TRECTammy in Laag Soeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

TRECTammy in Laag Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 08:56

Afgelopen weekend zijn we eindelijk weer eens op wedstrijd geweest :) Het was een tijdje geleden, aangezien er weinig wedstrijden zijn in de zomer. Zelf ben ik nog drie weken naar het WK TREC in Portugal geweest, maar toen was Tammy niet mee :+ Ik had eigenlijk maar weinig kunnen trainen. Vooral veel trainingen gegeven en druk geweest met andere dingen, dus besloten dat dit maar de training zou zijn voor het NK over enkele weken.

Op zaterdag dus eerst de POR. Ik had al bedacht dat ik mijn kleine camera mee zou nemen onderweg, leuk al we wild tegen zouden komen :j Dus thuis camera meegepakt die klaar lag, en er op zaterdag achterkomen dat de batterij nog in de oplader zat. Thuis. -O- Handig. Geen foto's dus. Jammer, want we hebben in een ont-zet-tend mooie omgeving gereden en zijn nog een wild zwijn tegen gekomen (en een poepende meneer :') overal is een eerste keer voor...).
De rit was pittig, mul zand en veel hoogteverschil. Aanpoten dus voor Tammy. We zijn ook verschillende keren misgereden, waardoor we ongetwijfeld wat extra kilometers hebben gemaakt. Wel alle posten goed aangereden en alle knippers gevonden, we kwamen uit op 208 punten van de 240 :) Niet slecht.

Op zondag begonnen met de MA, de gangenproef. Dat was hetgene waar ik dan weer wél op getraind had. Ik heb vorig jaar mijn eerste punt gescoord voor de galop met Tammy, maar aangezien ze (wanneer ik het niet vraag >;) ) heel langzaam kan galopperen, zou ik daar beter op moeten kunnen scoren. Bij het inrijden ging ze al lekker :) Dus, hup, in galop van start
Afbeelding

<3
Afbeelding

Ze rommelde wel wat onderweg, dus helaas 0 punten. Maar áls we de punten wel hadden gekregen, hadden we op tempo 23 van de 30 punten gescoord! Dat vind ik al een hele verbetering, dan maakt het me even niet uit dat we ze niet hebben gekregen :+ Het tempo zit in ieder geval goed! Voor de stap hadden we 19 van de 30. Ze kan zó hard, maar in de MA is ze na de galop toch altijd een beetje drukker en dan durf ik het er niet helemaal uit te rijden. Misschien, ooit... :+

Toen door naar de PTV. Beginnen met de poort, altijd feest met een paard wat niet stilstaat :roll: Ging dus ook niet zo soepeltjes := Daar gaan we maar weer even flink op oefenen deze winter.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna de eerste sprong, een heg. Ik ben een ontzettend watje met springen na een val een paar jaar geleden :o Maar we hebben wat spring- en crosslessen gehad en die helpen :j Helaas door mijn eigen zenuwen toch een weigering. Ik zie ook dat ik weer te ver naar voren heb gezeten, ik zat alweer met mijn cap in Tammy's manen :') Tammy kan echt vol overgave stoppen >;) als je niet rechtop zit, lig je er ook zo naast...
Afbeelding

Maar even doorbijten, en bij de tweede keer aanrijden ging ze wel! En hoe := Dan is het dus ook nodig om een megasprong te maken... 8-)
Afbeelding

Daarna meteen weer op de rem en naar de brug:
Afbeelding

waarna er een paar hindernissen aan de hand kwamen. Tammy helpt me altijd vooruit, die wil me graag even aanduwen >;)
Afbeelding

Daarna met slingers door het bosje heen: slalom (in galop, helaas een paar passen draf, maar het gaat steeds beter :j), greppeltje, onbeweeglijk stilstaan (oefenen heeft goed geholpen, ze stond zowaar enkele seconden stil :D), laaghangende takken, labyrinth en een smalle doorgang. Op het einde was nog een dubbelsprong van een boomstammetje en een heg. Tammy komt al heel blij aanrennen :=
Afbeelding

Het eerste sprongetje was een bijzondere...
Afbeelding

Toen voelde ik haar wat twijfelen, dus been en "DOOR" en hop, daar ging ze toch :D
Afbeelding

en klaar!
Afbeelding

Uiteindelijk een van mijn betere PTV's gereden, ondanks dat we nog wat punten hebben laten liggen ben ik enorm tevreden. We bleken ook nog derde te zijn geworden :) Het was in ieder geval een fijne wedstrijd om er weer even in te komen. Nu nog even trainen en dan over een paar weken het NK :)

Met erg veel dank aan Marrit voor de foto's! _/-\o_

Dabo

Re: TRECTammy in Laag Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:27

Goed gedaan! Lijkt me een leuke wedstrijd, zo jammer dat ik geen trailer-combi heb.
Vooral die gangenproef, en PTV (waar staat dat voor?) lijken me gaaf om te doen. :)
Springen dan weer niet zo, wij zijn een beetje uitgesprongen hahahaha
Ziet er leuk uit Wendy! :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 10:28

Parcours en Terrain Varié; vaardigheidsparcours zeg maar. Maar je mag ook dingen overslaan he :) Dat is het mooie. Dus als je niet wil springen sla je gewoon die hindernissen over. Krijg je dan gewoon geen punten voor, maar je wordt ook niet gediskwalificeerd. Als je je maar afmeld bij de jury :)

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:31

Jeej Wendy en Tammy :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:38

Super hoor Wendy, jullie doen t toch maar ff...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:45

leuk!
Tammy is ook mooi bespierd viel me op tijdens de POR.
Dapper dat je dan toch maar mooi springt nu!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:13

Jeuh! Ik had niet helemaal meegekregen dat jullie derde zijn geworden! Leuk!! Heb me prima vermaakt, vooral de PTV is erg leuk als toeschouwer :D

Op naar Hoenderloo :-)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:42

Ziet er hartstikke leuk uit Wen!! Gaaf hoor. En een weigering kan altijd gebeuren, maar ik geloof dat jullie enorm zijn vooruit gegaan!!

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:41

Ziet er onwijs leuk uit Wendy! Je ziet echt dat jullie er beiden plezier in hebben.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:36

Leuk verslag Wendy! Ik zal je vandaag ook nog wat foto's toesturen!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:38

Leuk verslag! Heb nu ook wel zin om trec te doen :)

SemBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:08

Super leuk verslag!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:44

Gefeliciteerd, het plezier straalt van de foto af!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:07

Super leuk! Ziet er goed uit! :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:16

Leuk verslag :) ! Die spring foto's zijn cute, echt tammyish :')