haalde meerdere ruiters in en vervolgens kwamen we bij gp 2 aan, mijn grooms bekeken jet en vonden het onvoorstelbaar hoe ze erbij stond, alsof ze nog moest beginnen terwijl ze de eerste 15 km eigenlijk alleen gedraafd en gegaloppeerd had, ook stelde ze mij op de hoogte dat ik te hard reed, namelijk 15 km gemiddeld p.u. Oeps.. even wat vaart minderen. *idee*

Vervolgens GP 3 overgeslagen en bij GP 4 zou ik ze weer tegen komen, nergens hebben we gekoeld overigens vanwege de weersomstandigheden. Op de heide waaide ik bijna van mijn paard af haha! Nu kwamen we over de dikke Bart, hier had ik naar uitgekeken! Wauw, schitterend ik heb genoten, en Jet ook! In een rustige galop gingen we door het mulle zand. Jet deed het super! Voor haar was dit heel ander gebied als bij ons, hier waren veel mulle paden in het parcours en wat hoogteverschillen. Bij ons in het bos is alles vlak en hard. Maar ze deed het onwijs goed. *lol* *lol*

hihi lekkerding :[
Hierna kwam ik bij GP 4, waar mijn grooms blijkbaar wel waren maar verderop nog in de auto waren omdat ze niet hadden verwacht dat ik er al zou zijn. Ik belde ze op en ik bleek nog te hard te rijden. Dus besloten de rest van de km’s toch echt te minderen. Later kwam ik mijn grooms nog wel eventjes tegen bij een andere oversteek

Veel rustig gedraafd en een 3 km voor de finish kwamen we halfbroer Magic tegen! Wat was dit leuk, gezellig gekletst met Chantal en de andere ruiter waar ik de naam niet van weet, haha! Samen zijn we de finish overgegaan. Zij zijn de korte klasse II gestart, wat super ging. Ontzettend knap!

Bij de finish meteen aangeboden en Jet had een hartslag van 52, keurig! Gelijk terug naar de trailer en Jet flink laten eten, drinken wou ze niet. Jet was nog enorm fit en kon zo nog een ronde had ik wel door. Wat een fijn paard is het toch! Gelijk op het veld begon ze te plassen.. dat moest eruit. Hihi! *hamer*

:shock:
Bij de nakeuring waren de darmgeluiden super te horen, locomotie was goed, Jet had nog flink de pit erin, hartslag 36. Ontzettend trots op mijn meisje, weer 3 winstpunten erbij en gemiddeld 12,7 km p.u. gereden. Wij zijn klaar voor onze eerste klasse II wedstrijd!!!

Iedereen onwijs bedankt, mijn grooms, marloes onze fotografe, maar ook de vrijwilligers, fotografen, veterinairen en anderen die in deze kou hebben gezeten. Ook natuurlijk onze buurvrouw die ons heeft geholpen met het trailerladen van Jet, ze stond er werkelijk met haar hulp binnen 2 min. in. Op een werkelijk bijzondere wijze zonder dwang stond ze. Onwijs bedankt!!!!

Helaas heeft de kou mij wel gegrepen, ben snotverkouden en daarbij beroerd, oftewel ziek. Maar ik kan terugkijken op een geslaagde dag.
Groetjes Michelle en Jet!
Welk dekje is dat?

Kootwijkerbroek?
ook zo'n mooie Arabier! ze wordt al aardig lichter he? Goed gereden, ga zo door. Succes met de volgende klasse